Sv: Pudel?

Nu har vi precis varit ute och gått, vi har ju rätt mycket snö här nu, och då vi är och busar i snön blir vovve blöt och kall. Han har ett täcke ifrån Hansbo, rätt tjockt och jag är väldigt nöjd med det annars, sitter bra, bra reflexer osv, men då det är slätt innerfoder blir det ju blött och som "rinner" på insidan, vilket resulterar i att vovve trots allt blir blöt om rygg och rumpa framförallt trots att han har täcke. Någon lösning på detta? Han har en sorts stickad kofta, kan det vara en ide att ta på den under så att den "fångar" upp snön så den inte kan komma under täcket på samma sätt? Fast jag förstår ju att då blir ju den blöt, så det känns som pest eller kolera. När han blir blöt och vi har runt -15 -20 blir han ju kall och vill in.

Vad fin han är! :)

Han hittade någonting intressant :D

Observera hans fina knorr på svansen, någon som inte vet om att han är en pudel? :p

HPH har också knorr på svansen, nästan lika mycket som sin isländske "storebror". Det verkar som om många pudlar har det, men det syntes/syns inte så tydligt när de var/är kuperade.

*kl*

Min nya dvärg/mellanvalp är nu lite drygt 12 v, blir tre månader "på riktigt" den 2/1. Hon har fortfarande lite pirayafasoner för sig, men inte på långt när så mycket som tidigare. På tisdag har jag haft henne 4 v redan och hon har fått vänja sig vid bad och fön åtminstone en gång/v än så länge, men idag ska hon dessutom bli rakad och lite klippt för första gången här hemma.

En liten bild från när jag precis hämtat henne - 8,5 v gammal. :love:

30109789.jpg

Ja, det är så kul att se hur mycket han faktiskt vuxit :D Han är ju vackrast i världen i mina ögon, så jag är nog lite partisk angående just den frågan :angel::love:

Men vilka fina bilder på dig och dina pojkar! Så härligt att fara ut och rida med hunden i släptåg! Det ska göras här också nån gång i framtiden när jag får tid för en häst ;)

Klart man är partisk, men han är jättefin din kille! :)

Jo det är underbart, men jag vågar inte göra det helt själv, hästen har sina egna ideer så jag har ju sambon bakom kameran som kan styra vovve om pålle knäppar till sig.

Just idag är jag dock inte så glad på liten gul, for ut tidigt och red, och när jag kom hem igen tog jag en promenad med vovve, vi gick i godan ro, han var helt överlycklig och studdsare runt, men så fick han syn på en katt, och drog! Ååh morr, jag ropa men han vägrade, fi sjutton, jag vart både rädd och förbannad. Så jag sprang efter, katten som jag sett innan är väldigt översocial, den brukar sitta utanför och vilja leka med allt och alla, så dom började springa runt och vovve var överlycklig. Jag ropade igen och då kom han, helt överlycklig och det sken om honom "matte såg du vilken lattjo en jag hittade!". Så nu blir det långlina på och se till att han verkligen låter katterna vara. När vi gått i koppel så har han ju tittat på katten ibland men alltid hållit sig vid oss, han har även varit lös och vi har gått förbi katten många gånger, aldrig något problem (annars hade jag ju såklart inte haft han lös nu) så jag vet inte vad som flög i honom.

-kl-

Bara en snabb fråga.. sådana mineralpuder som finns att massera in för att håren ska lossna bättre i öronen är inget bra va? Det är i alla fall vad jag har fått lära mig.. Undrar mest för att jag letar som en galning efter en peang här i staden, men jag får väl antingen gå till djursjukhuset eller beställa via internet.

Man kan ta vanligt puder för att få bättre fäste och för att man ser pälsen bättre. En del säger att håren lossnar lättare men det tyckte inte jag så jag kör utan.

Haha, han måste ju ha varit överlycklig! ;) Men det ska nog gå smidigt att lära honom låta bli katterna. Det gjorde det i alla fall för min dam. Hon var van sedan tidigare att få lov att leka med katt (dvs hoppa på dem och tycka ÅH HEJ!!!! SKA VI LEKA?! :D) Han vi bor inneboende hos har skaffat två kattungar och efter att lyckats tajma in henne när hon tänkt hoppa på dem och säga till henne riktigt på skarpen (dvs jag kastar mig efter henne och ett bestämt NEJ, måste ju sett roligt ut.. jag hoppas inte ni tycker jag är grym :p). Så nu vet hon att hon inte får leka med dem på det sättet. Nu kan de gå fritt och kommer alltid överens, även om de inte kelar eller så.

Man kan ta vanligt puder för att få bättre fäste och för att man ser pälsen bättre. En del säger att håren lossnar lättare men det tyckte inte jag så jag kör utan.

Du menar vanligt puder man sminkar sig med? Lär det inte vara bättre för öronen med bara mineraler då?

KL

Ikväll var vi på simning för första gången med Jappisen. Han var ÖVERLYCKLIG. Han simmar inet så bra då han har för bråttom fram till sin leksak och simmar därför med frambenen över ytan och plaskar som en tok. Han försöker höja sig över vattnet för att se vart leksaken är och får en dålig simining men effektiv då det tröttar ut honom. Det var så härligt att se honom kasta sig i vattnet och han ville INTE stanna och vila , nej nej han körde på stenhårt.

Ska försöka ta någon bild nästa gång när vi är där själva utan instruktör. :)

Nej jag menar sånt vitt man har till barns ända. Tror det heter puder?

Nej jag menar sånt vitt man har till barns ända. Tror det heter puder?

Jaha okey. Sådant har jag inte hemma :D Men det kanske är lite billigare än det i djuraffären. Men det är med andra ord inte hela världen? Min mamma blev helt galen när jag tittade på det i affären.. hon har väldigt kraftig hårväxt min dam och som nybörjare tycker jag att det sitter lite väl mycket på en del ställen..

Om du vill så kan jag se hemma om jag har burken kvar och se vad den heter. Jag är inte hemma över natten så kan inte kolla nu.

Påmin mig om jag glömmer det imorgon. Mitt minne är inte på topp mitt uppe i examensarbete och full rulle på jobb. Hur ska det blir när man blir gammal när man redan börjar bli glömsk hehe;)

Jadå! Hehe, ja, jag har också frågat mig det faktist. Men jag antar att det är normalt, speciellt om man då har mycket att göra! Haha :)

DIalon kroppspuder på babyhyllan på tex Ica =) Finns refillpåsar oxå. Vit burk med röd text. Oparfymerad. Även Änglamarks babypuder på coop är ok. Men själv kör jag vanlgt potatismjöl =)
Peang ska finnas på apoteket? Dags för mig att skaffa det faktiskt oxå då vanlig pincett är jobbigt och kan vara farligt och gör ont. Det räcker med att hunden hatar proceduren.

Jaha okey. Sådant har jag inte hemma :D Men det kanske är lite billigare än det i djuraffären. Men det är med andra ord inte hela världen? Min mamma blev helt galen när jag tittade på det i affären.. hon har väldigt kraftig hårväxt min dam och som nybörjare tycker jag att det sitter lite väl mycket på en del ställen..

Man kan ta lite potatismjöl med.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
433
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka