Sv: Pudel?

Idag gjorde jag det.
Jag kopplade lös linan och bad till gud.

Och vi kom hem utan problem båda två! Han var superduktig! Var rädd att han skulle få något spel när han "insåg att han var lös" men jag tänkte att någon gång ska jag ju prova, har spenderat dagen hos morsan 4 mil utanför stan, ingen annan hund i byn, bara pensionärer så risken att vi skulle stöta på något störnings moment var i princip noll, lite trafik om det skulle gå sig så illa också. Men han skötte sig toppen! :love: Kom som ett skott när jag ropade (var laddad med leverpastej :D) och höll koll på mig om han närmade sig 10 meter ifrån mig, om jag vände kom han som ett skott, behövde aldrig ropa utan han höll stenkoll! Duktiga duktiga hund!

På morgonen var vi ute på fotbollsplanen hemma jag och sambon och vovve, han fick då springa med kopplet efter sig men var "lös" annars dvs ingen långlina, och herrejisses sådanna tokryck han fick, snurrade runt runt runt i ren glädje över att riktigt kunna sträcka ut, och vi skickade honom mellan oss några ggr, vilket gick bra!

Ååh jag är så glad i min lilla gula mirakelvovve så det finns inte :)

Han har ju dock sedan sin rymning hoppat till med bakbenen någon gång, och nu när han har gått upp i vikt (inte i perfekt hull än men iaf inte supermager) så är det dags att fara in till vet. (har haft kontakt med dom och dom sade att jag kunde vänta tills han var i bättre hull och så, dvs ingen panik) Jag vet inte vad det kan vara, sitter och luskar på om det kan vara Patella luxation, men har ingen erfarenhet utav sjukdommar på det sätter, varit väldigt förskonad. Vad görs exakt om det är det och om det inte är det, va kan det isf vara? Och vad kan det kosta? Hans gamla ägare skulle ha skrivit över hans försäkring på mig men inga papper har dykt upp, misstänker att hon glömt det (registrering i jordbruksverket misslyckades hon med, personnr på namn raden och inget namn, grattis.) så han står med andra ord oförsäkrad då jag trott att hon skulle hålla sitt ord och skriva över hans försäkring på mig. Ska ringa henne imorgon och fråga henne vad sjutton den tagit vägen, och annars teckna en ny försäkring på honom på direkten, men den lär ju inte täcka detta, det kan jag inte tänka mig?

sa roligt, det later ju underbart! hoppas det inte ar sa farligt med benet bara.

tror att min dam ska lopa snart, tycker att hon lyssnar samre.

Idag fick han busa med en Lhasa Apso brud här på gården, vrålkul säger liten gul!
Trots den spännande leken kom han när jag ropade på honom som ett skott, duktig kille :)

Roligt! Alltid kul när de får chansen att leka med andra hundar.

Jag och min dam har varit hurtiga och joggat två dagar i sträck nu! Första dagen hade hon lite problem med att hon hoppade framför mig.. jättebra när man springer.. inte precis! Men idag var det mycket bättre! :)

Tihii jaa, han var duktig :p Nu har han hamnat i nåt slags trots, så han vill inte ligga ;) Men stanna har han blivit riktigt haj på!

Pics:
Nyklippt vackring!
29928969.jpg

Mystajm!
29928970.jpg

Väntar så duktigt på maten och ett varsågod:
29928971.jpg

Pälsmössorna på! Nu är det vinter!
29928972.jpg

Min vovve fick ett bad och en genomgång med trimmern igår. Jobbar på att lämna benpäls och lite nacke så han var sur på mig. Helt slut efteråt:

slutkrd.jpg

Släpp ner mig ngn gång....

CIMG1723.jpg

Svansen har fått fluff :love::

bakdel.jpg

Och efter 5 mån kämpande har vi fått ordning på de lååånga klorna han hade innan ( tänk er ½ cm längre klor...)

CIMG1716.jpg

så söt! :D sån fluff-svans har min nu också!

Jag har ont i fingret! Vet inte om jag har hetsat henne lite för mycket, men vi kampade lite nyss med en leksak, jättekul tycker vi båda två. men så råkade hon bita på mig istället för leksaken, haha :) ajajaj.

Vilken fin klippning ! Sådär skulle min kunna få se ut. :)
Jag har ju insett när jag skulle försöka klippa nosen på honom för en vecka sen att min gamla klippmaskin har gett upp :cry: Så nu får stackarn bli långhårig och buskig tills jag hinner köpa en ny :D

Min har också långa klor, jag jobbar på att klippa dom kortare och det har redan gett resultat.

Jättefint klippt :love: Fast jag avskyr verkligen när öronen är rakade, men det är ju en smaksak :p Men annars var det riktigt fint!

Tack alla! Har egentligen inte gjort något spec. För 2 mån sedan ca klippte jag ner hans kropp med 10an dvs lämnade 12 mm. Benen gick jag över med 4an dvs lämnade 9 mm. Klippte svansen lite och mössan så det passade ihop och nu när pälsen hade vuxit så drog jag bara över kroppen och ner på låren snett en bit med 4an. Öronen håller jag rakade på in och utsida mest för luftcirkulationens skull men oxå för att han ser mer maskulin ut i det, liksom lite prydlig. Han är doc mycket stiligare i verkligheten än på dessa usla foton så tack för kommenterarna =)

Ska låta benens päls växa ut ännu mer så får jag se om jag orkar med det...tanken är ngt mellanting mellan terrier och T 60 klippning. Egentligen "ska" man ha rakad svans till rakade öron men min hund har en violkörtel på ovansidan svansen precis efter man slutar raka och de hårstråna är grå så det ser inte klokt ut med kort päls. Nu har han stiliga grå slingor istället.

Bara för att jag är igång :angel:

Liten gul var inte alls road utav att vara med på kort, han ville sova så det är inte sprudlande lycka ifrån hans sida direkt, men han är snäll och sitter kvar där man placerat honom om man ber han ;)

en blick säger mer än tusen ord ;)

Tja, om det hänt så mycket vet jag inte, men han är fortfarande söt :D
Vet tid ska bokas till veckan, misstänker patella och är beredd på att det blir op. men vi får se.

Gillade frisyrerna på dom två bruna pudlarna, sådär kan min lille få se ut, jag är helt inne på att raka öronen på honom :d

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
433
Senast: MML
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka