Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!

Sv: Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!

Det borde stå "Belopp att betala" eller "Belopp att få tillbaka" :)

Edit: "Summa" borde vara summan av den skatt du totalt betalat.

Senast ändrad:

+ Idas
Tack! :) Ska kika igen.
Mamma trodde ev att jag ska betala tillbaka 10k o det är det sista jag behöver med min skitlön...finns ju inte ett öre o spara för mig i månaden så det blir spännande isf.

Jag försökte kolla på appen men kunde inte se där. Fick logga in på datorn på skatteverkets hemsida genom mobilt bankid. Då gick det om man sedan klickar på fliken skatteuträkning :)

Nu insåg jag problemet! Har inte kvar sladden som kopplar ihop bankdosan med datorn :(

någon som kan förklara hur jag ser vem av mina två arbetsgivare som har gjort att jag fått restskatt? Så jag vet vem jag ska be dra mer pengar i fortsättningen?

hur kan du veta att det är båda? Det kan väl hända att den ena skött sig, men att den andra betalat in för lite skatt. :S (känner sig korkad )

Läste det där med jämkningen och det verkar inte gå om man har 2 eller fler arbetsgivare.. men...
orkade inte gå in på det, men det jag menar med två arbetsgivare är egentligen arbete och försökringskassa(sjukskriven). Jag jobbar 50 % och är sjukskriven 50 %. Men det kanske är som du säger att båda drar för lite skatt..

men hur ser jag det i deklarationen, alltså var och hur mycket underskottet är hos dom båda två? Jag hittar sidan där det står hur mycket skatt var och en har betalat in, men jag hittar ingenstans hur mycket dom BORDE ha betalat in?

Calazirya i Deklarationstråden på Senior verkar ha ganska bra koll, fråga där också!?

Men du, 8000 kr är en fin summa att få tillbaka :)
Jag får tillbaka 7246 kr är är superglad över det. Finns massor jag kan göra för dom pengarna även om det så klart inte räcker till en resa jorden runt.

Ja absolut, jag menade inte att vara negativ på något sätt - tvärtom. Jag är superglad för att jag får tillbaka såpass mycket, förra året fick jag tillbaka 4000kr och var otroligt nöjd även då. Menade snarare att jag nästan är överdrivet glad för den hyfsat lilla summa som det faktiskt rör sig om om man slår ut det på det stora hela. Men det är definitivt ett välkommet tillskott på kontot och jag var som sagt beredd på att betala restskatt :) Så mitt inlägg var enbart positivt menat!

*kl*

Verkar vara ganska olika summor, och att behöva betala tillbaka låter sjukt surt...

Jag är jätteglad dock, jag ska få tillbaka 15500!
Lite mer än förra året då jag fick knappt 14'
Det ska gå till en resa, förhoppningsvis till London, och in på sparkontot.

Anledningen till att jag får mycket tillbaka är för att jag varit timvikarie (som jobbat mkt) ända fram till nov 13. Då dras det mer skatt. Nu är jag dock anställd så detta var väl kanske den sista saftiga återbäringen jag fick ;)

Jag tolkade ditt inlägg som positivt :)
Du får vara precis hur glad du vill för dina pengar. Det är jag. superglad :D

kl

Sådärja, nu kunde jag med hjälp av instruktionerna i denna tråden se hur mycket jag får. Enligt vad där står ska jag få stax över 9 000:-! Tjohoo! Kommer troligen gå till att resa, det är ju pengar jag inte räknat med, då får man resa för dem! =D

//r

KL

Alltså, är jag helt dum i huvudet nu, eller är det så att jag måste leta reda på mina kontrolluppgifter för att kunna räkna ut restskatt/återbäring?

Tack! :)

Åh GUD så skönt att jag inte behöver betala utan till och med får tillbaka en del! Insåg igår att Aprillönen blir min sista lön innan Juli. Såatteh, lite extra cash i Juni gör cirka inte alls ont i plånboken.

jag skrev visst lite för tidigt, jag ska få tillbaka 10 055 kr så jag har visst betalat för mycket skatt i år igen. Fast att jag vet att det är en dålig affär så känns det ändå skönt att få en klumpsumma med pengar som jag inte visste fanns:D

Jag får för en gångs skull tillbaka en hygglig summa. Men. Sen ska jag deklarera en lägenhetförsäljning med x antal hundra tusen i vinst... jä la vinstskatt

Liknande trådar

Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 113
Senast: EZMK
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 147
Senast: Masqueradee
·
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 029
Senast: Unafraid
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
890
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?