Pris på Hippo Alfa?

sassiball

Trådstartare
Satt och läste lite om det fodret och det verkar bra till svårfödda hästar. Någon som vet vad det kostar?

Sv: Pris på Hippo Alfa?

Varierar otroligt från ÅF till ÅF. Tre kr kilot tror jag vi betalar, hämtar direkt på Svenska Foder.

ok, tack för svaret. Jag använder lusern hack idag som extra proteinkälla och det kostar 4 kr/kg. Och proteinvärdet är högre i hippon tror jag...

Kollade, vi betalar 4,35 kr/kg, d v s 109 kr/säck.

Jag tar utan förbehåll tillbaka min gissning att lucern innehöll MER protein, det är ju MINDRE?!

Alfa ligger på 135/10, Krafft Lucern på 105/8,5. Vilken chock! Som jämförelse ligger Kvarnby Lucern på 150/8. Billigare än både Krafft och Hippo om man jagar slantar!

Hej igen!
Ja, jag såg det och blev också jätteförvånad! Det lönar sig att läsa på säcken...

Liknande trådar

Foder & Strö Min hästs massör föreslog att jag skulle prova Evolve till henne. Jag är lite kluven efter att ha läst på hemsidan. Så… Vad säger buke...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 842
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