Sv: Pudel?

Senaste bildskörden!

Liten gul hittade sig äntligen en leksak som han avgudade, kastade runt och jagade som en idiot, husses vantar :D

Haha, bilden är ju kass eg, men han är så söt, inkallning och han kom i full fart, och en meter framför pallnitar han, man ser verkligen "oh shit" uttrycket i ansiktet på honom!

Min mirakelvovve! :love:

Till sist en bild på mina grabbar :love:

så, nu ska jag sluta bildbomba er på ett tag.

Tjuvstartar lite och önskar er alla en trevlig första advent! :)

Och efter 5 mån kämpande har vi fått ordning på de lååånga klorna han hade innan ( tänk er ½ cm längre klor...)

Vad skönt att det gick så fort. Jag har försökt korta ner min hunds klor i ca 4 år men det går inte. Veterinären sa att det enda som finns att göra i vissa fall är att bränna dem så att pulpan drar tillbaka sig men hon tyckte inte min hade så långa at jag ens skulle fundera på det. Desutom vill jag inte utsätta honom för det för en skönhetssak, det är inget han lider av utan mest jag som vill ha kortare klor på honom;)

Vad fina bilder ni alla har satt in=)

Här kommer några nytagna bilder på min kille från en lerig och blöt helg i stugan.

DSC01889.jpg

DSC01840.jpg

DSC01921.jpg

DSC01880.jpg

Ursäkta bildbomben!

Hittade faktiskt ett stiligt kort på pojken när jag testade att klippa mothårs för kortare päls och det blev bra!

untitled1-1.jpg

Och vill du se fler liknande frisyrer så ska jag visa mer ögongodis. Vanligt på pudlar vars utställningskarriär är över:

louierakadsvans2.jpg

Lamm:

http://i2.photobucket.com/albums/y23/paradiset/Vincentkortkl.jpg

Terrier med mustasch:

http://i2.photobucket.com/albums/y23/paradiset/Photo_74476_1027805.jpg

IMG_8330.jpg

IMG_7138.jpg

Hmm, kände igen några av de där bilderna. Känner du dom som äger dom?

Fina bilder, allihopa! :)
Jag väntar på att hitta kamerasladden, har lite fina nya bilder på min dam.

Vad skönt att det gick så fort. Jag har försökt korta ner min hunds klor i ca 4 år men det går inte. Veterinären sa att det enda som finns att göra i vissa fall är att bränna dem så att pulpan drar tillbaka sig men hon tyckte inte min hade så långa at jag ens skulle fundera på det. Desutom vill jag inte utsätta honom för det för en skönhetssak, det är inget han lider av utan mest jag som vill ha kortare klor på honom;)

Jag vill att min ska ha kortare också! Men hon har ändå inte så långa egentligen, mest jag som tycker det ser ut som det..

KL: Husse köpte tomtedräkt, täcke & luva, till HPH idag.:crazy: HPH talade om att han tänkte inte ha luva på sig. Klok som en pudel, den där. Husse tror han ska kunna ta fina julkort. säkert. En liten rödklädd pudel som ligger och trycker sig platt och blänger surt. :devil:

Ni behöver inte alls be om ursäkt för era bildbomber - det är jättekul att se era hundar! Bilden på gula mirakelhunden och handsken är helt suverän. Pudlig livsglädje i ett nötskal.

Ja visst ser han verkligen lycklig ut? :love:
Jag har en massa bilder därifrån, dock sprang han lite för fort för kameran så dom är inte så bra bildmässigt :D

Håll tummarna för lillen på fredag, vi har tid hos vet för att kolla upp bakbenen på honom, misstänker patella men man vet ju aldrig.

Är det något jag gör fel, eller är kanske grisöron inte så bra att ge? de två senaste gångerna nu har mitt satt i halsen och varje gång en lika livrädd matte som försöker hjälpa henne..

Jag har hört många hundar som får det i halsen. Om min hund hade tålt det så tror jag ändå inte jag hade gett honom det då han är en expert på att sätta saker i halsen. Just därför han inte får leka med pinnar då han verkar vara en expert på att flisa dem och sätta det i halsen.

lite tråkigt, då hon älskar det.. jag klipper det i mindre bitar, så hon får ju inte hela på en gång. Är inte säker på att hon satte i halsen idag, men hon rosslade lite och ja, verkade nästan så..

Finns det något annat sådant man kan ge? Allting biter dom ju ändå sönder på ett eller annat sätt.. För jag tror inte jag vågar ge henne det igen.

Har förresten köpt en tandborste till henne nu, jag kan inte med att skrapa hennes tänder, det blir inte bra. Så det känns som ett bättre alternativ. Hur har era det med tandstenen? Jag måste hålla efter henne varje vecka.

Jag har gett Devon ett vanligt tuggben av hud och det funkar fint! De är väl ganska mycket svårare att få nån rejäl tugga från, som det ser ut. Inte ens han, men sina nålvassa valptänder får loss en bit, utan tuggar det bara lite mjukare ju :)

Och så ett hej från oss igen! Idag har det kommit kanske en decimeter snö (ynkligt, men alltid nåt) och Devon bara älskar det! Han tycker snö är jättefestligt och han blir helt galen när det flyger omkring honom :D Så idag har vi vart och kastat lite snöbollar och samtidigt tränat lite på inkallning. Funkade fint.. ett tag.. :angel: Sen kom han på att han ville hem och då var det bara för mig att springa efter! Jag skulle vilja se synen själv :rofl: En liten svart skrutt med en gigantisk människa på 1.86 jagandes efter honom.

Nå, sen har vi varit och shoppat. For till Djurmagazinet för att handla mat och ev. lite leksaker, men det var inte nån leksak som riktigt föll honom i smaken, så bara mat idag. Försöker ta med honom lite hit och dit nångång för att han ska få miljöträning. Och det hjälper verkligen! Han har blitt mycket tryggare när vi är ute och promenerar eller så, men det är fortfarande en bit kvar :) Men han är ju bara en liten ulltofs till valping än.

Djuraffären tycker min lilla gula är superkonstig, alla som jobbar har honom som godisprovare, och hittills har han ratat... allt. Så det dom får honom att be om en bit till av (eller ens få i honom) det köper jag :angel:

Vi har fått snö här också, och att jaga snöbollar var poppis här med! Vi var ute och gick och han sprang på på vägen, kom till en kurva och där stod det en människa med en hund, liten gul var påväg i full kareta dit och jag visslade, och han vände direkt och kom i full fart och satte sig framför mig och jag tog på honom kopplet då jag själv uppskattar då andra gör det, alt kallar in till fot, men då lillen ej kan det än blev det koppel, och han gick lugnt och fint vid min sida helt klanderfritt :bump:
Jag tror jag skulle få hjärtat i halsgropen om jag skulle behöva springa efter honom (och sen skulle jag aldrig hinna, jävlar så snabb han är!)

Netted: Min äter inte grisöron (äckligt!) men jag borstar eller skrapar inte hans tänder heller, han hade en hel del tandsten då han kom men då han tycker om att tugga på senor vilket han får gör då han känner för det har tandstenen har minskat betydligt, lite kvar men inte allt. Har du provat att ge henne ben och annat och gnaga bort tandstenen? Brukar vara det bästa, tandborstning blir sällan så poppis ;)

Senast ändrad:

Hans Pudliga Höghet håller med, tandborstning är äckligt! :mad:

Jag försöker hålla efter tandstenen med borste och skrapa. Just nu har han en period då han vill ha torrfoderkulorna som dom är, inte uppblötta, och det är ju bra för tänderna.

*kl*

Får man vara med här fast man inte är hundägare (än :) )?

Jag är verkligen förtjust i pudlar och funderar allvarligt på att skaffa en när det blir dags att skaffa hund igen.

Men jag har en fråga, pudlar ska ju vara enfärgade, spelar det någon roll om man har en som har någon liten vit fläck någonstans om man inte ska ställa ut eller tävla?
Är det bara för att rasstandarden är enfärgad som man ej ska ha annat än enfärgade pudlar? Eller är det så att det inte förekommer annat om hundarna är renrasiga?
Om det kan födas de med fläckar, vad händer med dem då? Avlivas de eller säljs de ändå?

Jag har ju inte tänkt mig att avla (jag kommer kastrera efter att ha sett mina föräldrars förra hund plågas av livmoderscancer och till sist dö efter operationer och hemskheter :cry:) och inte heller tävla. Spelar det någon roll då om man har en som är enfärgad?

Jag är bara nyfiken, så jag hoppas ingen blir arg för att jag inte är så kunnig. :)

Haha, kräsna små rackare, det här har jag märkt! Men vad duktig han är som kan hejda sig såpass :D

Välkommen!

Som jag har uppfattat det så finns det endast enfärgade pudlar i Sverige. Tror dom får vara tvåfärgade i nåt annat land dock. (Rätta mig gärna om jag har fel) Pudlar kan dock ha några vita strån på bröstet, men de får inte vara för många, då är det en diskvaliciferande egenskap. Jag har inte sett annat än enfärgade pudlar i Sverige, så dom borde väl ha avlat bort den gen som ger skäckfärg då?

Och själv kom jag precis in efter en långpromenad (med valpars mått mätt) och haft jättekul! Vi gick ner till en äng och busade. Massa snö och så tog jag med mig kameran, så blev några kort. De flesta är riktigt dåliga, men lite svårt att få det skarpt på en svart hund i kritvit snö..

Bildbomb!

Ett lurv!
29957384.jpg

Devon går emot rasstandarden; Svart med vit nos är det senaste! (Taxben är även rekommenderat)
29957388.jpg

Fladderöronen!
29957389.jpg

Vacker hund, vacker måne, vacker eftermiddag!
29957391.jpg

Med bus i blicken:
29957393.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
433
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka