paronet
Trådstartare
Ska hämta ett 6 månaders gammalt shettisföl om nån vecka. Har aldrig haft en så ung häst innan så skulle behöva lite tips. Det mest akuta är maten, hört så olika från person till person. Vissa tycker att man ska ge fölpellets, en del tycker enbart hö och andra har jag hört ger en massa tillskott. Vad skulle ni rekommendera och var har ni gett era om ni haft en häst i den åldern. Vi ska även skaffa en äldre shettis och ungefär hur mycket äter en vuxen shettis per dag? Är såklart från individ till individ men på ett ungefär.
En sak jag hört är viktig är proteintillskottet, vad tipsar ni om för slags tillskott och vad finns det för tillskot när det gäller protein?
Sen skulle jag behöva en massa allmänt tips och vad man bör kollat innan och sånt så jag ej missat något. Och om det är något speciellt man bör tänka på, vill inte att något ska gå snett!
En sak jag hört är viktig är proteintillskottet, vad tipsar ni om för slags tillskott och vad finns det för tillskot när det gäller protein?
Sen skulle jag behöva en massa allmänt tips och vad man bör kollat innan och sånt så jag ej missat något. Och om det är något speciellt man bör tänka på, vill inte att något ska gå snett!