Sv: provning av ny dressyrsadel, vad tycker ni??
den kan ju liksom inte lätta så mkt mer baktill, den är redan så uppsvängd.
skulle tro att det är därför den funkar, den delen av ryggen som blir så rak kommer ej i kontakt med sadeln.. men funkar det så är det ju kanon.
flash; vad har du för pessoa då??????????? den jag hade var spikrak, rakare än albion..
Skrev att den SER mer svängd ut. Utseendet kan bedra...Jag tycker inte forestiern ser svängd ut nämligen, utan rätt rak.
Men nej den är ju inte optimal, heller. Men kanske lite åt rätt håll, bara, jag vet inte.
Super:
Jag vet att en bekant som hade en helt måttitllverkad Equipe trots allt fick problem med passformen (när ryggen bla blev bredare hästen rundare
) just pga equipen var en aning mer takformad än hennes andra sadel. Det gjorde att det tryckte på hästens rygg, så som man ser att forestiern skulle kunna göra på din, bossorna ligger ju i vinkel mot ryggen s a s inte utmed.
Den skullle ändras, enligt åf men det blev aldrig bra, trots flera turer (till Italien..tror jag) och musklerna hämtade sig inte förrän hon bytte sadel.
Vill inte göra dej orolig och kan verkligen inte sånt här men jag tror att de inte går att göra om hur mycket som helst, det ska ju passa på alla ledder
och det är verkligen svårt, din utvecklas ju hela tiden, som unghäst, så det kan se helt annorlunda ut senare än nu.
Så kolla verkligen vad som går att åtgärda innan du beställer en så dyr sadel
Har du haft amerigoprovare ute? De har väl ändå också en hel del modeller och man kan byta hela sadeln vid behov.