Sv: Pudel?

Tack det samma, vi ser framemot att äntligen träffa er också. Vore jättekul. Se efter den lilla bara för vem vet hon kanske råkar följa med mig hem;)

Fast min katt (som bor hos morsan pga allergisk sambo) låter han vara, kommer Kaos så går liten gul, där är det inget som helst problem! Det är ute som dom helst plötsligt blir "lovligt byte" även om han inte är intresserad utav att äta upp dom utan vill leka.

KL.
Totte:
0059.jpg

jul9.jpg

024.jpg

Alice:
007.jpg

008.jpg

Nusse då, så fina bilder :love:

Hur blir det, ska vi ha nån playdate nån dag? :) Nu är jag inte bilburen nå mer, tyvärr.. Men finns ju finfina ängar att springa på här på porsön :D Dom är bara lite full i snö, så det är ju som ganska tungt för dom..

Ja, idag har då jag ock Devon pulsat i snö, vilket är jättebra för mig, men väldigt jobbigt för honom. Han ser ut som en svart mask när han försöker ta sig fram i djupsnön (Även fast han alltid går i mina spår) och efter en stund var han riktigt trött, så då fick han skjuts i mattes famn resten av vägen ut till gångbanan. Lite bilder blev det också, men inte så bra sådana. (Som vanligt) Men här kommer några iallafall:

30129391.jpg

30129395.jpg

Masken:
30129396.jpg

Söta hoppeliskuttstilen vid inkallning:
30129398.jpg

Helt otroligt! Matte och lillen fastnade på ett kort tillsammans!
30129399.jpg

Vad söt han är Devon!
Vi har gärna playdate, bara det inte finns bilar och så i närheten, inkallningen funkar ju som inte för oss. Jag har bil så jag kan ta mig :) är dock sjuk nu, men kan pm:a dig när jag är på g igen!

KL: Hans Pudliga Höghet fyllde två år i måndags. ja, han är född på Menlösa Barns Dag...:D

Inget firande, jag har tillbringat de senaste dygnen med att gå mellan toan och sängen. Magsjuka.:(

Inte för att hundarna brydde sig, de sov så gott, en i sängen och en på golvet. Avbrutet med en och annan tur i trädgården. Tur man bor på landet.:devil:

Usch, krya på dig!
Och gratta HPH i efterskott :)

*kl*
Idag har jag köpt en fleeceoverall till vovve, ska sys upp efter hans mått. Han frös nämligen idag, mycket! Vi var ute i 2 timmar och donade och hade oss, och han skakade nästan hela tiden (usch vad grym jag låter nu, men han hade inte varit mer nöjd inne själv) trots att han hade sitt tjocka vintertäcke på sig. Suck :devil:

Grattis i efterskott HPH:laugh:.

Stackare, trist att vara magsjuk,krya på dig.

Nej, men det finns ställen där det inte finns bilar, så det är chill :) Och Devon lyssnar ju (oftast iaf) på inkallning, och då kanske dina också kommer? Ja, hör av dig bara! Jag har lite datum jag måste hålla mig till, men det löser sig nog :D

Knapplån.

Hoppas det är okej att jag slänger in en allmän fråga här. Valde denna tråden eftersom det gäller just en pudel :)

Vad innebär det att ha "B på höfter och A på armbågar"?

Att den har godkända/normala höfter utan dysplasi och förmodligen ska det stå UA på armbågarna, dvs inga pålagringar.

Jag är nog i stora spenderartagen... :angel:

Är supersugen på ett halsband till vovve ifrån Minx, han har ju just nu bara ett fult tunt akutköp (han hade magrat så mycket under tiden han var borta att det halsbandet han hade på sig då kunde han krypa ur, så jag bor granne med granngården och gick dit och köpte ett dagen efter så han inte skulle krypa ur halsbandet och smita igen.) det passar ju men är in i norden tråkigt :angel:

Men vad ska man skriva för någonting på halsbandet? Ingo? (blir lite konstigt eftersom att han halverst är omdöpt till Bingo, det som ropas här hemma, vet inte hur det blivit så) Liten gul? Mirakelvovve? Har så svårt att bestämma mig... Hjälp någon? :)

Sambon tyckte jag skulle skriva "jag är inte ett får" då både mina och hans föräldrar kommenterar att han ser ut som ett får :D

Jo liten gul, han är ju som liten och gul.. Mejlade henne om att jag ville ha pudelsymboler iaf, får se om hon kan fixa fram det :)

Ah, ja! Måste kolla upp det där Minx.. Vill ha lite ombyte, ändå! Har ju bara ett koppel och halsband just nu.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
433
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka