Pris för botulism och influsa-vacc?

S

snorleif

Ja, hur mycket kostar det (cirka) att vaccinera mot botulism och influensa? Borde väl vara ungefär samma pris runt om i landet, eller?

Veterinären kommer på tisdag och jag vill veta hur mycket pengar jag ska behöva ha med mig ;)

Sv: Pris för botulism och influsa-vacc?

Tyvärr är det dyrare med distriktarna än att köra in på klinik...en spruta mot influensa kostade mig 550 kr när vet kom ut..året efter körde jag in till kliniken och då kostade det 200 kr..beror ju på hur långt man har till klinik men för mig är det värt att köra in helt klart!! bor i NV Skåne

Jag har fått tag på en veterinär som åker ut gratis, så är intresserad av vad själva vaccinerna kostar :)

herregud.... det finns redan en tråd om detta.

Gratis? Och vem betalar hans/hennes lön?

Själva influensavaccinet kostar ca 120-130 + moms(och då har man inte lagt på något större påslag som bekostar läkemedelssvinn), botulismvaccinet 160 + moms För momsen betalar du väl? Eller jobbar din veterinär dessutom svart? (uppenbarligen)

Varför kan hästmänniskor köpa sadlar för 15-20000 och ibland mer, men knorra så fort man ska ge hästen förebyggande eller till och med vård? Det kostar att ha häst. Är det så att veterinärer ska sponsra hästägare att ta hand om sina hästar? För ni tänker väl ändå på att man som veterinär har 5,5 års studier med studielån, lika lång utbildning som en läkare? och ändå ska de jobba gratis?

Ursäkta mitt utbrott!:devil::devil: Är väl på lite sämre humör ikväll.... men jag ringer faktiskt inte min kompis rörmokaren eller snickaren och vill att han ska lägga ner tid och arbeta för mig gratis... eller hovslagaren heller för den delen!

Först och främst: tack för att du svarade min fråga.

Att jag fått tag på en veterinär som har sin klinik här nära och är vänlig nog att åka ut gratis är inte det jag vill diskutera, men om du vill det kan du starta en tråd om det ;)

För övrigt använde jag använde först sökfunktionen för att hitta svar på min fråga, och misslyckades. OCH min häst är det finaste jag har, och jag lägger mer är gärna pengar honom och hans välbefinnande! Vill inte att du ska påstå något annat.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Miingla
·
Hästvård Hej! Jag kommer att behöva ta bort min ett åring och ska göra det hemma med veterinär som bultar. Kommer att gräva ner , svärson har...
Svar
18
· Visningar
4 547
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 316
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
36 354
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar