Sv: Pudel?

Jag har samma problem :crazy: Såhär såg han ut för nån vecka sen när det blev klibbsnö ute..
30044237.jpg

Stackars klutt.. Men jag har tänkt lite som så att när det är klibbsnö, så får han helt enkelt inte springa så mycket på ängarna, utan gå där det är plogat/upptrampat. Men när det är pudersnö, så är det ju ingen större fara. Han får också klumpar under fötterna, men jag brukar ta hand om dom när vi kommit ut på vägen igen, annars hade jag också fått göra det var 5:e meter.. Han får helt enkelt stå ut med det om han vill springa på en äng :p

Ja hunden klagar nog inte! Hon är upptagen med att kämpa sig igenom snön och tycka det är dööööroligt! Är väl mer matte som är ovillig att ställa sig i duschen efter dagens alla 5 promenader som det brukar bli :p Sådär såg hon ut, men ÄNNU värre! :eek: Fast jag skrattade ganska gott när jag såg hur hon paddlade och hoppade sig fram med stora snöklumpar på! Haha.

Jag har en storpudel kille på 16 månader, vit! :)

56427_1254777056_64937849.jpg

68350_1241250399_64937906.jpg

75690_1254680499_64938015.jpg

Här kommer det lite olika bilder på min älskling!

Han är utställd en gång med BIR och HP.

Vilken elegant frisyr!

Hans Pudliga Höghet får också pälsen full av snöklumpar när det är klibbsnö - den vanligaste varianten här nere.:( Det blir dusch med varmvatten och torkning med frottéhandduk när vi kommer in.

Man får tacka! :D

Pälsen får absolut snöklumpar! :/ ... Jag brukar dra på han fotbollssockar... (dom är avklippta längst ut, så han kan ha tassen framme!) Det fungerar rätt så bra! :) Jag har det bara på frambenen, bakbenen får man föna. :)

Åh, vilken underbart fin pudel du har! :love:

Och ang. klibbsnö! Nu har vi minus och det fastnar inte alls lika mkt, så skönt! Men annars har vi också fått köra på duschen och handduk efteråt. Tur deras päls torkar så fort, bara att krama ut lite.

Har precis köpt en storpudel kille på 4.5 månader. En jättetrevlig kille. Har inga bra kort men ska fixa.

Tack! :D :D

I verkligheten är han nog den bästa hunden jag har mött och jag kan inte fatta att han är min! :*

Han vill arbeta hela tiden och är alltid på språng. Gör allt för sin matte! :) Spår, blodspår, sök , agility, utställning, trängträning (hoppa över stockar, parkbänkar, stenar... osv.) har även provat på Weight Pull som han gillade också! Han är den mest månsidiga hund jag har träffat och att han är min.. Så otroligt ofattbart.

I vårat hus så spökar det, jo min lilla underbara kille brukar sitta i vardagsrummet och kolla upp i taken och med en intensiv blick kollar han runt i vardagsrummet. Alltså han kan se spöken... Nu har han även börja i mitt rum att stirra mot min garderob.. Lite skrämmande. - Fast spöket verkar snäll, än så länge! - Annars får han väl rädda sin matte!:D

5575_117708171585_698751585_2544589_5690645_n_54409725.jpg

Jättevacker pojk du har! och på den här bilden:....
.. Så ser det verkligen ut som om hans päls blänker i silver :love: Riktigt läckert!

Knapp
Idag har vi städat upp tassarna på Devon.. Fastnar så mycket snöklimpar! Det tyckte dock inte Devon var särskilt roligt. Den där j*vla klippmaskinen är ju jätteläbbig! :p Men äh, det gick bra.. Han ryckte lite, men det fick gå. Sen klippte vi lite runtom också, bara för att snygga till litegranna också. Kan ju inte bara tänka på funktionalitet ;) Klippte rumpan också när jag väl var igång.. Allt med mina finfina redskap; Klippmaskin för människor och kökssax :D

Ja snö i pälsen får min också gott om. Lite mindre nu när han har lite kortare frissyr men det fastnar ändå. Värst är bakbenen då han sfäls är så mjuk där. Han var överglad igår när det kom snö och sådan snö som INTE fastnar :D

DSC00538.jpg

Tack alla för fina kommentarer som min solstråle! :love:

Bilden där hans kropp blänker är så vacker, han ser så ståtlig ut! :love:

Det här är som sagt min första pudel och även min första hund. Han blev nedrakad i agusti och har ni något knep så pälsen växer fortare? Någon sorts form c - vitamin? :)

