Sv: Pudel?
Knapplån.
Jag och sambon har ju bestämt oss för att vi skulle skaffa en hund till nu i början av detta året men vi har inte varit överens o vilken ras vi ska ha. Jag har varit inne på pudel för jag tycker att de är härliga och fina och jag tror att de skulle passa oss. MEN sambon har vägrat! Han har sagt att de är fula och de ser ut som får och han skulle aldrig visa sig ut med en pudel i kopplet.
Jag har gjort allt för att han skulle ändra åsikt. Jag har visat honom massor med bilder på nedklippta pudlar, berättat för honom om deras personlighet och varför jag tror att en pudel skulle passa oss, talat om hur bra det är att de inte fäller eftersom han hatar hundhår. Jag har gjort ALLT men han har vägrat. För några dagar sen accepterade jag att vi nog aldrig kommer skaffa en pudel.
Men så igår när vi hade gått och lagt oss säger han " Du, vi kanske skulle träffa en pudel så att jag får se hurdana de är och så, kanske har jag bara förutfattade meningar".
Nu var det ju så att jag har en bekant som är tvungen att göra sig av med sin hund. Hon kommer hit med honom imorgon så att sambon får träffa honom. Hoppas verkligen att han inser att pudlar inte alls är fula
Hoppas att han fastnar för hunden så pass mycket att det är just honom vi ska köpa också.
jag är helt uppe i varv över detta nu. Han är såå fin. En brun storpudel är det
Ville bara dela med mig av att snart är kanske även jag en lycklig pudelägare och då kommer jag säkert ha massvis med frågor till er