Pris per månad?

Sv: Pris per månad?

Har aldrig vågat räkna tidigare, men jag gör ett försök...

Har fem egna, 2 som går löp, 1 dräktig, 1 hingståring och 1 shettis. Räknar det totala, men shettisen kostar ju inte lika mycket som de övriga:angel:.

Halm i rundbal: ca 6/ mån =600kr
Hösilage i storbal: ca 5/ mån =2000kr
Havre (Granngården...): 120kg/mån =600kr
Krafft: 180kg/mån =1260kr
betfor ca 100kr
lucern ca 600
Försäkringar på hästarna 1500kr
Hovslagare 3400/ca 8 veckor= 1700kr
Container 500kr

Totalt alltså ca 8800:eek:.
Därtill har vi lån på gården, vet inte vad jag räkna med att stallet kostar. Elen går på samma räkning som hushållselen.

Inser nu att jag måste göra något åt min situation, det kommer inte att hålla i längden. Det första jag tänker på är krafftkostnaden, att fodra med mer havre ist, dock vill jag inte ge åringen havre, och den ena starthästen håller inte hullet på bara havre... Gödselplata ska gjutas, men det blir ju inte förrän till våren...

PANIK!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 324
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 414
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka