Probimin mot eksem, när börjar man?

T

Thora

Som frågan lyder, när är det bäst att börja med probimin?
Jag har både läst här på forumet och hört av andra, att probimin ska kunna dämpa eksemet och tänkte jag skulla prova i år.
Jag har två islandsimporter, varav den ena har eksem sen 6 år tillbaka. Är det lämpligt att ge även den eksemfria en kur? Då i förebyggande syfte. Det blir hennes 4:e sommar i Sverige.
Jag ger båda linfröolja året om, med ökad dos under vår, sommar.
De är har givetvis täcke dygnet runt hela betessäsongen så länge det finns knott.

Sv: Probimin mot eksem, när börjar man?

20 som läst men ingen som kan svara. :confused:

Det låter ju jätteintressant! Vart har du läst om det?

Jag ger probimin till mitt fångsto. Hon har nu klarat sig i över 2 år med hjälp av probimin!

Japp

Puttar lite!

Är det ingen som har någon aning?:confused:

Jag har använt P länge. Nu är det svårt få tag i - hörde inget från Dick som säljer?? Hur hard et gått för er andra? Nu är min eksemhäst borta så jag behöver det inte. Dock är det MYCKET bra och jag såg, när P tog slut, att han snabbt försämrades trots jag gjorde som vanligt f ö.

Tack jag hade hoppats på att du skulle hitta min tråd. Men frågan kvarstår. Är det dags att börja nu? Jag har en "egen" leverantör så jag tror jag kan få tag på P utan problem.

Ja, du ska börja nu direkt! Ju tidigare desto bättre. Börja med en tsk nu och öka till en msk senare under juni-sept. Du ser hur det blir, ser det ut bli värre, öka och minska allt eftersom.

Tack för hjälpen, då ska jag köpa P snarast.

Liknande trådar

K
Hästvård Nu finns det ju mängder av gamla trådar inom detta ämnet som jag har försökt läsa igenom för att få klarhet, men jag hoppas ändå att...
Svar
5
· Visningar
1 278
Senast: Kellie
·
Islandshäst i samband med medicinering eller dyl? Nu tänker jag ta upp en sak som jag själv tycker är rätt intressant. Att islandsfödda hästar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 197
Senast: Draumsyn
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 284
Senast: Summerwind
·
S
Hästvård I mitt yrke har jag kommit i kontakt med en folder om zink där det bla står om zinkens betydelse för hälsan. Eftersom jag tidigare hört...
2
Svar
25
· Visningar
17 026
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar