Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har hund i vår leasingbil och det var inga problem. Iofs blir det inget slitet efter henne, vi har överdragsklädsel och hon är väldigt lugn.Hade en väninna som kollade upp leasingbil och har hund. Hon blev i princip avrådd av de företag hon var i kontakt med. Att ha hund i leasingbil räknas tydligen inte som normalt slitage och det kunde komma till ganska saftiga kostnader vid återlämnadet tydligen. Exakt vad för kostnader vet jag inte. Hon hade ändå tänkt använda hundbur och matta vilket hon förklarade för företagen hon var i kontakt med. Det går heller inte att sätta upp solfilm eller dylikt på rutorna för att skydda hundarna mot sol varma dagar.
Nackdelen med leasing är att kostnaden för repor (även minimala) och klädselslitage och märken invändigt blir EXTREMT kostsamt. Tyvärr har många fått erfara detta den hårda vägen. Ett gigantiskt risktagande, särskilt om det är på ekonomiska bevekelsegrunder en valt leasing.
Till TS: här går att se några modeller elhybrider, som sedan går att titta på om man vill leasa. KVD har också vissa till releasing, som går att leasa när man köper begagnat https://www.kvd.se/auktioner?orderBy=-grade&vehicleType=car&fuel=plugin_hybrid
Oj vad dyrt. Mina föräldrar betalade 23 000kr och sen fick de tillbaka 10 000kr i bidrag. På egen mark.Varför måste du ha en laddstolpe? Många löser det på andra sätt, t ex genom en schuko-kontakt vid parkeringsplatsen. Andra laddar på/i närheten av jobb/träning/på vägen/Circle K.
Att montera en stolpe kostar ju rätt saftigt mycket, så det kommer ju i så fall på leasingavgiften. För mig, på egen mark, kostade det runt 80 000 kr.
Oj vad dyrt. Mina föräldrar betalade 23 000kr och sen fick de tillbaka 10 000kr i bidrag. På egen mark.
Jaha okej men då behöver det ju inte bli så dyrt.Vi gick direkt från ingående med lastbalansering och lång grävning. Dubbelladdare.
Jaha okej men då behöver det ju inte bli så dyrt.
Har ju inte påstått heller att leasingbolaget ska betala en laddstolpe. Tyckte bara att ditt blev sjukt dyrt och att det inte behöver bli det.Det beror ju HELT på vad som behövs, och om en har egen fastighet att sätta laddaren på. Och för all del: tillräcklig ingående säkring för att orka med en laddstolpe.
Jag ville illustrera att det inte är rimligt att leasingbolaget ska sätta upp en stolpe bara för att man leasar en bil.
Vad installerade dina föräldrar och hur?
Varför måste du ha en laddstolpe? Många löser det på andra sätt, t ex genom en schuko-kontakt vid parkeringsplatsen. Andra laddar på/i närheten av jobb/träning/på vägen/Circle K.
Att montera en stolpe kostar ju rätt saftigt mycket, så det kommer ju i så fall på leasingavgiften. För mig, på egen mark, kostade det runt 80 000 kr.
Tycker mest det vore trist om folk tror det kostar 80 000 och lägger ner tankarna på elbil. Bättre att de får olika perspektiv på saken och kan kolla upp alternativ som passar de själva.Trevligt.
Det kanske kan vara intressant för de som funderar på elbil att veta vad en får för installationspengarna.
Vi valde en Toyota Auris elhybrid och är så sjukt nöjda! Min pappa (som annars bara köper tyska bilar) blev så förtjust så han nu köpt efterföljaren en Toyota Corolla elhybrid. Den laddar sig själv när man kör dvs ingen laddstolpe behövs.Tack för alla svar! Det låter ju kanske som leasing inte är optimalt för hundägare. I alla fall inte för något slarviga hundägare. Vilka vi liksom är...
Jag funderar vidare. Ska ge mig ut i hybridelbilsdjungeln lite. Tur att vi inte har bråttom. Bilen fungerar i alla fall fortfarande (ta i trä).
Vi valde en Toyota Auris elhybrid och är så sjukt nöjda! Min pappa (som annars bara köper tyska bilar) blev så förtjust så han nu köpt efterföljaren en Toyota Corolla elhybrid. Den laddar sig själv när man kör dvs ingen laddstolpe behövs.
Jo så är det. För oss som mest kör korta sträckor i stadstrafik har det lönat sig något enormt, jämfört med en vanlig bensinbil. Skatten är också väldigt låg så månadskostnaden är verkligen betydligt mindre.De där elhybriderna: jag räknade på skillnaden mellan att köpa en (jag tror det var Toyota Auris) elhybrid eller en bensin. Man var tvungen att köra väldigt långt innan det lönade sig ekonomiskt att köpa en elhybrid istället för en bensinare (samma modell i övrigt). Eftersom elhybriden är så pass mycket dyrare i inköp. Så jag la ner tanken på elhybrid faktiskt.
Är det inte dessutom så att eldriften främst används när man kör saktare än 50 km/h? Så det kan vara en bra idé om man kör mycket stadskörning men mindre bra om man kör mycket på landsvägar och motorvägar.
De där elhybriderna: jag räknade på skillnaden mellan att köpa en (jag tror det var Toyota Auris) elhybrid eller en bensin. Man var tvungen att köra väldigt långt innan det lönade sig ekonomiskt att köpa en elhybrid istället för en bensinare (samma modell i övrigt). Eftersom elhybriden är så pass mycket dyrare i inköp. Så jag la ner tanken på elhybrid faktiskt.
Är det inte dessutom så att eldriften främst används när man kör saktare än 50 km/h? Så det kan vara en bra idé om man kör mycket stadskörning men mindre bra om man kör mycket på landsvägar och motorvägar.
Sålänge man faktiskt kör mkt på el så bör det ju vara betydligt bättre iom minskade utsläpp.Hur miljövänligt är en elhybrid egentligen? Att det inte lönar sig ekonomiskt kan jag ta, men det måste löna sig miljömässigt annars är det ju ingen idé.