Prinsessor på is

angelwings

Trådstartare
Imorgon ska vi ta oss in och kolla på Disney on ice och jag har bara en fråga då jag inte varit på sånt här innan:
Är hela lokalen kall eftersom det är is? Alltså, ska man ha på sig varma varma kläder och lilltjejen overall eller kommer vi dö av svett då?

Sv: Prinsessor på is

Fast det är kanske lite skillnad när isen ligger öppen jämfört med när de har täckt isen med ett tjockt lager ridbaneunderlag...
Min man brukar klä på sig åtminstone halvordentligt när han åker med dottern på skridskoskolan. Och hon har vinterjacka + överdragsbyxor på sig när hon åker.

Jag och en kompis var på disney on ice på globen för nått år sedan och satt på första läktarraden. Vanliga byxor + tröja. Jackan fick man ta av sig, annars blev det för varmt...

När vi åkt skridskor med skolan i hall har jag haft typ träningsbyxor, tshirt och långärmad tröja...
Men jag kanske inte är så frusen av mig. Tror iaf det blir varmt att sitta med overall!

Det är ju på Malmö Arena en helt nybyggd modern anläggning, inte en kall gammal ishall. Jag ska dit med min systerdotter som är 4 år på söndag och jag tänkte inte klä på oss något extra.

Vi var i Globen för två veckor sedan och hade bara "vanliga" kläder dvs jeans med strumpbyxor under, tröja och vinterjacka. Jackan fick man ta av sig när man satt där.

För övrigt var det mkt uppskattat av lilltjejen som är 4½år.

Ett tips är att de kan klä ut sig till prinsessor, det var det massor med barn som var, tyvärr hade inte vi tänkt på det.
Ett annat tips är att ta med sig dricka, popcorn mm hemifrån för det som fanns där var helt sjukt dyrt. Vi betalade 90 kr för en hink med popcorn......

Känner man att man har fri handling fanns det hur mkt saker sm helst att köpa.....

Ha det så kul:D.

Tack till alla som svarat. :D
Sambon som är norrlänning tycker jag är fjantig men jag har nog aldrig varit i en ishall i hela mitt liv. Jag är rädd att lilltjejen ska frysa, men då blir det väl lite prinsesskläder i stället och varm jacka på och överdragsbyxor med. *megahönsmamma*

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 595
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Vad har ni på er när det är varmt? För att inte dö värmedöden alltså, och inte svettas floder? Jag är varm som tusan av mig och har så...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 905
Senast: mamman
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 130
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar