Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!

Sv: Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!

Visst är det kul att få tillbaka pengar men folk missar ju att man låser dem helt gratis
Tror knappast att folk missar det. Jag till exempel har full koll på det, om inte annat tack vare alla som alltid påpekar det (och verkar förutsätta att folk lever under stenar och har noll koll på nånting), men jag blir glad ändå. Jag skiter i om räntan är dålig och blabla, jag hade inte sparat de där pengarna ändå. De hade gått åt till skräp. Nu har de istället blivit tvångsparade och sätts in på mitt konto lagom till sommaren. Perfekt liksom.

Tror knappast att folk missar det. Jag till exempel har full koll på det, om inte annat tack vare alla som alltid påpekar det (och verkar förutsätta att folk lever under stenar och har noll koll på nånting), men jag blir glad ändå. Jag skiter i om räntan är dålig och blabla, jag hade inte sparat de där pengarna ändå. De hade gått åt till skräp. Nu har de istället blivit tvångsparade och sätts in på mitt konto lagom till sommaren. Perfekt liksom.

:D! Jag håller med dig till fullo! Jag är fullt medveten om vad, hur och när, men gillar ändå känslan av att få in en klumpsumma på kontot en gång om året ;)!

Ja, och helt ärligt - hur mycket förlorar man egentligen? Som Hvala skrev är inte sparräntan särskilt hög ändå. Det är väl några hundralappar man förlorar, på sin höjd, om beloppet är omkring 10 000.

:D! Jag håller med dig till fullo! Jag är fullt medveten om vad, hur och när, men gillar ändå känslan av att få in en klumpsumma på kontot en gång om året ;)!

Håller med er! Fattar inte varför folk tror att man inte vet hur det funkar.

KL

Loggade in på skatteverket nu, men kan inte se vad jag ska få tillbaka? Under vilken post står den summan?

(känner mig korkad :D)

Plus på det! Jag får bara drygt 2000, mannen drygt 15 tkr plus resor för oss båda. Jag får väl runt en tusing, mannen mer.

Kommer få betala minst 1700 kr vet jag iaf. Fattar inte hur man skaffar bankID så kan inte kolla :D

Hur mycket får ni och vad ska ni göra med pengarna?
Stämde summan överrens med vad ni förväntade er?

Kommer få 4123:- Ska inte göra något speciellt med dem, spara dem bara. Trodde jag skulle få runt dubbelt så mycket, men är ändå inte besviken :)

kl

Nu får man lida för att man inte har någon e-legitimation, hmm dags att skaffa kanske ;) mannen fick tillbaka dryga 9000 och det hade varit skönt med någonstans kring 5000 i alla fall. Får väl ha fortsatt is i magen! :) Kul att de flesta verkar få tillbaka pengar, jag är alltid orolig för det motsatta trots att jag vet att jag skattar som jag bör. Men med olika jobb etc så tycker jag det är lite klurigt!

Fast alla räntespara inte bara:)... Oavsett är det pengar man får gratis, till skillnad från återbäring som är pengar man faktiskt behövt slita för.

Jag struntar förvisso i hur andra gör, vill man spara hos staten så är det ju bara att göra det. Men JAG är inte intresserad av att göra det, därför är JAG nöjd med mina 84 kr i återbäring. Ibland har jag t.o.m funderat på att räkna så jag åker på ett par tusen i restskatt, så jag kan tjäna pengar på andras pengar också. Det är fint det där.

Håller med.
Jag skippar gärna dom där få kronorna i ränta mot att få ett sparande jag inte kan trixa med och sen får summan utbetald till sommaren. Det är ju faktiskt rätt schysst!

Kl

Jag får tillbaka över 7000 kr och mannen nästan 9000 kr. Jag fick mer än jag förväntade mig och eftersom mannen fick betala tillbaka förra året så var hans 9000 kr en rolig överraskning.

Det orkar jag inte :D haha. Jag har ju en bankdosa och ett kort... är det ett bankID?

Nu är ju iofs sparräntorna inte mycket att hänga i julgranen just nu ändå. .

Men det finns väl andra investeringar man kan göra än att bara stoppa pengarna på sparkonto? Alternativen är ju inte 2% eller inget, alternativen är oändliga.

När jag var student och jobbade extra fick jag alltid tillbaka 8-16000 kr. Då damp ju pengarna ner precis när sista CSN-lånet för terminen betalats ut och satt alltid som en smäck! 2013 var första året som jag har haft fast anställning och i år får jag tillbaka 970 kr men nu spelar det faktiskt mindre roll.

Behöver man göra det? Jag trodde det var med i avtalet, för jag har nog aldrig laddat ned ngt för att kunna använda den till andra tjänster. Så, testa att logga in med bankdosan och kortet, för det är väl själva BankID, men annars gå in på internetbanken och kolla läget!

Behöver man göra det? Jag trodde det var med i avtalet, för jag har nog aldrig laddat ned ngt för att kunna använda den till andra tjänster. Så, testa att logga in med bankdosan och kortet, för det är väl själva BankID, men annars gå in på internetbanken och kolla läget!

Jag har Swedbank och mitt bankID på fil (på datorn) så jag loggar bara in med det programmet, som automatiskt startas när man ska logga in med bankID. Har man Swedbank så går det att fixa på nolltid via internetbanken.

Liknande trådar

Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 113
Senast: EZMK
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 147
Senast: Masqueradee
·
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 029
Senast: Unafraid
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
890
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar