Pris på hundmat

T

Tippan

Någon som har koll på vad Maxi Light (15 kg) kostar? Gissar att alla Maxi-foder kostar skjortan...

Deras Labradorfoder också när jag ändå har tråden uppe :)

Öh... Royal Canin menar jag väl åndå, eller?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pris på hundmat

Har Nutra Nuggets några foder med mindre fett i? Vet någon fett, protein och pris på dem?

Nutra Nugget har ett Light foder, men jag vet inte fett halt osv... Jag tror att du får göra ett studiebesök hos någon större hundaffär... Själv har jag bytt till Eukanuba, men vi kör med högpresterande för att hålla våran i hull... Samma när vi hade nutra nugget...

Jag måste ha bil för att komma till ngn foderbutik och det har jag inte på hela veckan tyvärr :( Hoppades att ngn jobbar med sånt *hi hi*

Hade du frågat när jag praktiserade hos Tiwas Hund och Katt hade jag kunnat kolla åt dig ;)

Mitt Maxi junior 15 kilo kostar 499:- verkar vara standardpriset för den storleken

Jag ska inte komma med förslag utan vill bara säga detta.
Jag använder Hills och är jättenöjd tidigare importerade jag genom min uppfödare ett visserligen dyrt men otroligt bra Irländskt foder.... behöver inte säga varför jag bytte va?

Hursomhelst fick jag höra att foder ska kosta lika mkt hos alla handlare?! (från en handlare)
Men det stämmer ju då rakt inte! Jag kan komma undan med över hundringen genom att köpa fodret i Stockholm (Bromma).

_Mvh
Björn

Jag kollar mest runt vad som erbjuds... Uppåt 13-15% är för mycket. Sen vill jag ha med proteinet också...

Alla märken har ju inte hemsidor. Irriterande...

Mmm deras Light-foder skulle kunna vara nånting faktiskt... Helst om man skulle få det så mycket billigare :D Tyvärr bor jag inte så till!! Tidigare för nått år sedan har jag köpt ett Hill's valpfoder där och det var inte billigt...

Mmm jag skulle verkligen verkligen vilja ge Specifik. Satt och kollade på det igår (de har dessutom hemkörning ;)) De har ju ett normalfoder också (Physio) som skulle passa båda tjejerna tror jag allt... (Protein 22,5 gram, Fett 11,5 gram, Kolhydrater 51,0 gram) Sen är det lätt att byta till Geriatril för den äldre när det är dags. Om jag beställer för 2700:- så kommer jag billigt undan. Under 600:- i månaden för båda vovvarna. Måste nog kolla mina tillgångar *hi hi*

Fast nu kollade jag innehållsförteckningen över deras foder och jag blev rätt så snopen och förvånad... Kolla: Specific Physio tillverkas endast av högkvalitativa råvaror: vete, fiskmjöl, ris, animaliskt fett, hydrolyserat kycklingprotein, majsprotein, mineraler, jäst, ägg, oligofruktos och solrosolja.

Vete som mest och sen fisk... Jag vet att Lillans mamma kan klia sig av foder med fisk i...

Kring 500:- per säck skulle det bli, så det är ju som att handla i butik!! Fast hemkörning... *skönt*

Ja det var 370 nånting exkl. moms och frakt! Tyckte att DET var verkligen prisvärt :d

Nu har jag kollat runt och jag skulle verkligen vilja ge det. Men 500 spänn per säck är helt ohållbart. Här går det två säckar i månaden...

Tippan skrev:
Ja det var 370 nånting exkl. moms och frakt! Tyckte att DET var verkligen prisvärt :d

Nu har jag kollat runt och jag skulle verkligen vilja ge det. Men 500 spänn per säck är helt ohållbart. Här går det två säckar i månaden...

Man vänjer sig :crazy: Jag bytte från Doggy Professional Extra Aktiv till Eagle Pack Power Performance. Och första månaderna grät man ju över prisskillnaden, men nu har jag vant mig, suckar lite när hundmatsräkningarna kommer, men som sagt, man vänjer sig om man bara kommer över den första tiden. Och somehow räcker pengarna (men inte mer) ändå.. precis som innan mao =)

Men Eagel är väl inte så dyrt? Eller? När jag köpte det så kostade det 360:- per säck eller nått sånt. Men det kanske är dyrare här nere??

Tippan skrev:
Men Eagel är väl inte så dyrt? Eller? När jag köpte det så kostade det 360:- per säck eller nått sånt. Men det kanske är dyrare här nere??

420 kr per säck ger jag och då har jag lite rabatt, går två och en halv säckar i månaden, dvs 1050 kr. Hemkörningsavgiften har jag inte räknat med, men den är så låg så det är fjantigt, 31,50 kr, så den är inget att orda om, dessutom tar jag ofta hem ihop med hästmat och spån så per grej blir det inte många kronor när man slår ut det.

Doggy Prof Extra Aktiv kostar ca 350 kr/säck och då gick det två säckar i månaden. Så priset gick från ca 700 kr till ca 1100 kr/mån om man räknar med hemkörningen. Och det kändes i början, men som sagt, man vänjer sig.

Vet förresten inte om andra Eaglesorter är billigare, jag ger Power Formula (orange säck, den för hårt arbetande/högaktiva hundar)

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 467
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 563
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden