Sv: pudel/papillon
njaa.. hon är en jätte trevlig hund, men jag har inte haft henne mer än sen dec. förra året. innan dess kommer hon från en uppfödare med 30 andra hundar som är lite av en ensamvarg.. Hon är inte van vid främlingar och nya platser, då hon knapt varit utanför hemmet tidigare, helt enkelt..
Dessutom så blev hon importerad hitfrån irland när hon var 10 månader och där vet man ju inte vad som hänt med henne..
Hon är helt underbart snäll och mysig mot de hon känner, tar bara längre tid för henne att acceptera någon, och då söker hon (självklart) trygghet hos mig.. Hon har ju trots allt mycket tillit till mig..
Hon är inte agressiv på något vis, bara osäker och velig..
väldigt tuff och framåt i hemtama situationer, men är väldigt mycket enmans hund.. Hon är med andra ord: VÄLDIGT MYCKET PAPILLON..
därför vill jag avla på henne!!
Hennes tidigare valpar är mycket trevliga hundar med fint psyke, tuffa och orädda. Lättlärda och väldigt fina till utseendet dessutom.. så jag är nästan till 100% säker på att mycket avv hennes lite extrema betende tyder på uppväxten, då hon på senare tid blivit mycket bättre med främlingar, nya ställen osv... tycker det börjar arta sig till en mycket trevlig hund faktiskt..
men jag förstår er skeptis..
är fortfarande väldigt liten chans att jag korsar med pudel.. käns som att jag vill ha renrasigt, då det trots allt är just den rasen jag fastnade för.. men sen så ser man ju på mammas hund.. ÄLSKAR människor, men där är det fel på andra hållet, då hon kan mycket väl få för sig att rusa över en gata för att det går en person på andra sidan..
JAG vill uju trots allt ha en enmanshund, som tyr sig tillmig. Vilket Siri (mammas hund) aldrig kommer bli.
Bella är ju precis så jag vill ha henne om man bortser från den sociala biten, som trots allt blivit mycket bättre på denna korta tid..
Men det är bra att få kommentarer, positiva som negativa.. Känns bra att få lite ifrågasättning på ens moraler osv.. men hade ni haft en möjlighet att träffa henne, så hade ni förstått vad jag menar..
Som sagt.. det är fortfarande osäkert på om jag över huvud taget tänker lägga valp på henne alls..