provning av ny dressyrsadel, vad tycker ni??

Sv: provning av ny dressyrsadel, vad tycker ni??

jag har sett equipes dressyrsadlar irl och dom är inte bajsbruna, utan mörkt rödbruna, precis som super säger.;)

mobilkameror ger ju oftast inte så bra färger.

super; hur länge får du vänta på att få hem den?

ca 6-8 veckor, men ibland kan dom tydligen vara riktigt snabba, speciellt efter semestern..:bump: Men det är ju ändå Italienare och med dom vet man ju aldrig.....:o

Så himla skönt att jag får låna lånesadeln över kvalitén, då kanske tiden går lite fortare.:p

Har nu försökt redigera bilden lite så att man ser på ett ungefär hur färgen ser ut på riktigt.:idea:

22663433.jpg

hoppas det går snabbt då! :)

jag väntar på min nya jag också... fick besked måndag förra veckan att den var på väg från frankrike. tydligen går inte posten särskilt snabbt där nere.:p

var samma sak med mina ridstövlar från italien, tog flera veckor att skicka dom hit!

vad roligt att du hittat en! :)

sj väntar jag på att sadelutprovaren ska ringa o jag ska få en tid.. blir så inspirerad.. men hästen ska gå ner lite i vikt också, det går väl sådär :D

o equipe sadlarna är verkligen fina, o så mjuka :d

Va kul och skönt för dig att du hittade något som passade lille plutten. Hoppas dom skyndar på med leveransen!!!
-Gnorp

Det är så jobbigt, vill ju ha den nu...:p

Det är såååååå skönt att jag äntligen hittade någon som passade och dessutom att den passade både hästen och mig.:love:

jag vet hur det känns, spanar efter postbilen varje dag och blir alltid lika besviken.:p

m, den sadeln är urskön! Min tränare har en som jag ridit lite i :love:

Verkligen grattis till att du hittat en sadel! Måste erkänna att jag följt denna tråd med spänning eftersom jag har samma problem med min häst - allt glappar i bak.. Men nu blev jag hoppfull, man kanske skulle prova equipe.. Sen att den var ruskigt snygg gör ju inget heller! :love:

Ja den var grymt skön faktiskt!:d Hade annars ställt in mig på att den sadel som passar pållen den får det bli oavsett vad min rumpa tycker eftersom det var så svårt att hitta dressyrsadel till han.:( Men nu blev det ju så bra att sadeln tilltalar både min rumpa och mina ögon.:D

Det var bara Oraclen som passade pållen, dom första två modellerna av Equipe (kommer inte ihåg vad dom hette) som hon lade på betedde sig likadant som alla andra sadlar=lättade bak.. Så jag tänkte först att det här går oxå åt skogen, men sedan så lade hon på Oraclen och den bara låg på en gång + att det var den modellen som jag gillade bäst.:banana::banana:

Hur länge har du fått vänta på din Childeric och hur länge sa dom att du skulle få vänta?:)

minns faktisk inte riktigt, tror det var i mitten av juni som jag beställde den. men jag hade ju sagt till ett bra tag innan det att jag skulle ha en så den låg på vänt sas, därför har det gått snabbare. så om nu bara posten kan snabba sig lite också så.......:p

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: Barret
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 872
Senast: caballus
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 492
Senast: Shixle
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 144
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama