Sv: Priory Dallas
Tusen tack för din information.
Det är riktigt roligt att få veta lite om hans bakgrund. Det jag hört är att han tävlat mycket och högt sedan vet jag inte mer.
Dallas är avdammad eller håller på att bli avdammad. Han kan mycket och är väldigt välriden. Skänelvikningar, slutor, öppnor och galoppombyten gör han som en dans.
Nu jobbar vi på att gå i låg form och att han ska arbeta med ryggen och bakbenen. Han har ju en sådan resning och hållning så att det är lätt att få honom att gå i LA form, men jag vill att han ska göra det på rätt sätt.
Vi har även hittat en jätteduktig ryttare till honom, dock har hon inte mycket tävlingsrutin, så vi får nog räkna med att hon kommer bland de sista de första 10-15 gångerna hon startar i dressyr, det blir ju mycket nerver som spelar in.
Sen vet jag inte om han ska tävla under betäckningssäsongen, där är jag inte riktigt överens med mig själv. Han hade väldigt bra dräktighet ifjol, de som är dräktiga tog sig på första försöket. Och börja blanda tävling och avel på en 17 årig hingst blir kanske för mycket för honom.
Han ska vara i avel och det är det första målet med honom, kan han sen tävla och ge vår lilla ryttare tävlingsrutin så är det bara en bonus i det hela.
Hittar du mer information om honom så är jag tacksam.
Hälsningar Helen