Hoppas att någon kan komma med en lysanade.....:idea:

/ Poodle :banana:

Vilken fin vovve du har !
jag blir mer och mer förtjust i storpudlarna, det ska banne mig bli en sån! (och vi skulle eg inte skaffa hund nr 1 förrän till sommaren, så vem vet när hund nr 2 kommer? ;) )

*kl'

Var ute och gick kvällsrundan nyss, trots täcke tyckte liten gul att det var väldigt kallt ute (-18) så han ville inte alls gå lika långt som jag tänkt mig, så jag fick vackert böja mig för hans vilja och vi vände hemåt, inget kul att vara ute och gå om han tycker det är så kallt ändå så. Nu har jag iaf julledigt och imorgon ska det bara bli -12 så då kommer vi nog ut på en rejäl runda hoppas jag! :)

KL:

Mumorsan: Här har du en till som kör med klippmaskin för människor! Ingen kökssax dock, utan en hyfsad "frisörsax" och ska skaffa en bättre så fort jag hittar en. Har provat kompisens 500-kronors som hon putsar sin irländska terrier med - vilken skillnad!

poodle: :D De flesta av oss suckar över att pudelpäls växer som ogräs! Det är förståss en fördel när man klippt och det blivit lite ojämt...

Emor: Lite Gul har dig under tassen. Välkommen i klubben!;)

Hans Pudliga Höghet har haft jättekul i dag, snön har varit torr så han has sluppit snöklumpar. Han har studsat som en lite lurvig boll, omväxlande med att plöja sig fram med nosen. Jag jobbade natten som gick, men husse var hemma. Perfekt, tyckte HPH, då hade han ju en varm säng att krypa ner i när han kom in.

Tack ännu en gång för att ni gillar min lilla kille! :D

Just nu är det - 20 här uppe i Norrland..:eek:

Såg att du Mumorsan bor i Luleå, då bor vi inte långt ifrån varanndra! :) - Tänk vad världen är liten!

yennork Desto mer päls, desto bättre på utställning! :) Ge mig päls! :banana: :banana:

Sängen gillar lilla gula också, trots att han vet att det är förbjudet område (sambon är ju allergisk, har aldrig kännt av honom men att ha honom under näsan 24/7 känns lite riskabelt) så han har en säng (och det är verkligen en säng, en tjock bäddmadrass med filt och kudde på :o ) och han vet mycket väl att man går inte in i sovrummet, när vi är hemma. Är vi dock inte hemma passar han på om inte dörren in är stängd :D

Lilla gula är inte så imponerad av snön faktiskt, mer snöbollarna/klumparna som är överallt, dom ska nämligen DÖ hela bunten och han tar sin uppgift på fullt allvar, så 30 minuters rundan kan ta en timme om det vill sig så ;)

Ja, jag måste inhandla mig lite grejs så han åtminstone ser OK ut, men äh.. nu är han valp, så det får duga :p Ingen som märker ändå, utan han är ju bara såååå sööööööt :cool:

poodle Jasså, då? Vars håller ni till då? :) Världen är allt bra liten :D Vi har ju ännu en här inne som bor i Luleå, vi får väl ha en pudeldejt nån gång? :D

[B skrev:
poodle[/B] Jasså, då? Vars håller ni till då? :) Världen är allt bra liten :D Vi har ju ännu en här inne som bor i Luleå, vi får väl ha en pudeldejt nån gång? :D

Jag bor i Boden! :D

En pudeldejt skulle vara trevlig! :D Har gjort en annan tråd här ang en utställning i Boden den 2/6 2010! :D Ni kan ställa också!:D

Jasså? Jag vet inte, jag :p Han är ju tyvärr inte SKK-reggad, eftersom mamma inte var det. Trist, faktiskt, när han då ändå är renrasig och (vad jag fått höra hittills) är fin..

KL: Vi har snö, massor av snö, och det snöar fortfarande!

Och HPH är grundligt understimulerad. Trots att vi bor på landet har vi inga bra promenadrundor, den vi har är igensnöad. Jag vägrar köra ner till byn bara för att promenera hund när det är blixthalt, vägarna är plogade men inte saltade ännu.

Just nu är han ganska nöjd ändå, han har varit ute och busat och passade på att ta en runda i skogen helt på egen hand. Ibland är söta små pudlar väldigt döva...:devil: för tillfället sitter han i mitt knä, insvept i en varm filt, och sover med huvudet på mattes vänstra arm så hon bara kan skriva med höger hand.

När han vaknar får det bli lite köksgolvsträning!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
433
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka