Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gnist skrev:Hrrrmmm... Som ägare till ett st BC-hane
Så måste jag ju faktiskt meddela att just detta fullvuxna normalstora exemplar av rasen väger i dagsläget ca 27 kg Muskler..
Vilket då gör att jag defenitivt inte kan hålla med om nedanstående påstående...
Hur lite trodde du att en normalstor vuxen BC väger??
cillamuffins skrev:varför skulle man inte kunna ha en hund i en etta? jag har bott med mina två på 15 kvm. inne ska de ändå bara ligga och sova och till det behövs bara en mjuk, varm plats.
cillamuffins skrev:men då kan du väl förklara vad de ska med det stora utymmet till?
cillamuffins skrev:lek och stim inne är totalförbjudet hos oss. men visst får de gå runt om de vill. det gör de dock inte, utan de ligger mest och slappar.
Flinisen skrev:Men en Golden Retriever är en stor ras som väger ca 35kg som vuxen hane. Det är stort och tungt tycker jag.
Gnist skrev:Alltså ca 5-7 kg mer än en vuxen BC-hane..
Golden har inte tidigare klassats som "storvuxen ras" och jag har svårt att se att de ska kvalificera sig till det nu heller...
Gnist skrev:Enligt Royals sida, så klassas ju i så fall även BC som stor ras
Royals_sida skrev:För vuxna hundar kan man urskilja tre grupper: Små raser som väger mindre än 10 kg, medelstora raser från 11 till 25 kg och stora raser från 25 till 80 kg eller mer.
Gnist skrev:Dock litar i af Inte jag blint på deras information, så imorgon ska jag söka lite mer..
Lupin skrev:Vilken sida var det? Nån foderproducent?
Flinisen skrev:Men vi får se vad Gnist kommer fram till om hon hittar nån mer info