Sv: Pudel?

Idag har vovve fått busa med en annan hund (någonting som tyvär hör till ovanligheterna) men han var inte så intresserad :D Då var katten vi träffade senare roligare att busa med, katten var glad i att busa med vovve också och jag kunde bryta deras lek direkt om jag tyckte det började gå för villt till, trots att han jagade kisse eller kisse jagade han så kom han direkt jag ropade! :)

Vi har varit iväg hela dagen på träning, men som fotfolk (häst) och han har mött en massa människor, ovannämda hund och annat, och skött sig absolut toppen! Varit lös hela tiden, och lyssnat helt perfekt, trots ny miljö, nya människor, andra hundar osv. Hunden var tränarens och den sprang in och ut ifrån ridbanan hela tiden, jag ville inte ha honom där inne och första gången han var påväg in sa jag nej. När dom busade han den andra vovven sprang in på ridbanan tvärnitade han och gick till mig istället, och fick massa beröm givetvis!

Nu sover han sött här hemma. Han har dessutom chockat mig med att äta torrfoder, han har ju vägrat och gått på Klass färskfoder då det är väldigt lätt att få tag i här, även om det är kladdigt med korven och han inte är sådär jätteförtjust i det. Så fick jag en säck torrfoder av en kompis (hills puppy) och jag tänkte, va fan, man kan ju testa. Och till min förvåning så slår det högre än färskfoder! Knasig vovve det där, haha :)

Trött fluffboll :D

Lillen i stallet någon dag tidigare i veckan

Han har även äntligen fått sig en bilsele, köpte en allsafe till honom då vi inte har plats för en bur i bilen (C3) så nu åker han inte längre lös i bilen, vilket känns skönt. :)

*kl*

Manta har växt lite sen sist jag la in bilder här:love:
manta-3-man.jpg

Hur gick det då med simningen? Lyckades du få nå kort? :D

Simningen gick bra. Hans bästa styrka i simningen är att plaska ;)

Här kommer två video som jag lyckades filma där inte jag står och säger bra med bebis röst hela tiden:o. Något ord kom dock med;) Här ser man Jappisens plaskande och hans fart. Han simmar i full fart och tycker det är så roligt. Har snöre på sig då sjukgymnasten rekommenderade att vi skulle försöka lyfta upp hans bakdel men det hjälpte inte så mycket som ni ser.

http://s296.photobucket.com/albums/mm171/jappisen/?action=view&current=MOV02136.flv

http://s296.photobucket.com/albums/mm171/jappisen/?action=view&current=MOV02132.flv

DSC02131.jpg

DSC02133.jpg

Torr efter badet
DSC02153.jpg

Här kommer en til bild på killen. Svansen åkte ner när leksaken försvann och han trodde simingen var slut. Men det var ju bare en kort paus hehe. Han skulle kunna simma hur länge som hellst.

DSC02140.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Nämen så söt han är! Riktiga charmiga bilder :)

Var hos uppfödaren och klippte damen idag, visar bild sedan.
Fick berättat för mig att för ett år sedan blev hon 2:a bäst tik i Göteborg, näst största tävlingen? (världsutsällning?).. andledningen till att hon inte vann var för att hon var alldeles för mager. Det är ganska bra va? :) Jag kan ju inte med något sådant, men det känns som det är en fin hund man har då...

Synd att jag inte kan visa HPH bilderna på Jappisen. HPH hävdar att det är rent förtal att han härstammar från vattenapporterande hundar, han ser helst att han slipper både vatten och apportering, tack.

Jappisens simstil är häftig. Jag har sett något liknande, men värre, hos en pumi jag gick kurs ihop med, hans simstil fick en åskådare att säga "Jag har aldrig sett en hund crawla förut!"

Nämen så söt han är! Riktiga charmiga bilder :)

Var hos uppfödaren och klippte damen idag, visar bild sedan.
Fick berättat för mig att för ett år sedan blev hon 2:a bäst tik i Göteborg, näst största tävlingen? (världsutsällning?).. andledningen till att hon inte vann var för att hon var alldeles för mager. Det är ganska bra va? :) Jag kan ju inte med något sådant, men det känns som det är en fin hund man har då...

Ingen världsutställning, men rätt så stor ändå. MyDog heter den som går i januari i Göteborg. Årets upplaga har precis varit!

Och ja, det är jättebra att bli 2:a bästa tik. :)

*kl*

Nu är min tik på dygn 36, har ökat 0,3 kg senaste veckan (fram till dess/nu har hon vägt som vanligt) och är tydligt bredare över ryggen. Rosa, lite tjockare spenar, tröttare och mer inåtvänd.

Pappan till de blivande valparna är SUCH och tävlar med framgång i agility och valparna blir svarta dvärgar. :)

Oj, vad roligt :D Förhoppningsvis många bildbomber framöver?

Knapp

Idag fyller Devon ½ år! Han börjar bli stor nu, min lille knort! Så därför tyckte jag det var på tiden att han skulle få sig en pudelklippning! Observera att detta är första gången jag klippt en hund (Mer än hans näsa) Och första gången han lir klippt. Tyckte det blev helt okej under dom förhållanderna :) Här kommer lite bilder från de senaste veckorna:

Fullt fräs på isen inne i stan:
30337000.jpg

Första klippningen:
30337002.jpg

Morgonmys på "födelsedagen":
30337003.jpg

:D Stilen från den understa bilden känns igen. Det är fantastiskt hur en pudel kan vända och vrida på sig!

Min dam skällde helt oprovocerat på en gammal tant idag, som bara stod där vid sidan av vägen. Jag undrade om hon hade blivit knäpp, men nu insåg jag att hon har börjat löpa! :) Knäpphund. Tycker hon är som vanligt, kanske lite mindre energisk de två sista dagarna då hon gärna "lunkat" brevid mig. Hur länge brukar de löpa, är det 2-3 veckor? Har hört något sådant.. det borde ju bli helt perfekt innan kursen.

Oj, vad roligt :D Förhoppningsvis många bildbomber framöver?

Jodå, jag lovar. :) Min goa lilla tik har snart gått 6 fulla veckor och springer inte längre, hon vaggar mest och tar det ganska långsamt. Orkar inte riktigt med 4 mån kompisens busande, men kan få för sig att kampa en liten stund ibland = erbjuda trossen eller nån mjukisleksak och sen står hon bara där och lekmorrar lite halvhjärtat medan valpen kampar för kung och fosterland, i några minuter. Ser ganska roligt ut. :D Sista tredjedelen kvar nu och blivande mamman är mammigare än någonsin. Jag var iväg ett par, tre timmar för några dagar sedan och när jag passerade huset med bilen, på väg in på parkeringen, såg jag henne genom köksfönstret, sittandes på köksbordet och tålamodigt tittande ut genom fönstret. Tror hon längtade efter mig, för hon sitter aldrig på bordet! :eek: :love:

Här händer det inte mycket.
Hos oss står det iofs också rätt stilla, men idag har vovve fått ett nytt halsband och så har vi varit och provat ut en dragsele som nu är beställd i läcker orange/svart färg, samma som halsbandet! :)

Bjuder iaf på några relativt nya bilder

Mina två älsklingar! :love: Lika fotogeniska båda två, haha

Var ute och gick, han fick koftan på sig då husse glömt hans täcke på jobbet, igen ;)

Så här mycket snö är ju inte klokt i Göteborg! Var tvungen att föreviga! Min vovve är heltokig. Racar, gör volter, hoppar i alla hål och jagar något, iallafall ser det så ut-kommer fram helt vit! Och ev snöbollar dem plockar man bort bort själv!

Men en smart vovve plockar bort dem själv och sedan är det problemet borta:idea:

plockaris.jpg

Näst efter att springa är nog nosa i alla hål jaga något som måste vara inbillade möss enligt matte :D

nosa.jpg

Sedan kan man bjuda på att vara lite söt oxå :love:

melvininramad.jpg

Vi har äntligen lyckats odla en man oxå

man.jpg

Senast ändrad:

Hans Pudliga Höghet älskar snön, han skuttar som en glad kanin i drivorna! Men det var roligare när det var kallt, nu är det kramsnö så jag går ut med en dvärgpudel och kommer hem med en snöboll. Ibland har han benpälsen så full med snö att han inte kan gå, stackaren.

När vi kommer in blir det varm dusch för att få bort snöklumparna och det äe inte populärt. Däremot är det gosigt att sitta i mattes knä, insvept i en filt, och bli torr och varm igen. Hunden somnar och mattes arm domnar...;)

Men nu vill vi se nån bild iaf på hur hon ser ut :D Men vad gulligt att hon blivit så mammig :love: Hon känner sig väl lite konstig och vill ha lite tröst? :)

Knapp

Här händer det alltid saker. Devon börjar nu bli riktigt stor och jag har börjat inse att han inte kommer vara liten för alltid! :eek: I förrgår trotsade vi snöovädret och var ute och gick i 2 timmar tillsammans med en polare till mig som har en 9-årig Bichon Frisé (=Mycket bra uppfostring för en valp!). Gick bra, men sen sov han från 14-21, den stackaren. Igår var vi på ett hundcafé som jag aldrig varit på. Har inte ens vetat om att det existerat nåt sådant i lilla Lule. Var dock inte en själ där förutom jag, Devon, min polare och hennes hund, så det blev inte så mycket miljöträning som jag kanske hade hoppats. Men blev en del iaf! Stackarn var ganska upphetsad, men lugnade ner sig efter ett tag. Duktig!

Foto på mig och lillen i cafét:
30383400.jpg

Men idag är jag lite orolig för honom. Han är lite hängig och har nyst litegrann. Rinner även en del från ögonen, så tror han blivit lite förkyld.. Men bara att avvakta och se så han blir bättre :) Blir att ta det lugnt med promenaderna idag, dock.

Och! Nu kan han några nya trick också; Sitt vackert, kryp och backa. Backa är han riktigt duktig på! De andra behövs tränas mer på, men han är ändå en stjärna :love: Börjar även sitta att gå från ligg till stå, ligg till sitt, sitt till stå :) Så roligt att träna med honom, han tycker det är så himla kul!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
432
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
907
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna