Pricka rätt

Sv: Pricka rätt

Ett paket innehåller 7 stickor, och det står på paketet när man bör börja testa beroende på cykellängd. Första månaderna använder man många, sen lär man sig ungefär när man skall testa och sen har man koll på datumen ;)

Lycka till nu !!

TS : Jag har också haft lustsvackor, speciellt när man försöker få barn! Man får en liten spärr, det går oftast över, för mig hjälpte det att liksom bara 'göra det' helt oromantiskt nån dag, och sen flöt det på igen :).
Ni anar inte vilken lättnad det är att höra andra som känt likadant!

Sen har jag en undran till (som förmodligen låter jättedum), angående ägglossning, kan man 'se' det på flytningar? jag har ju aldrig ens funderat på ägglossningar eller andra 'verksamheter' som pågår i kvinnokroppen, förrens nu.....

Senast ändrad av en moderator:

Ja, det är egentligen bästa sättet att pricka in sin ägglossning. Fast det kan ju ta några cykler innan man lärt sig hur det funkar, för alla är ju lite olika.

Det finns en bok om metoden, "Billingsmetoden", kolla om den finns på ditt bibliotek. Annars är det bara att googla, finns en hel del sidor om detta också. (Samt boken jag redan tipsat om i denna tråd).

Just innan ägglossningen brukar sekretet vara klart och segt och bilda trådar mellan fingrarna.

Är det sant??

FÖr jag var just på toa och kissade, och då var där mycket, helt klart och genomskinlig flytning på pappret när jag torkade mig! Som gele!
(ursäkta om jag är för grafisk)
:bump:

Är det sant??

FÖr jag var just på toa och kissade, och då var där mycket, helt klart och genomskinlig flytning på pappret när jag torkade mig! Som gele!
(ursäkta om jag är för grafisk)
:bump:
Underbart! Testa nästa gång att ta "gelén" mellan tummen och pekfingret och dra isär - om det bildas en lång tråd så vet du säkert att det är det mest fertila sekretet. Då är det bara att köra! ;)

Hej Kära Bukisar,

Jag är inte så snabb i vändningarna, så jag har fortfarande inte inhandlat något ägglossningstest. Tycker fortfarande att det känns konstigt att använda / planera...:crazy:
Mensen skal dock komma nu i dagarna, så när är det lämpligt att börja med dom? Alltså äglossnings-stickorna? direkt när mensen har slutat?

Dock har jag börjat knapra på Folsyra-tabletterna, så lite duktig har jag varit.
hehe..

Liknande trådar

Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 157
Senast: Anders
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 777
Senast: cassiopeja
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 648
Senast: Gry
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 297
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18