Lovisaastenlund
Trådstartare
Vad skulle ni säga är medel prisklass på en häst?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Miljard?Hur tänker du att man ska räkna ut det? Finns ju allt från gratishästar till de som kostar en miljard...
Jag hade nog sagt 60-100 som medelklass. 40 låter billigt om det är en stor häst.Spontant skulle jag väl säga kanske att 40-70 ksek är en vanlig prisnivå för ganska basic hobbyhästar. Därmed inte sagt att jag tycker 80-90 ksek är dyrt, men allt beror ju egentligen på vad man menar för typ av häst.
Jag hade nog sagt 60-100 som medelklass. 40 låter billigt om det är en stor häst.
Du ska se vad shejkerna kan slänga upp för galopphästarna... :-P Men visst, kanske inte en miljard. Jag vet dock att Ghadaffi köpte en arabhingst vid ett tillfälle för över 600 mille.Miljard?
Ok jag håller med men finns det verkligen så dyra hästar ens i undantagsfall?
Lika långt som från mitten till ena änden gånger två.Hur långt är ett snöre?
60-70 känns lågt som medel för den hästen du beskriver. Är svårt att hitta nåt ens för en ridskola för de pengarna.Antar att ts menar en häst av halvblodstyp och dressyr hoppning , skulle säga att kring 60 70 tusen är medel för dessa.
Tycker du, jag tycker dom flesta jag ser brukar kostar ungefär så mycket, men beror väl på vad man läser in i min text med60-70 känns lågt som medel för den hästen du beskriver. Är svårt att hitta nåt ens för en ridskola för de pengarna.