Sv: Pudel?

Lite bilder också..

Siri
hel.jpg

DSC_148311111.jpg

2.jpg

1.jpg

Tjusigt!

Hans Pudliga Höghet är ännu mer lik en sliten nalle än vanligt. Hans päls är i en tovperiod, och när jag var dunderförkyld förra veckan fick husse för sig att bada hunden. Utan att borsta ur pälsen vare sig före eller efter badet.

Det var bara att ta saxen ock klippa ner eländet. Eftersom jag måste stå ute när jag friserar blev det ett snabbjobb som inte direkt underlättades av att katten Spike lade sig i. Inte lätt att klippa pudel med en sexkiloskatt som tränger sig emellan hela tiden.

Nej, jag har inga bilder.:D

Haha åh! Jag hade blivit galen.. fast jag hade väl iofs fått vara glad att han ens badade henne.
Förstår att det måste känts lite jobbigt! Tovorna kan man bli galen på.. min dam måste badas också, men jag har i alla fall redan borstat igenom henne ordentligt.

Jag hade funderat på att klippa ner HPH ändå eftersom hans päls håller på att ändra karaktär och tovar som :devil:. Men jag hade föredragit lite fler plusgrader när jag gjorde det.

Lilla gul börjar också bli långhårig nu, men han ska få sig en nerklippning till påsk får jag hoppas, ska ner och hälsa på gammpudeln då, och har tänkt låna hans toppenfenomenala klippmaskin :angel:

För övrigt så rymde lilla gul i veckan igen, ifrån jobbet och ut genom dörren, gick två meter och smet sen snabbt in igen! *puh*
Samtidigt så känns det skönt, han hade all chans i världen att sticka om han ville, men han valde att snabbt smita in igen :)

Vi har tagit och köpt en klicker också, får se vad vi kan åstadkomma med den, han spelar död såfort han inte vet vad man begär av honom, sötnöten :)

KL

Jag är verkligen nybörjare men stolt idag!

Idag har jag för första gången i mitt liv handklippt benen på min vovve =) Det är annars vid den här tidpunkten ( 3-4 månaders utväxt ) som jag annars börjar om och rakar ner benen till 1 cm. *stolt*
Bara om sisådär 2 veckor så kommer han se skitfin ut :loving:
( klippte kroppen med 10 för han har fått så torr hud och päls och vill "börja om" nu när han ska få nytt foder och fiskolja. Men får nog ha tröja på honom om det blir minus igen nu i dagarna...)
Kliet jag var orolig över var svamp i mungipan. Så nu ska vi väl få bukt med det oxå.

Melvinhandklippt.jpg

( nej han har inte böjd rygg han var bara trött på att stå & ignorera min 2 jack jag råkade göra... )

Fint:laugh:
Har du medvetet lämnat längre päls i nacken? Eller är det bilden som luras? Är tassarna klippta lika korta som nosen, svårt att se på bilden, det ser ut som att pälsen på benen går lite långt ner? En mall är att klippa pälsen ner till knölen vid sidan av tassarna så framhäver man de rakade tassarna lite mer.

KL.
Totte var hos veterinären idag, domen blev dubbelsidig öroninflammation med överväxt av jästsvamp! Usch, stackars hund, så nu ska han behandlas.

Nu är han groggy och trött:
002-1.jpg

Fint:laugh:
Har du medvetet lämnat längre päls i nacken? Eller är det bilden som luras? Är tassarna klippta lika korta som nosen, svårt att se på bilden, det ser ut som att pälsen på benen går lite långt ner? En mall är att klippa pälsen ner till knölen vid sidan av tassarna så framhäver man de rakade tassarna lite mer.

Japp han har en trekant bredast vid huvudet och spetsen mot manken, kommer bli en snygg "fjordingfrilla" sedan om pälsen håller sig. Nej han har inte fått rakade tassar på bilden ännu, rakade dem sedan med wahl pocketen som är som 30 typ och då kortade jag av benpälsen en aaaaning runt om. Men han har markerade tassar det syns bara inte på bilden och så var de som sagt håriga efter 3 veckors utväxt. Har är en på hans nacke:

nacke.jpg

Här ser han ut som en hingst :D ( innan benen jämnades till )

melvinsomhst.jpg

*kl*

Prinskorvarna blev 13 dagar igår och vägde då 485 (196) + 475 (178) gr. Förmodligen hamnar de på ca 500 gr idag vid 2 veckors ålder (om några timmar).

Huvudbilder i profil från i förrgår (12 dagar gamla):

Hane nr 1
30560601.jpg

Hane nr 2
30560600.jpg

Blir inte alls valpsugen :angel:

*kl*
Liten gul under en paus när vi var i stallet imorses, buskul tyckte han, speciellt shettisarna... Och kaninerna... Och katterna... Och hönorna... Och dom andra hundarna... Och alla stora hästar...

*puh*

Men han skötte sig bra, bortsett ifrån kaninerna, dom försökte han äta upp, men se då jävlar fick han veta att han levde :angel: och sen tyckte han det var bättre att hålla sig vid min sida, så det gick bra tillslut. :)

Men guud vad söta! Ska bli kul att se dom om fler veckor :)

Idag tog jag tag i Tottes päls och borstade ut alla tovor... och... rakade bort bentoffsarna :eek: han ser inte klok ut nu, men ska spara ut nya, tovfria toffsar :D

001-2.jpg

Senast ändrad:

Tihi, dom är verkligen ljuvliga! Blir roligt att se dom växa!

Knapp
Här kommer en bildbomb från mig och Devon från idag. Vi passade på när det var så vackert väder, och den här hunden är verkligen helt otrolig på att posera! Jag har en skruttig kompaktkamera för 800:- men det blir grymma kort ändå, tack vare att hunden poserar så bra och verkligen håller den posen! Så nu, bildbomb! Varning för känsliga tittare! Ni kan bli kär! :love: Ni som inte vill se får scrolla snabbt förbi några inlägg :D

Bästisar:
30594978.jpg

Från idag:
30594979.jpg

30594980.jpg

30594981.jpg

30594986.jpg

30594987.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
432
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
907
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 192
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025