Problem med Telia-hemsidor?

psychogrrl

Trådstartare
Jag har haft problem med mina Telia-sidor ett par dagar. De går helt enkelt inte att komma in på vid vissa tillfällen, sen helt plötsligt laddar de snabbt upp.

Vet inte om det är problem med deras servrar eller vad tusan det kan vara? En av mina sidor har funkat felfritt, medan de andra verkar nedstängda vid vissa tillfällen?! Både genom http och ftp, men främst http.

Någon annan som haft problem och vet vad det kan vara?
Får väl kontakta support om det inte försvinner snart.
 
Sv: Problem med Telia-hemsidor?

inte en aning. använder inte dem längre ,emn et var linakde för nåt år sen.. under nån månad sen försvann det..

kontakta supporten ifall det är något fel
 
Sv: Problem med Telia-hemsidor?

Hmm de kan ha en del problem med sina servrar, En del är bättre hanterade eller så har de några "kunder" som har något som är väldigt populärt att ladda ner
 
Sv: Problem med Telia-hemsidor?

Tror jag upptäckt probleemet, åtminstone delar av det. De har ju ganska nyligen bytt adress till sidorna. Under favoriter hade jag de gamla adresserna inlagda, vilka de nog nu börjar ta bort. så... så enkelt kan dte vara ibland ;)
 
Sv: Problem med Telia-hemsidor?

jaaa just.. det stämmer web.telia.. i FTP också tror jag..

Asså. Telia är djävulskt kass på att skicka ut information..
står knappt på deras startsida som man ändå aldrig läser.
 
Sv: Problem med Telia-hemsidor?

Nej, jag fick reda på det i våras genom att pappa jobbar på Telia.... Så ftp ändrade jag direkt, men har kvar de gamla adresserna i favoriter och på en del gamla länkar på hemsidorna.. Jobbigt att sitta och ändra alla sid- och bildlänkar.. Tur jag gick på semester idag ;) :p
 
Sv: Problem med Telia-hemsidor?

Tur att man äger egen domän så man slipper tänka på sådant :)
 
Sv: Problem med Telia-hemsidor?

Jo, jag hoppas på att min far (eller en vän som jag kan utnyttja :devil: :D ) ska kunna fixa så att vår server kan hantera html, då kommer jag ha "obegränsat" utrymme. Ska fixa bra domännamn också, bara hitta på nåt bra först.
 
Sv: Problem med Telia-hemsidor?

Låt mig gissa, det är en Linux server och det som ska in är en Apache Server :)
 
Sv: Problem med Telia-hemsidor?

Precis :D
Krångligt?

och ser att jag varit förvirrad som vanligt, menar ju http, inte html.
 
Sv: Problem med Telia-hemsidor?

Nja inte så farligt
Gäller att ställa in det rätt
Var ett tag sen jag installerade Apache och då var det på en Novell server :D
 
Sv: Problem med Telia-hemsidor?

Magnus_J skrev:
jaaa just.. det stämmer web.telia.. i FTP också tror jag..

Asså. Telia är djävulskt kass på att skicka ut information..
står knappt på deras startsida som man ändå aldrig läser.

Nej, du ska inte ändra någonting i FTP:n. Där ska du fortfarande skriva w1.XXX.telia.com som "host". Det är bara adressen till hemsidan som är annorlunda. Det skickades ut mejl till alla om detta. Jag fick mejl om det redan tidigt i höstas.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 377
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 306
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 032
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 311
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp