Sv: Prylar och barn?
hej min inställning är att jag har klara mig själv sedan låg stadiet ,
sas ingen hemma mor , jag har fått reda ut lite för mycket på egen hand. kan man väl säga för tidigt i jämnfört med dagens läge
pga ekonomin och en far som är lite kocko inga syskon .
att slänga åt barn mobiler och nycklar och datorer är fel!
det en brist av vuxna som inte vill vara förälder kan man säga
man ska kunna komma hem till ett tryggt hem om de delar på arbets tider och går in eller ut när man byter skift men barnen ska alltid ha någonstans att gå till familjens hem eller fritids dagis skolan ,eller går till säkra kompisars familjer.enligt avtal och bli hämtade av sina
föräldrar inte förrän 13-15 år ger man dom ökat ansvar att göra saker på egen hand.visst är mobilen bra ,men i rätt syfte kan man säga ,vi hade inga mobiler knappt telefon. som brukades som nyhets ankare!
men å andra sidan vill jag hellre gå hem änn att sitta hos folk jag inte känner eller ville ha en snorunge hemma.extra barn att försörja
vid mat bordet!man känner sig som utkastad i kylan för att jobbet går visst först! och dagis fanns inte på min våran tid.
jag var på familje dagis mina första år tills vanligt dagis kommer
men då var vi för stora för att kunna få komma!kjag lekte ofta med
en annan tjej med stor familj ,så där höll jag hus på eget bevåg
tills mor,ochfar kom hem.men när våran kontakt bröts så var jag helst ensam eller gick till andra kompisar på ledig tid ,man liksom körde fast ,så det gällde att byta kompisar sas. och sedan kom min häst period när vi for och red en gång iveckan.men vilket jävla gnäll det var då pga av bil skjuts
ja varför skapar man barn om ingen vill ta hand om dem,de kan inte sköta sig själv,och som vuxen är det inte mycket lättare kan man säga! nu har alla sitt och stör inte familje friden ,för oss ensam-a
har ingen att vara med jo gud kanske eller tv.roligt va!
alla duger inte till att ha familj! som vuxen har man inte rätt att kräva trygghet men det kan barn!
då är man utkastad kan man väl säga åt sig eget väl och ve.
det är så jävla tråkigt!trist och ledset!
bara man betalar sina räkningar! så är inte kronofogden efter dig i hasorna! eller polisen eller annan myndighet det gäller att hålla dom kort!eller lämna ut hela sitt jag! snacka om orättvisa!