pris på pizza

Sv: pris på pizza

Jag bor ganska centralt i Göteborg (5-6 minuter på vagnen till Linnéstaden) och min närmaste pizzeria (som till synes är ett typiskt pizzahak men vars mat är riktigt bra) tror jag tar 60:- för Margherita och de andra enklare, runt 70:- för Cappricciosa, Quattro, Calzone osv. och upp till 80:- eller något för oxfilé/gorgonzola-varianterna. Mycket prisvärt! Inkluderar mycket god, syrlig och icke-flottig sallad.

Bor i mindre ort utanför Malmö. En Hawaii (för jämförelsen) på vårt "stammisställe" (om man nu kan kalla det för det, men där vi alltid handlar iallafall) kostar 65:-, annars varierar priserna mellan 60:- och 90:- för en pizza.

70-95:- men då har de både amerikanska (panpizzor) och "vanliga" att välja på.
Jag är nöjd eftersom de får göra "specialare" åt mig och pojkvännen p.g.a. tomatallergi (tomatsåsen går således fetbort) dock så har vi inte hittat något bra att föreslå istället. Sist fick vi extra, färskpressad, vitlök, extra ost och något mer, för samma pris - visst fungerade det, men det blev lite torrt :)

Liten stad i Dalarna, Margarita kostar mellan 55-60 kr

Vegetariana 65 kr

plus minus fem spänn beroende på vilken pizzeria man väljer :)

Här kostar pizzorna från 65 kr på de flesta ställena och pizzerior finns det i överflöd. Sallad ingår och extra pålägg kostar mellan 5-10 kronor beroende på vad det är. I min kommun bor det ca 35000 personer.
Sveriges godaste pizza finns enligt Metros undersökning på en pizzeria här fast på den pizzerian handlar vi inte för deras pizzor är inte goda enligt oss :p

En Hawaii kostar 60kr inkl sallad från den pizzerian jag brukar köpa ifrån. Den andre har jag ingen koll på men något liknande. Dock så gör denna godare pizzor och ligger närmst :)

I regel så räcker både kebabtallrik och pizzor till 2 portioner för mej.

Bor utanför en by (pizzerian är i byn) i nord västra skåne.

Här kostar en pizza ca 70:- sallad mellan 10-15 :- och en burk dricka för 15:- så det brukar landa på en hundring.

Jag kommer ihåg när dom öppnade en pizzeria i mitt barndomskvarter. Sliskiga, goda pizzor för 29:- Vi brukade skramla ihop några kronor var och dela på en pizza i gräset utanför efter skolan :d

Här kostar en pizza på, på småsunkiga hak, mellan 8 och 10 euro ungefär.

Sämsta och äckligaste pizzan jag någonsin ätit fick jag på Ali Baba i Dakar för omkring 60-70 spänn (tror den kostade 6000 CFA eller nåt). Bara flott och fett och äckel :crazy:

*kl*
Vi har bara en pizzeria i mitt samhälle och där har jag för mig att pizzorna kostar från typ 70kr. Bra pizza har de iaf, vilket jag är tacksam för med tanke på utbudet av pizzerior :D

Och du som bor i närheten av typ Sveriges bästa pizzastad! Jag älskade pizzorna när jag bodde där nere och att det fanns så många olika bra att välja mellan :d Undrar om jag kan flytta tillbaka av den anledningen? :D

Och du som bor i närheten av typ Sveriges bästa pizzastad! Jag älskade pizzorna när jag bodde där nere och att det fanns så många olika bra att välja mellan :d Undrar om jag kan flytta tillbaka av den anledningen? :D

:D Jag tror inte jag ätit en enda äcklig pizza någon gång i Halmstad faktiskt.

Klart du kan! Då kan ju vi träffas oftare också! ;)

85 kr ger jag för den pizzan jag brukar beställa.

tomat, ost, skinka, kyckling, kebab och sås.

Ingår sallad och en 33 cl dricka.

och när jag gick på gymnasiet (10 år sen) kostade lunchpizzan på närmsta (och bästa) pizzerian 40:- inklusive dricka. Gott, billigt, och alldeles för mycket pizza :o

60-70 kronor.

Men just Hawaii kan väl knappast ens klassas som mat ;) Äcklig burkfrukt värmd i het ugn, pajjar hela pizzakonceptet.

... (tomatsåsen går således fetbort) dock så har vi inte hittat något bra att föreslå istället. Sist fick vi extra, färskpressad, vitlök, extra ost och något mer, för samma pris - visst fungerade det, men det blev lite torrt :)

Prova pesto och mozarella istället för tomatsås. Supergott.

varm ananas är gott :P

jag äter sällan pizza.. skulle egentligen ha sallad men fick lust på pizza när jag va där inne

På närmaste pizzerian kostar dom mellan 80 och 95 tror jag. Det tycker jag är lite smådyrt men det blir att jag köper där för det är bara 1 mil dit i förhållande till 2.5 till andra pizzerior.

*kl*

Vanliga pizza här: 75-85
Specialpizza (Oxfilépizza el. liknande): 85-105
Dricka 20:-

Litet samhälle bara en pizzeria

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Mat Jag vet, jag är fortfarande igång och försöka lära mig privatekonomi och framför allt matbudget. Jag försöker just nu skala ner det till...
19 20 21
Svar
419
· Visningar
30 559
Senast: honung
·
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 439
Senast: avslutat medlemskap
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 293
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar