Priory Dallas

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare la loca
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 057

la loca

Trådstartare
Skrev tidigare; innan en massa trådar försvann, då efterlyste jag information om Priory Dallas, men allt försvann, kan ni som vet ngt om honom, skriv! Temprament, tävlingsmeriter, avkommor och deras temprament.

Sv: Priory Dallas

Hej!

Vi äger Priory Dallas, om du följer länken på Svenska New Forest föreningens sida om honom, in på vår hemsida (tror inte man får lov att skriva ut sin egen hemsida här på forumet), så kan du läsa om honom där.

Vi fyller hela tiden på med nytt och söker information om hans avkommor, tävlade eller ej.

Har i skrivande stund precis upptäkt att han har två avkommor som går som ridskoleponnier och även en som går som Handikapp ponny. Det nämns inte någonstans, men jag ska uppdatera informationen om honom snarast.

Vi ska även skriva in alla tävlande avkommor och alla utställningsmeriter avkommorna har. Tar lite tid att finna all information, då det är svårt att få förbunden att hjälpa till.

Har du några frågor direkt till oss om Priory Dallas så får du hemskt gärna höra av dig.

Hälsningar Helen

Hej!

Vi ska även skriva in alla tävlande avkommor och alla utställningsmeriter avkommorna har. Tar lite tid att finna all information, då det är svårt att få förbunden att hjälpa till.

Var inne och tittade på er hemsida och ni har hittat alla officiellt tävlingsmeriterade avkommor (dvs poängtagande tävlingsavkommor i förbundets statistik) tom 2006 utom en. Den som saknas är Harley 39-96-1064 som är u Hildie RNF 182-S som är placerad i lätt B hoppning.

Tom 2006 har Dallas 8 tävlingsavkommor på 55 födda föl dvs 14,55% och 3,64 % i högre klasser.
Hälsningar
Statistiknörden

Hej "statistiknörden"!!

Sådana som dig tycker jag om!

Bra, jag vill veta så mycket som möjligt om Dallas avkommor. Jag håller på med en sammanställning på alla avkommor oavsett om dom har poäng eller bara startat i någon tävling. Jag finner allt av intresse.

Du vet inte något om hans egna tävlingsresultat, jag vet att han är placerad 2002 i LB hoppning, och startat LA, precis utanför placering.

Jag kan ju bara söka på Svenska Ridsportsförbundets sammanställning 2002 och framåt, dvs inget bakåt alls.

Ska bara ut och rida Dallas nu sedan ska jag genast uppdatera hemsidan.

TACK!

Hälsningar Helen

Jag har alla de äldre ponnystatistikkalendrarna som Ridsportförbundet gav ut och Dallas återfinns i dem 2001 och 2002.

2001 har han 18 poäng och 180 inhoppade kronor genom ett flertal placeringar i lätt B hoppning. Är faktiskt lite osäker på just antalet placeringar eftersom siffrorna ser lite konstiga ut på honom men det är 8 eller 10 placeringar det året i alla fall (det står att han har 10 placeringar eller vinster varav 0 vinster och 8 placeringar...). På den tiden redovisades ju inte heller starter som inte resulterade i vinst eller placering.

2002 har han 4 poäng genom en placering i lätt B.

Båda dessa år är han riden av Hanna Forsberg i Lagan. Han har ju ingen placering i lätt A inrapporterad men han har ju i alla fall varit felfri och precis utanför placering som du skriver, hittade tex när jag googlade dessa resultat http://www.ljungbyridklubb.org.se/pdf/RESREG0203.HTM

Han tävlades ju även i slutet av 90-talet men då av en annan ryttare och de har inga tagna poäng tillsammans. Jag såg dem en gång på tävlingsbanorna 98 men jag upplevde ekipaget då som lite slarvigt och okoncentrerat inne på banan och de var inte felfria utan rev nog en del hinder om jag minns rätt. Men det verkar ju ha blivit betydligt bättre senare med den andra ryttaren. Ni kan inte damma av honom och ta ut honom på typ new forest mästerskapen eller någon ridklass på Riks? Det är alltid roligt att få se de gamla hingstarna som inte varit ute på ett tag igen!

Tusen tack för din information.

Det är riktigt roligt att få veta lite om hans bakgrund. Det jag hört är att han tävlat mycket och högt sedan vet jag inte mer.

Dallas är avdammad eller håller på att bli avdammad. Han kan mycket och är väldigt välriden. Skänelvikningar, slutor, öppnor och galoppombyten gör han som en dans.

Nu jobbar vi på att gå i låg form och att han ska arbeta med ryggen och bakbenen. Han har ju en sådan resning och hållning så att det är lätt att få honom att gå i LA form, men jag vill att han ska göra det på rätt sätt.

Vi har även hittat en jätteduktig ryttare till honom, dock har hon inte mycket tävlingsrutin, så vi får nog räkna med att hon kommer bland de sista de första 10-15 gångerna hon startar i dressyr, det blir ju mycket nerver som spelar in.

Sen vet jag inte om han ska tävla under betäckningssäsongen, där är jag inte riktigt överens med mig själv. Han hade väldigt bra dräktighet ifjol, de som är dräktiga tog sig på första försöket. Och börja blanda tävling och avel på en 17 årig hingst blir kanske för mycket för honom.

Han ska vara i avel och det är det första målet med honom, kan han sen tävla och ge vår lilla ryttare tävlingsrutin så är det bara en bonus i det hela.

Hittar du mer information om honom så är jag tacksam.

Hälsningar Helen

Lyckliga er; han är den finaste NF-ponnyn som går i två par skor, förutom min egen:love:
Jag skulle gärna skaffa ett sto för att få en avkomma av honom, kanhända att jag gör det.:)

Jag har berättat din fina kommentar för Dallas och han tackar, bockar och bugar.

Och ja vi är oerhört tacksamma för att få lov att äga en sådan underbar hingst.

Du är härtligt välkommen att hälsa på honom om du bor i närheten eller har vägarna förbi, även om du inte har något sto till honom.

Hälsningar Helen

Det skulle jag gärna göra, men bor inte särskilt nära, men det kan ju bli en bra semesterresa.:bump::)

min kompis har ett jätte sött sto e:Priory Dallas.. jätte trevlig tjej som nu är dräktig =)

Hej!

Din kompis eller du får hemskt gärna höra av sig till oss via vår hemsida med information och bilder på Dallas avkomma, det hade vi blivit jätteglada över.

Hälsningar Helen

Vad kul att Priory Dallas finns i Skåne :D Har många gånger varit sugen på att köpa en avkomma av honom, men det har dock inte blivit av (ännu). Ge guldklimpen en klapp från mig ;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 244
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 894
Senast: Cina B
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 200
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka