Sv: Pudel?

Forts...

30594988.jpg

30594989.jpg

30594991.jpg

Radarparet
30594983.jpg

Blicken som gjorde att det var just honom jag köpte
30594990.jpg

Också en bonus på Da Crazed Poodle
30594993.jpg

Han är ljuvlig!

Jag har ingen poserande pudel. Så fort jag lyfter kameran är han ur bild...oftast klättrande på mina ben. Eller på väg mot kameran i 190. Man får passa på när han är stilla...

Som här, i sin nya säng:

Mars-10002.jpg
[/IMG]

Den tar verkligen fina kort :) svårt med svarta hundar annars!

Idag var jag ute på isen med Totte, Alice, pojkvän och mamma.
Vågar ju inte ha han lös, så det blev bara stilla bilder :P

014-1.jpg

013.jpg

039.jpg

048.jpg

050.jpg

Ooh, han är söt :love:

Pepp: Vilket fluff han har :D :)

*kl*
Nyaste på liten gul ifrån idag, han fick en ny leksak igår, som han tokälskar!

Men först, en bild tagen för ett tag sen, lilla bingo på jobbet, ser måttligt road ut :angel:

Busa med husses vantar är alltid toppenskoj!

Upp och iväg!

"för att få det man vill ha ska man titta på matte, så kom igen nu då, nu har jag tittat länge nog, ge mig leksaken!!"

forts..

Så ska det se ut, släpp den nu bara också så blir allt perfekt!

Min, min, bara min :love:

Smaskens!

Jag är så glad att jag hittat en leksak i hans favomaterial som inte piper, han gillar inte dom med pip i, släpper direkt då, han lyssnar verkligen på "pip = du har bitit förhårt!" men att det ska vara så svårt att hitta leksaker utan pipljud... Vad leker era med för leksaker, har dom några favoriter?

Videon med frisbeen är underbar :)
Ska presentera en frisbee för liten gul ivår och se vad som sägs.

Hans Pudliga Höghet sover som död i sin nya säng. Vi var och kollade om vår campingtomt var översnöad - det var den - och sen blev det promenad både i Simrishamn och Kivik. Massor att nosa på för en lantishund!

Jag har en dvärgpudel som heter Maja. Helt underbar ras som är lättlärd och otroligt social! Lämplig till storlek också!:rofl::laugh:

Tack :D Ja, det underlättar otroligt mycket med en samarbetsvillig voffs :D

Knapp

Tack ska ni ha, ni andra också! Det är inte lätt att ta kort på kolsvarta hundar mot kritvit snö, nej... men ibland lyckas det :D Som sagt underlättar det en hel del om hunden poserar så bra som han gör :p

Jonsson89: Välkommen till tråden! Har du nån bild att visa upp på ditt pudelfluff? :)

Senast ändrad:

Tack så mycket :) Nu har jag lite svårt att lära mig allt nytt här på Buke, men två bilder har jag iaf lyckats fått in ;)

Detta är när hon är valp, för 3 år sedan
kopia_av_kopia_av_dsc00202.jpg

Och denna bild är sedan i somras. Dock ser hon liite sorgsen ut på bilden, haha. Men hon älskar att åka båt :P

http://www.bukefalos.com/g/files/9/5/1/6/5/dsc00638.jpg

Vi har inte henne till utställning eller avel då uppfödaren till vovven inte valde att fixa stamtavla på valparna, trots att bägge föräldrarna har det. Hon tyckte det var för dyrt :S Men förälskad som vi blev i denna vovve så köpte vi henne ändå, och det är inget vi ångrar! Ska föralltid ha pudel ^^

Jag vet knappt om jag vågar visa det, och då är det ändå inte jag som orsakat det hela. Sambon skulle "klippa lite vid tassarna och svansroten" ok sa jag, vi tar en före och efter bild och ser vad som blir bäst! Sagt och gjort, kameran åkte fram och denna fotades:

Så när jag får ett mms med denna bilden:

Blev det att sätta sig i bilen hem, efter lite tillfixande så vart det tillslut såhär...:

Tur pudelpäls växer fort :cool:

Haha, det är inte lätt! ;) Lättare om du har en nybadad hund så är det lättare att klippa till en bra form.

Jag rekommenderar böckerna "Pudel" av Mikael Nilsson och framför allt "Poodle clipping and grooming" av Shirlee Kalstone. De finns bl.a. på AdLibris. Den sistnämnda har väldigt bra beskrivningar på hur man sköter en pudelpäls och hur man klipper de olika kroppsdelarna plus ett antal frisyrer. :)

Nu är det faktiskt inte tänkt att herrn ska vara i frisyr :o
Såfort det blir lite varmare så åker rubbet... Men tack för tipset om böckerna, kanske är värt att kolla in, man kan ju alltid ångra sig :)

Oj, men en sån söt!

Har lite samma som dig ang. stamtavla och så.. Synd, men om han hade haft stamtavla hela vägen så hade jag nog inte haft råd med honom, så då var det ju bara bra :) Nu har jag börjat inse att det nog ändå skulle kräva för mycket pälsvård för att jag skulle idas ställa ut..

Hihi, vad rolig han såg ut på mittenbilden :D Men blev ju helt ok resultat tillslut iaf!

För mitt knas blir det en helrakning med typ 3-5 mm till sommarn, annars skulle han nog inte kunna följa med på cykelturer mm när det är som varmast. Plus vad skönt att slippa borsta igenom en decimeter päls vareviga dag!

Tack för boktipsen! Mikael Nilssons bok har jag redan, den andra skall jag kolla upp. :)

Jag tycker det är kul med lite frisyr på Hans Pudliga Höghet. Han är ju så liten att det blir hyfsat lättskött. Just nu är han som sagt kortklippt, men jag har börjat förbereda för "lejonklippning" igen.

Idag har jag en mycket trött pudel. Han har gått promenad med sin irländska terrier-kompis, och när vi kom tillbaka lekte de i köket medan vi mattar fikade. Nu ligger han som död i sin säng. :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
429
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 019
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 191
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka