Sv: Pudel?

Jo, jag hade tänkt gå dit också, men detta var mest för att vi var sugna på att testa nåt nytt och samtidigt få sig en liten fikastund. :)

Vad fin han är!

*kl*
Idag har vi varit ute och gått en härlig promenad på nya vägar, vovve skötte sig toppen trots att vi gick vilse har ju bara bott i stan i snart 3 år :angel: vi har även hittat en kiropraktiker här i stan som ska bokas tid med för att kolla upp vovve, han hoppar ju fortfarande till och trots att han är röntgad och kollad utav vet är jag inte helt nöjd med att det bara är "ticks" så jag vill kolla upp det ordentligt! Ett hundsim har visst också öppnat så dit har jag tänkt fara någon gång för att han ska få simma, han är ju fortfarande muskelfattig sen hans utflykt så att simma någon gång i månaden tror jag vi ska börja med om vovve tycker det är ok. Hur är era i hull och muskler, och har ni några bra tips på hur man bygger fina muskler? Just nu är vi ju ute och går, men det blir på plogade vägar, han kan inte plumsa fram i snön då han försvinner och hatar det, dessutom blir han trots täcke fruktansvärt kall men såfort snön är borta ska vi ut och gå offroad i skogen, men finns det någonting man kan jobba med tills dess? :)

Phu, månadens pälsvård är över. Bara bad kvar. Det är en pärs raka tassarna han är så rädd det ska göra ont. men svampen är bättre! Endast på 3 smååå ställen ( mellan tårna ) innan var det mellan alla och bakom alla trampdynor på undersidan tassarna. Så försvinner bara svampen så bör ju rädslan släppa tycker man.

gladvovve.jpg

sttlig.jpg

vacker-3.jpg

Så fin man blev! :love:

Jag är evigt tacksam att det blev en dvärgpudel, jag hade aldrig orkat med en större variant. Hur jag än borstar lyckas jag missa en och annan tova.:devil: Dessutom har jag en hund som inte gillar att bli borstad. Bara jag tar väskan jag har hans skötselgrejor i springer han och gömmer sig under mitt skrivbord.

Jag är oxå glad min ej är större ;) Han gömmer sig precis som din! Får ha ett koppel runt midjan på honom när han måste stå annars bara sätter han sig. Han accepterar men tycker inte om det. Har precis grovklippt hans kropp. Det är rätt kul se hur olika fort det växer! Magen och sidorna var längre än rumpa och manke. Benpälsen har vuxit till sig oxå såg jag när jag borstade ut den. Den tovar ju inte så jag måste erkänna jag bara borstar innan bad :o

Ska bada honom sedan ikväll, rakföna och göra finputsningen.

Och jag som tänkte väcka upp tråden med en bildbomb, så har du redan väckt den! Gahrgh!
:p

Nå, får väl bildbomba ändå då! Alla förutom den första och andra bilden är från idag.

Han är så himla snäll med min systerdotter, men hon är inte riktigt övertygad än:
30458286.jpg

Gårdagens bus!
30458271.jpg

Nyklippt och modellar som vanligt:
30458272.jpg

Tjohooo!
30458274.jpg

30458276.jpg

Börjar bli stor och fin nu, min älskling!
30458278.jpg

:love:

Hela albumet

Så söt han är! :) Han ser så himla glad ut!

Jag tror det har diskuterats tidigare i tråden, men hur mycket väger era? och hur stora är de?

Idag köpte jag en salamikorv som var jätteuppskattad! Jag kunde lägga ut bitar i hela lägenheten och så letade hon efter dom. Det har hon aldrig fattat innan att man ska LETA och NOSA nämligen! :p Och om ca en vecka, den 24:e börjar vi kurs.. jag är så nervös!!

Liten gul är 45 i mkh och väger cirka 10 kg. Han är en spinkis, behöver gå upp både i hull och i muskler, och har så även gjort sedan han kom tillbaka, då vägde han knappa 7 kg :eek:
Men han är kräsen, han gick på hills då jag fick honom, köpte en säck men den var inte så intressant, testade klass färskfoder, som gick ner men inte så mycket som det borde även om han gick upp i vikt så fick vi slänga en hel del. Tillslut tröttnade jag, har flera korvar kvar i frysen som jag inte har en aning om när dom lär gå åt. Fick en påse torrisar utav en kompis, hills puppy som han går på nu, äter inte mycket utav dom heller men är det uppblött går det ner lite mer iaf... Har fundering på att testa fodax på honom, alt barfa.

Slänger in lite nya bilder ifrån helgen, visst börjar han bli mörk och fin i fejjan? Någon som vet vad det kan bero på? Han blir mörkare över hela kroppen.

Vi har varit hos en kiropraktor nu då han som sagt fortfarande inte går rent, men vet hittar inget fel, han är röntgad och kollad. Kiropraktorn är jag inte nöjd med, så nu letar vi i sveriges alla hörn och har siktet inställt på sthlm, så om det inte vill sig tar vi en tripp dit efter påsk blir det nog för att kolla igenom honom. Har även öppnat ett hundsim här i stan så förhoppningsvis är vi igång och simmar regelbundet snart :)

Oj, liten gul är nog väldigt snäll, han ligger blixt stilla, oavsett vad vi gör med honom, dusckar, rakar tassarna eller andra delar, klipper eller borstar, klipper klor, ja allt kan man göra, sätta/ställa/lägga honom så som man vill ha honom och han ligger där tills man är klar. Mycket behändigt! :)

Mumorsan: Vad fin han är, stor börjar han också bli!

Antar att min hund är som han är för att han aldrig rakats innan jag fick honom bara klippts med sax och så ömmade hans tassar så av svampen så det har fått negativa associationer. Har hört fler som vägrar klass men gillar fodax.

Min är 51 hög och väger 15,5 kg.

Vad fin han är, är han aprikos?

Var vår vovve varit med om innan jag fick honom har jag ingen aning om, men han lär ju inte direkt varit väl socialicerad eller fått vara med om så mycket :crazy:

Tja, vovve vägrar det mesta i matväg, det är som inte intressant nog, han tar nästan omvägar runt matskålen hemma... Jag hoppas på fodax, annars så kommer jag barfa honom som sagt, men då är det mycket läsning som ska till innan, blir att hårdstudera så man inte gör fel :)

Jajamensan, aprikos är han, men han är rätt ljus till färgen, såhär ser han ut på resten utav kroppen:

Men han har mörkare strån över hela nacken och rygg, och så har han nu det senaste börjat få mörkare fläckar här och där, har någon på benet som han haft hela tiden men han har fått någon på rumpan osv, är jättesött :D

Senast ändrad:

Smidigt med hund som blir mörkare! Min har blivit gråhårig, eller ja silver runt nosen och har blonda tår mest fra, och mycket silver i svansen och så lite grå strän här och där. Han pappa är blue merl så kanske därför.

Någon som kan förklara för mig hur man ska hålla saxen och klippa jämna övergångar mellan lår och rumpa:confused: Alltid samma visa när benen vuxit i ca 3 mån och kroppen klipps med 4F.

st-1.jpg

CIMG2256.jpg

( svårt se på svart hund och så har han virvlar på låret dessutom :eek:)

Knapp

Netted och Emor: Tack :D Jag tycker verkligen han har utvecklats på senaste tiden! Och ja, han är verkligen en glad liten skit :love:

Netted: Devon är just nu 37 cm hög och väger 6,8 kg :)

Hm, jag tror min var 33-34, och hon väger 3-3.5 kg.. nu har jag visserligen inte vägt henne på länge, men 3.5 tror jag hon vägde senast. Hon behöver lite hull, ja.

Totte är väl cirka 31 cm skulle jag gissa. Vägde 5.2 senast, har dragit ner maten och ökat motionen då han börjar kännas lite stabbig. Fast han var rätt mager innan kastreringen så :)

En del hundar får en mörkare färg över vintern då det inet är så mycket sol. Min brukar få en mörkare färg på vintern och en betydligt ljusare på sommaren.

Simning är nog det bästa för att bygga muskler och det som sliter minst på kroppen. Jag går ju på simning med Japp och han har gått ner 8 hg sen vi började och han börjar få tillbaka sin muskulatur som försvunnit pga kortisonet. Så jag kan varmt rekommendera simning, dte är något min kommer fortsätta med framföralklt för att han tycker det är så roligt. Svårt att få tag i tider bara där vi simmar, jag vill ju att han ska simma en gång i veckan.

Japp är 34 cm och väger 6,8. Han ska ner till 6,5 sen har han en bra vikt tyckte veterinären.

Kan tänka mig att han tycker det är kul! :)

Min dam väger med andra ord ganska lite jämfört med era, men hon är ju smal också. Får henne tyvärr inte att äta mer än vad hon gör på torrfodret hon har.. men hon har väl i princip alltid varit sådan. Har gett henne lite märgben nu som tilltugg så det kanske ger lite. Man annars har jag faktist funderingar på att byta till färskfoder... vill ju att hon ska GILLA att äta :)

Tillägg: Har provat valpfoder på henne också men inte märkt någon STÖRRE skillnad. Sen samtidigt är hon ju så himla pigg och aktiv, blir i princip aldrig trött. Så att ge henne något foder som gör henne "piggare" och mer must i, skulle inte kännas så bra. Men, ett mer proteinrikt foder har kanske inte den egenskapen?

Det är ju som liten gul då, han är tunn, (9,4 vägde han igår) och vi får inte i honom mer, varken av det färskfodret vi testat eller torrisarna (hills puppy) men han är pigg! Märgben dissar han också ibland, ligger ett nu på filten så hans matdriv är inte direkt sådär jättestort...

Pudlar är överlag en smal ras och brukar vara kräsna med maten. Min hund var också smal innan han började med medicin, dock hade han ganska mycket muskler. För mycket muskler enligt en dommare:crazy: Hur de nu kan ha det:grin:

Jo dom har ju en elegant kroppsbyggnad, men att det är så vanligt just inom rasen med kräsna hundar, kanske är det någonting man borde ta och tänka på i aveln, matdriften, det är ju ändå grundläggande att en hund äter menar jag... På liten gul känner jag 5 ryggkotor utan problem, höfterna och annat, så han är tunn, vill ha upp honom till kanske 11, dvs 1,5 kg till iaf.

Vad kostar det där du simmar med din? Jag befarar att liten gul inte lär tycka det är kul alls... Dessutom struntar han fullständigt i leksaker och mat såfort det kommer någonting ivägen, trevligt som otrevligt, öht är han inte så lättmotiverad med leksaker, även om vi tränar på det och det blir bättre och bättre! Han hade inga leksaker där han bodde innan och hade aldrig fått möjligheten att busa runt :(

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
432
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
907
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna