Jamtland
Trådstartare
Jag har haft andningslarm på alla mina tre barn, inte för att de har symtom på andningsuppehåll utan för att jag tyckte det kändes säkrast så. De båda äldre barnen var drygt ett år båda två när jag slutade använda larm, yngsta dottern blir två i maj och hon har fortfarande larm på nätterna. Jag klarar liksom inte av att "från och med i natt ska hon sova utan"- tanken. För tänk om. En bekants dotter dog av PSD vid två och ett halvt års ålder, fruktansvärt tragiskt och en av orsakerna till att jag nu inte klarar av att sluta.
Men visst är det ovanligt att det sker vid så hög ålder? Jag har ingen/dålig kontakt med den bekanta så jag har inte kunnat fråga om dottern hade andningsuppehåll eller andra problem tidigare (och det är ju liksom inte riktigt ett "trevligt" samtalsämne. Någon som vet mer om detta fruktansvärda?
Men visst är det ovanligt att det sker vid så hög ålder? Jag har ingen/dålig kontakt med den bekanta så jag har inte kunnat fråga om dottern hade andningsuppehåll eller andra problem tidigare (och det är ju liksom inte riktigt ett "trevligt" samtalsämne. Någon som vet mer om detta fruktansvärda?