Projektarbetes Panik

N

Nyrelski

Mitt projektarbete ska bli en film. "Att köpa häst" och ska vara en guide när man ska köpa fälttävlanshäst. Fråga mig inte hur jag kom på idén för den är inte bra :smirk: så jag behöver lite hjälp av er, vad hade ni förväntat er av en film om detta?

Jag ska ha med
Intervjuer med Piia P och en kompis som har köpt en gammal väldigt rutinerad häst.
Vad som är viktigaste egenskaperna hos en ft häst,
visa lite olika typer av hästar,
vad är bäst ung lr. rutinerad häst
Filmen är främst till för den som ska köpa första hästen/ponnyn som är direkt inriktad på fälttävlan.

Vad mer tycker ni är viktigt, hur hade ni velat bli informerade?

Ber om hjälp! :bow: :bow:

Sv: Projektarbetes Panik

Kom igen! Någon måste ha lite synpunkter ;)

Okej ska försöka att hjälpa dig. Tänk på att ta med om hur man skriver ett avtal. Enormt viktigt, jag vart lurad. Fick hem en sjuk häst. Sen att när man köper häst ska man inte gå efter hur bra man ser ut på hästen utan man ska lita på sitt hjärta (låter larvigt men det är sant) sen ska man titta på ögonen om hästen har snälla ögon kan man ta den på en gång ;)

Sen måste man tänka praktiskt Vad kan jag lära mig av den här hästen? Vad kan jag erbjuda den? osv Jag köpte t.e.x en häst som är super på att hoppa, för jag har blivit avkastad hundratals gånger när jag har hoppat, men som är medel på dressyr. Men dressyr är verkligen min starka sida. Nu gör vi förvänd galopp som han aldrig har gjort.

Sen hur länge vill jag ha den här hästen? Vi hade tänkt att köpa en veteranare som jag skulle tävla i ett par år och sen köpa ett sto och börja avla, men istället så blev det en enorm 7 åring.

Det är bara att göra en lång lista på saker man måste fråga sig själv...

Tack! Jag ska tänka på dina råd

Några fler tips?

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968
Hästmänniskan Hej! Jag planerar att framöver köpa en 1-2-åring att utbilda och rida in själv och eftersom den häst jag har nu inte riktigt har de...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 539
Senast: angelwings
·
Utrustning Varning: LÅNGT PK-inlägg På en ridskola i trakten, där jag sporadiskt "tvingas" se på ridlektioner, (har nog bara sett dressyrpass...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 981
Senast: Ray
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 109
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar