K
katja40
våran "valp" på 1,5 år är väldigt lugn av sig, beter sig som en vuxen inomhus, men ute blir det race så det sprutar snö. går utmärkt att ha han lös, väldigt lydig av sig! men ett problem finns det. när vi är på promenad och vi möter hundar på andra sidan vägen, så blir han ivrig, drar allt vad han kan, ställer sig på bakbenen när jag lyckas hålla emot, gnäller och tror han ska få hälsa, men jag måste lära han att alla hunder är inte pålitliga.
hur gör ni om era hundar blir bråkiga när ni möter hundar?
tack och lov så skäller inte min, (än), men jag vill att han ska vara lugn. jag har försökt att dra in han i väldigt kort koppel så att han går fot, någon godis bryr han sig inte i. men hur gör ni? vad ska/kan man göra för att lugna ner han? han går ut på promenad 3ggr/dag, nästan en timme varje gång. sen är han lös på gården, så hundar möter vi ofta, men det är inte så kul när han blir så ivrig och inte lyssnar ett smack.
och det är inte så lätt att hålla emot varje gång, en klump på 40 kg liksom... tacksam för era bästa tips!
hur gör ni om era hundar blir bråkiga när ni möter hundar?
tack och lov så skäller inte min, (än), men jag vill att han ska vara lugn. jag har försökt att dra in han i väldigt kort koppel så att han går fot, någon godis bryr han sig inte i. men hur gör ni? vad ska/kan man göra för att lugna ner han? han går ut på promenad 3ggr/dag, nästan en timme varje gång. sen är han lös på gården, så hundar möter vi ofta, men det är inte så kul när han blir så ivrig och inte lyssnar ett smack.
och det är inte så lätt att hålla emot varje gång, en klump på 40 kg liksom... tacksam för era bästa tips!