pris på pizza

sweep

Trådstartare
Vad kostar det att köpa pizza där ni bor?
På pizzerior då :)

Jag köpte pizza idag i kommunens största ort (ca 5000 folk som bor här)
Köpte Hawaii (tomatsås, ost, skinka och ananas) kostade 70 kr med sallad.

Sv: pris på pizza

Bor i ett av Göteborgs finare områden, mellan 90-200kr beroende på vilket ställe vi väljer! :)

Äter dock inte pizza speciellt ofta så har inte full koll heller! ;)

Bor på mycket liten ort. Har två pizzerior ( ingen av dom direkt bra) och här ligger pizzorna på mellan 60-95 beroende på fyllning.

Väljer hellre att köpa mat från Thaien som tar 90 för alla rätter och räcker till två portioner :)

Köper onödigt långt ifrån, så det blir bara när jag har vägarna förbi i kombination med pizzasug. Malmös bästa pizzeria heter Algarve och där vill jag gärna ha en Pepperoni: Tomatsås, Pepperonikorv, Ruccolasallad, Milanosalami, Mozzarellaost, Korv (stark).

Pris: 90 kr

om jag ska köpa pizza på shoppingcentret som vi har (bor ca 1500 folk här) så kostar det 85 och uppåt
ska jag köpa ris och kyckling i currysås på "kina"mat stället kostar det 115 kr

Typ från 60 och uppåt.
På "stadens" amerikanska pizzaställe är det 80:- för en margherita av vanlig storlek, det är det enda jag käkar så jag har ingen koll på övriga priser men gissar på typ 100:- och uppåt.

Våra närmaste pizzerior tar 65 kr inkl. sallad respektive 68 kr + 5 kr sallad för en Hawaii. Vi bor på Kungsholmen i Stockholm.

Pizza från pizzeria kostar väl sådär 70-80. Då är de ju kleggiga därefter. :p

Pizza från något mer civiliserade restauranger i närheten kostar ca 110-140.

Ganska centralt i krogtäta kvarter i Göteborg.

Utanför Sundsvall kostar en Hawaii 55 kr inkl sallad på samtliga 3 pizzerior. Man kommer inte upp mot 80-90 förrän man ska ha en specialare med sås, extra ost och oxfilé.

Köper alltid kebabpizza special och den betalar jag 74:- för. Tror en hawaii går på 64:-

En Hawaii på de tre pizzerior jag har ätit på det senaste halvåret har kostat 63-70 kronor.
(Är inte helt säker på att pizzasallad ingår i priset.)

De som har bäst pizzor just nu i stan tar 65 kr för en Hawaii, sallad brukar ingå om man köper flera pizzor. Vi handlar ofta ihop med en annan familj när vi handlar så det brukar bli ungefär 4-5 olika pizzor beroende på hur man kommer överens om vad man vill ha. ;)

Det bor runt 12 000 innevånare och det är väldigt många pizzerior, dessvärre väldigt ont om andra matställen som är bra, det finns ett jag skulle rekommendera om någon frågade mig vart man ska äta om man inte vill ha skräpmat.
Så vill vi ha annat är pizza så åker vi åt andra hållet till staden med 110 000 innevånare och betydligt större utbud på restauranger.

Här kostar Hawaii 55, 60 resp 65kr på de tre pizzerior jag har i närheten. Inne i stan 60-75kr kan jag tänka mig. Specialpizzor kostar uppemot 85-95kr kanske? Äter inte så ofta "konstiga" pizzor utan mest capriccosa eller calzone med champinjoner. :p
Sallad ingår på alla de pizzerior jag besökt.

Nu är jag väl mer den typen som väljer kycklingsallad eller kycklingtallrik när jag väl ramlar in på en pizzeria, men priserna brukar ligga på 60-95:-

En gång blev det dock lite fel i beräkningen och jag råkade visst få två pizzor, med läsk, sallad och sås för 40:- totalt :angel: Tacka och ta emot liksom :D (Ja, vi fick det vi beställde - till lite fel pris, haha)

Pizzasallad brukar oftast ingå. Om inte annat så brukar jag få med det ändå för att jag är så trevlig :D

känns som att det ligger lite över medel här eftersom det är mindre orter men att det är billigare än Göteborg :P

Pizza från mitt favoritställe från 65-75 kr beroende på fyllning Hawaii går på 65 kr.
Kina på mitt favoritställe här går på från 70 kr till 100 kr.
Pasta carbonara från mitt favorithack går på 79 kr en läsk ingår i priset.

Dessa räcker som standard alltid till 2 måltider för mig förutsatt att jag inte äter på plats.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Mat Jag vet, jag är fortfarande igång och försöka lära mig privatekonomi och framför allt matbudget. Jag försöker just nu skala ner det till...
19 20 21
Svar
419
· Visningar
30 559
Senast: honung
·
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 439
Senast: avslutat medlemskap
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 293
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar