Sv: Pudel?

Men wohow :crazy: Antar att du pressat på dom så mycket det går redan också? Sånt är så frustrerande!

Jo. Men men, bara och vänta och se.

Här kommer nya bilder ifrån dagens promenix! Efter detta gick vi iväg in till stan och gick på julmarknad, liten gul skötte sig super!

Fullt ös var det iaf, snöbollar var superkul att jaga!

Tvärnit :D

Jag och liten gul

Forts... :o

Han gillar verkligen vantar, här kom han i full fart hoppade upp och tog tag i vanten och stack iväg, jag hann inte reagera och tack och lov är inte mitt ansikte med, för det såg ut såhär :eek:

Min buse! :love:

Han kan dock vara lugn och fin

Flygande pudel, någon?

Hoppas ni har haft en lika trevlig helg som vi! Liten gul ligger här och småsnarkar bredvid mig i soffan :love:

Min hund har blivit så himla fin! Fått ett vuxet steg och bara blivit fantastiskt bildskön i det stora hela! Har väl blivit vuxen :love: Inte ett gram överflödigt fett heller.

CIMG1780.jpg

Snark :love:

totaltavslappnadsovstil.jpg

Ja han är som en liten studsboll ute, helt underbart att se! :love:
Dock är han lugn inne och ligger helst och sover i soffan :)
Han börjar bli mer kontaktsökande också, när han är lös går han oftast max 20 meter framför och sen stannar han självmant och väntar på en. Likadant om han halkar efter och sen springer i full fart så tvärnitar han när han kommer för långt framför och står och väntar på mig, jätteduktig är han!

Paradiset: Vad fin han är! :)

Ja han är som en liten studsboll ute, helt underbart att se! :love:
Dock är han lugn inne och ligger helst och sover i soffan :)
Han börjar bli mer kontaktsökande också, när han är lös går han oftast max 20 meter framför och sen stannar han självmant och väntar på en. Likadant om han halkar efter och sen springer i full fart så tvärnitar han när han kommer för långt framför och står och väntar på mig, jätteduktig är han!

Paradiset: Vad fin han är! :)

DE verkar väldigt lika till sättet våra vovvar :love:
Måste bara fråga, hur hög är han?

Vad roligt att han har blivit så kontaktsökande, det gör ju verkligen att tilliten kan gå upp flera snäpp?

Paradiset: Så du har också en riktig guldklimp? :)
Jag vet faktiskt inte hur hög han är, han ska enligt uppgift vara någon cm för hög för att vara mellanpudel, men jag tycker han ser jätte liten ut :o och skulle aldrig gissat på att han var över vuxen, så jag har faktiskt ingen aning, kan ta och mäta honom ikväll och återkomma!

Mumorsan: Absolut, han är verkligen jätteduktig och det är så kul! :)

Paradiset: Så du har också en riktig guldklimp? :)
Jag vet faktiskt inte hur hög han är, han ska enligt uppgift vara någon cm för hög för att vara mellanpudel, men jag tycker han ser jätte liten ut :o och skulle aldrig gissat på att han var över vuxen, så jag har faktiskt ingen aning, kan ta och mäta honom ikväll och återkomma!

Mumorsan: Absolut, han är verkligen jätteduktig och det är så kul! :)

Det var det jag anade! Tycker nämligen din är mer "hund" :o än mellanpudlar... och ser ut att vara mer nära min hund i str. Mpudlar är ju ganska nätta oxå. Min vovve är 50*50 cm =)

Jag har inget emot de små pudlarna men föredrar bara när de är i enligt mig lagom storlek =) Mellan är på snäppet för litet för mig och storpudeln ofta konstigt byggd för mitt öga när de är nedklippta... liksom som uttdragna bananer...Inte alla naturligtvis men många.

*kl*

För en vecka sedan hämtade jag min andra pudel! Dvärg/mellanvalp, svart hon med. :love: "Gamla" tiken tycker det är jättekul med en kompis och hon är väldigt bra med valpar. Men fy så vassa valptänder är....jäkla pirajafasoner haha. :p

Åh, nusse då :love: Då krävs ju såklart bildbevis ;) Jag kan hålla med dig om valptänderna, de är hemska :p

Vi fixk honom till 44 cm igår, han är 45 lång (har dock strl 50 på sitt täcke, strl 45 vart för kort ? )

Passade även på att mäta honom, är sugen på en sele till honom. Har en sele jag hade till cairnen här hemma, men den sitter inte så bra på honom, den glider på sniskan. Har ni sele på era vovvar och vad använder ni isf? Gärna en med reflexer, bor ju i norrland där det är mörkt halva året ;)

Håller helt med dig angående strl, mellanpudeln är ofta lite liten, så nästa pudel blir modell stor då det känns lite mer rejälare. Min hoppar, och mig gör det ingenting, jag är ju lång, 180, så det är rätt skönt att inte behöva böja sig ner för att klappa på honom då :angel:

Lupin: Men vad kul med valpis! Bilder är ju ett måste :)

Välkommen tillbaka hit =) Vad roligt med ny valpis, GRATTIS! Får man fråga vilken uppfödare han/hon kommer ifrån? Samma son du parade med?

Både och, ljuset gör det värre men jo han är åt det grå hållet. Över violkörteln på svansen oxå så han har grå slingor =) Det är nog för att han s far var blå, med svagt merle t om. Måste ha fått det från cockern.

Vi fixk honom till 44 cm igår, han är 45 lång (har dock strl 50 på sitt täcke, strl 45 vart för kort ? )

Passade även på att mäta honom, är sugen på en sele till honom. Har en sele jag hade till cairnen här hemma, men den sitter inte så bra på honom, den glider på sniskan. Har ni sele på era vovvar och vad använder ni isf? Gärna en med reflexer, bor ju i norrland där det är mörkt halva året ;)

Håller helt med dig angående strl, mellanpudeln är ofta lite liten, så nästa pudel blir modell stor då det känns lite mer rejälare. Min hoppar, och mig gör det ingenting, jag är ju lång, 180, så det är rätt skönt att inte behöva böja sig ner för att klappa på honom då :angel:

Lupin: Men vad kul med valpis! Bilder är ju ett måste :)

Tänk att jag såg det utifrån bilderna och då är du ändå längre än mig ju! Jag är bara 172 cm. Jag ar hurtas sele med inbyggda reflexer. Den är suverän och finns som vanlig eller y sele. Jag har den vanliga. Jag har str 70. Fast min hund är bara 55-60 rund buken. Man måste prova det är skitsvårt annars pga bogens omfång varier så på hundarna. Den får inte strypa åt över luftstrupen. Tror jag har en bild....

trogenblick.jpg

Den där såg bra ut!

Jag sitter och spanar på tradera (inte alls beroende nej nej :angel: ) och där är det ju olika selar ute, men det är så svårt, ibland skriver dom ut te x strl 4, jaha? Inte för att det är några enorma summor det handlar om men budar man hem någonting vill man ju ändå att det passar...

Både jag och hundarna har reflexvästar på oss så här års. Deras är finare, de har "tassavtryck" på dem!

Igår kväll hade jag behövt reflexer på Hans Pudliga Höghet. Sista kvällskissningen vid 21-tiden går jag bara ut på tomten. Eftersom vi bor ute i skogen är det kolmörkt överallt, så jag har ficklampan med. HPH hittade ett hål under nätstaketet och slank iväg upp i skogen. Totalt döv, naturligtvis. Ilsken matte efter, men försök hitta en dvärgpudel bland en massa sly. Så gott som omöjligt, även med ficklampa. Han kom tillbaka efter 5 minuter, så det var ju ingen fara på något vis.

Inkallningsövningar ligger högst på "Att göra"-listan!

Den lille :devil: fick igen idag, han har badat. ;) I mattes schampo, eftersom jag glömt köpa hundschampo.

Den där såg bra ut!

Jag sitter och spanar på tradera (inte alls beroende nej nej :angel: ) och där är det ju olika selar ute, men det är så svårt, ibland skriver dom ut te x strl 4, jaha? Inte för att det är några enorma summor det handlar om men budar man hem någonting vill man ju ändå att det passar...

Två är mina ;) Den i läder skulle passa din vovve! Men inga reflexer på den ju.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
433
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka