Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Köper onödigt långt ifrån, så det blir bara när jag har vägarna förbi i kombination med pizzasug. Malmös bästa pizzeria heter Algarve och där vill jag gärna ha en Pepperoni: Tomatsås, Pepperonikorv, Ruccolasallad, Milanosalami, Mozzarellaost, Korv (stark).
om jag ska köpa pizza på shoppingcentret som vi har (bor ca 1500 folk här) så kostar det 85 och uppåt
ska jag köpa ris och kyckling i currysås på "kina"mat stället kostar det 115 kr
Typ från 60 och uppåt.
På "stadens" amerikanska pizzaställe är det 80:- för en margherita av vanlig storlek, det är det enda jag käkar så jag har ingen koll på övriga priser men gissar på typ 100:- och uppåt.
Utanför Sundsvall kostar en Hawaii 55 kr inkl sallad på samtliga 3 pizzerior. Man kommer inte upp mot 80-90 förrän man ska ha en specialare med sås, extra ost och oxfilé.
De som har bäst pizzor just nu i stan tar 65 kr för en Hawaii, sallad brukar ingå om man köper flera pizzor. Vi handlar ofta ihop med en annan familj när vi handlar så det brukar bli ungefär 4-5 olika pizzor beroende på hur man kommer överens om vad man vill ha.
Det bor runt 12 000 innevånare och det är väldigt många pizzerior, dessvärre väldigt ont om andra matställen som är bra, det finns ett jag skulle rekommendera om någon frågade mig vart man ska äta om man inte vill ha skräpmat.
Så vill vi ha annat är pizza så åker vi åt andra hållet till staden med 110 000 innevånare och betydligt större utbud på restauranger.
Här kostar Hawaii 55, 60 resp 65kr på de tre pizzerior jag har i närheten. Inne i stan 60-75kr kan jag tänka mig. Specialpizzor kostar uppemot 85-95kr kanske? Äter inte så ofta "konstiga" pizzor utan mest capriccosa eller calzone med champinjoner.
Sallad ingår på alla de pizzerior jag besökt.
Nu är jag väl mer den typen som väljer kycklingsallad eller kycklingtallrik när jag väl ramlar in på en pizzeria, men priserna brukar ligga på 60-95:-
En gång blev det dock lite fel i beräkningen och jag råkade visst få två pizzor, med läsk, sallad och sås för 40:- totalt Tacka och ta emot liksom (Ja, vi fick det vi beställde - till lite fel pris, haha)
Pizzasallad brukar oftast ingå. Om inte annat så brukar jag få med det ändå för att jag är så trevlig
Pizza från mitt favoritställe från 65-75 kr beroende på fyllning Hawaii går på 65 kr.
Kina på mitt favoritställe här går på från 70 kr till 100 kr.
Pasta carbonara från mitt favorithack går på 79 kr en läsk ingår i priset.
Dessa räcker som standard alltid till 2 måltider för mig förutsatt att jag inte äter på plats.
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Juridik & Ekonomi
Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Hästmänniskan Många hästar på ridskola mår inte bra av att hanteras av olika personer som bemöter dem olika och har olika förväntningar på dem. En del...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.