Sv: Pudel?

Ja jag har så mycket jag vill ha nu, nytt halsband, läderkoppel, klövjeväskor, sele för att börja dra lite lätt osv.

Suck :D

KL: Har alla överlevt nyår? ;)

Stackars islänningen är skotträdd, för honom är nyår pest och tolvslaget pest och kolera sammanslaget.

Hans Pudliga Höghet däremot? Här har vi en tuffing. Smällar? Vilka smällar? Vid tolvslaget gick jag ut på tomten. Man ser inga raketer från vårt hus, men man hör! Och det känns ändå nyårsaktigt att stå i kylan och lyssna.:) HPH ville följa med ut, så det fick han. För säkerhets skull fick han sitte på min axel först, för det small ju av bara :devil:. Han spetsade öronen och lystrade lite, sen ville han ner. Så medan jag stod och kände mig högtidlig gick han runt och nosade och kissade en skvätt.

God fortsättning!

Här har vi överlevt! Spenderade nyår hemma, då vi inte visste hur han reagerade, var ute och gick vid 9 och då smälldes det, först var det ingen fara men han reagerade för någon som tjöt och smällde nära, men vi ignorerade och gick bara tillbaka hem. Väl inne var det lugnt, balkongen öppnades vid 12 men det var lugnt han låg och halvsov, hade ögonen öppna men brydde sig inte nämnvärt, skön!

Dessutom är det tacksamt att han inte har några problem att ta det lugnt en dag, vi vaknade vid 12.30 :o Han hade dock fått sig en kissrunda innan 4 då vi lade oss så han gick det ingen nöd på. Ska till stallet senare och titta till sjuklingen (senskadad, har antagligen gått upp, 1 vecka fick vi vara igång... :( ) och då ska vovve få plumsa loss på ängen och leta godis i snön! Man undrar om han kan andas, sticker ner huvudet så att hela huvudet försvinner och är där och bökar runt.

God fortsättning på er alla, hoppas 2010 blir ett bra pudelår! :D

Det gick över förväntan för oss i år. Jappisen har ju varit skotträdd efter att några ungar kastade en raket bredvid honomför något år sedan. Jag har försökt träna bort det och i år gick det jättebra. Han reagerade inte på smällarna när vi var hemma sen gick jag ut lite innan 22.00. Det smällde mycket då men var ju tvungen att gå ut med honom. Precis när vi kommer utanför dörren så smällde de två stora raketer (bomber) mellan höghusen så det ekade. Han reagerade och började dra lite. Men jag ignorerade det och började istället leka med en leksak jag tog med ut. Gick hur bra som hellst. Han gick och bar sin leksak och gjorde sina behov i lugn och ro. Var ute en stund för att passa på när det gickså bramed så mycket smällande. Tolvslaget var han nyfiken och inte speciellet rädd vad jag kunde märka.

Haha, jag har inte hunnit skaffa nåt sånt :D Jag har lyckats hållt mig till det "nödvändigaste", faktiskt :D

Yennork:
Här gick det finfint! Eftersom det var hans första nyår och mitt första som hundägare, så var jag lite tveksam om hur det skulle gå. Men inga problem alls! Han brydde sig inte överhuvudtaget, inte ens när vi var ute vid 12-slaget och poppade skumpa och rökte cigarr :) Riktigt glad blev jag!

God fortsättning på er!

KL: Satt och letade efter ett visst foto, hittade det inte men däremot det här: HPH med matte i Brantevik, april -09

004.jpg

Vilken underbar färg han har lilla HPH! :love:

*kl*

Idag fick jag ett infall, jag ville ut och jogga. Det händer typ 2 ggr per år, -14 nyduschad och förkyld men ut skulle jag. Vovve på släptåg som tyckte jag var konstig som inte lät han stanna och kissa hela tiden, och han hade svårt att hitta rytmen jag sprang i, men tillslut så! Får se hur ofta vi gör om det, antagligen inte så ofta om jag känner mig själv rätt ;)

Vilken djup färg han hade! Jättefin! :D

Här kommer det nyaste axplocket från mig och Devon:
30178020.jpg

30178021.jpg

Hans Stroppiga Pudelhet några minuter innan midnatt på nyårsafton:
30178024.jpg

(:p)

Bus med bästisen (som han har växt om nu!) :eek:
30178030.jpg

Paus i busandet:
30178032.jpg

Hur klarar era vovvar kylar. Jag åkte upp till Karlstad igår och här är minus 20 grader nu på dagen. Varken jag eller hunden har alldrig kännt denna kylan då vi bor nere i Skåne. Vi kan väl säga att vi fick lite av en chock hehe. Jappisen vill inte gå ut och hoppar på tre ben då han fryser om tassarna. Jag har smörjt på tassalva och det gick lite bättre. Han som annars älskar snö vill inte leka i snön. Jag har en kappa på honom eller en tröja och det skyddar ju kroppen men inte tassar och benen så han fryser ändå.

Någon som har tipps

Tja, just nu har vi -21 och då gäller det att hålla igång när man är ute, dvs inte stå stilla utan vi leker, hoppar och har oss. I morses fick han köldkramp i ena frambenet, och ville inte gå men jag lockade och efter några steg släppte det, resten utav promenaden var det inget problem. Han har täcke på sig för det mesta, ett tjockt hansbo täcke dock med slät insida så snö som kommer in smälter och börjar rinna på insidan :cool: Har beställt en fleeceoverall till honom, men den har inte kommit än.

Han har även fleecetossor, 2 st som jag köpte då han precis kom tillbaka ifrån sitt äventyr då trampdynorna var helt slut, funderar på att sätta på dom för att han inte ska frysa så om fötterna, för han skakar rätt fort ute, om än han tycker det är kul så vi håller igång iaf, har haft kallt ett bra tag och det skulle inte fungera att bara ta korta rundor varje dag det är kallt. Vissa dagar är det dock jävligt och vill vovve inte vara ute då så vänder vi, men dom allra flesta dagar är han som sagt på för en promenad iaf, han har nämligen som livsuppgift att äta upp alla snöbollar/klumpar han ser, och det är en hel del här i stan :D

Totte pallar det inte, han börjar halta efter 5 minuter :( ska fara och kolla efter hundskor till veckan. På kroppen har han täcke, så det är inga problem där!

Knapplån.

Jag och sambon har ju bestämt oss för att vi skulle skaffa en hund till nu i början av detta året men vi har inte varit överens o vilken ras vi ska ha. Jag har varit inne på pudel för jag tycker att de är härliga och fina och jag tror att de skulle passa oss. MEN sambon har vägrat! Han har sagt att de är fula och de ser ut som får och han skulle aldrig visa sig ut med en pudel i kopplet.

Jag har gjort allt för att han skulle ändra åsikt. Jag har visat honom massor med bilder på nedklippta pudlar, berättat för honom om deras personlighet och varför jag tror att en pudel skulle passa oss, talat om hur bra det är att de inte fäller eftersom han hatar hundhår. Jag har gjort ALLT men han har vägrat. För några dagar sen accepterade jag att vi nog aldrig kommer skaffa en pudel.

Men så igår när vi hade gått och lagt oss säger han " Du, vi kanske skulle träffa en pudel så att jag får se hurdana de är och så, kanske har jag bara förutfattade meningar".

Nu var det ju så att jag har en bekant som är tvungen att göra sig av med sin hund. Hon kommer hit med honom imorgon så att sambon får träffa honom. Hoppas verkligen att han inser att pudlar inte alls är fula :) Hoppas att han fastnar för hunden så pass mycket att det är just honom vi ska köpa också.

jag är helt uppe i varv över detta nu. Han är såå fin. En brun storpudel är det :love:

Ville bara dela med mig av att snart är kanske även jag en lycklig pudelägare och då kommer jag säkert ha massvis med frågor till er :)

Nu när det är såhär pass kallt så klarar inte Devon av det riktigt.. Han får köldkramp om han ska stå stilla och skita eller vad som helst.. Han ser verkligen lidande ut, för det är ju inte bara en gång under promenaden som det händer. Idag har han bara fått vara ute korta snuttar, eftersom vi haft runt -30 grader hela dagen. :crazy: Men mja.. så kul är det inte just nu!

Åh, hoppas han ger med sig :D Jag har ju inte direkt ångrat mig för att jag släppte mina förutfattade meningar och köpte mig en pudling :love:

Lycka till!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
433
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur