fryckan
Trådstartare
Jag har en hund på prov, han är i dagsläget 16 mån. Har haft honom nu ca 4 v och har fått veta att han ylar till och från under dagarna. Jag har en äldre hund sedan tidigare som är lugnet själv så han är inte helt utan sällskap. Jag vet inte hur han funkat förut att lämnas då han kommer från ett hem på landet så ingen vet om han ylat då också. Jag har hundvakt men de behöver ändå vara ensamma ca 3 h innan det. Jag ger dem bla olika tuggben och kongar med fryst färskfoder. Att lämna dem går bra men efter ca 15-20 min börjar han yla till och från. Jag försöker ensamhetsträna kortare stunder när jag är hemma men jobbar kontorstider. Grannarna har inte klagat än men vet inte hur långt deras tålamod sträcker sig framförallt tycker jag det är så stressande att veta att han inte slappnar av helt under dagarna. Jag tänker att det säkert löser sig med tiden men samtidigt känner jag att mina egna resurser att träna ensamhet på ett bra sätt är begränsade i och med jobbet.. Har som sagt honom på prov och vill gärna behålla honom för i övrigt är det en väldigt fin hund men det känns dumt att köpa honom när ensamheten är ett problem.. Har ni några tankar om detta?