Prestige Verseilles

C

Coconut

Hej alla bukare!
Jag funderar lite på en sådan men undrar hur den är att rida i, är det någon som har några erfarenheter?
Sen undrar jag också om en prestige hippos dressage passar, passar då en prestige verseilles?
Tack på förhand :bow:

Sv: Prestige Verseilles

Det är ju inte säkert då versaillesen är stoppad med permanent stoppning och hipposen med ull stoppning. Permanent stoppningen måste ju ligga an perfekt mot hästen, ull är lite mer lättpassat

Puttar lite då jag oxå vill veta.. funderar oxå.. har hittat en till bra pris.. :banana: Men hur mycket skiljer de på den 35 och en 36 i bom:confused: vidden

Hoppar också på denna tråd då jag snart ska bestölla hem min versaille på prov:d

Jag har haft min i 10 dagar nu, och än sålänge är jag supernöjd! :banana:

Så bra! själv får jag min i morgon eller på torsdag!! :bump: Ingen mer som har en sådan sadel?? :confused:

Har precis fått veta att prestige höjt priset på varsaille sadeln md 2000kr!!:eek: :cry:

Ja de visste jag att de skulle göra! De sa de till mig vid affären! Men många har sadlar till de gamla priset kvar! På Ch****is Blev jag erbjuden attköpa till de gamla priset så länge någon av sadlarna de hade hemma passade. men vid nästa beställniing skulle de ligga runt 15. Nu föll de sej så väl att jag fick tag på en endast provad till ett äckligt lågt pris :banana: :D Så bara hoppas den passar ordentligt nu å jag trivs i den!! Avskyr Golden Star nämligen :crazy: Kommer idag eller i morgon :bump:

Men Stubben kanske? Fock inte latexpaneler.. Zaldi? Pessoa?

Det sa de till mig också när jag köpte min att de skulle bli rätt så mycket dyrare inom en snar framtid. - Fast det trodde jag nästan var ett försäljningsknep :D :angel:

Har aldrig haft prestige innan, så svårt att jämföra. Men jag tycker inte att den är hal. Men den är väldigt, väldigt mjuk :love:

Jag köpte min igår :bow: Har inte hunnit rida ordenligt i den ännu men blev kär i den efter att har suttit i den ett varv i ridhuset!

Lite nyfiken på vad ni betalt för era?

Och så nästa problem när man byter utrustning, var hittar jag stigläder och sadelgjord i liknande färg?

Är även första gången jag äger en helt ny sadel, bra tips om man ska smörja den nått innan man använder den första gången? Jag är rädd om min fiina sadel :)

tack på förhand :D

Senast ändrad av en moderator:

Jag köpte min igår :bow: Har inte hunnit rida ordenligt i den ännu men blev kär i den efter att har suttit i den ett varv i ridhuset!

Lite nyfiken på vad ni betalt för era?

Och så nästa problem när man byter utrustning, var hittar jag stigläder och sadelgjord i liknande färg?

Är även första gången jag äger en helt ny sadel, bra tips om man ska smörja den nått innan man använder den första gången? Jag är rädd om min fiina sadel :)

tack på förhand :D

När jag har köpt nya sadlar så Smörjer ja dem ordentligt varje gång innan och efter jag ridit! Stubbens fett är super bra!!
Nypriset i affären låg på 12 men jag fick ner min till 8500:angel: :banana:

bara hoppas den passar och att jag trivs med den!!

Ok! då ska jag till stallet och smörja sen då ;)
OJ! 8500:eek: Nypris hos mig 13.900 fick för 12.

Ok! då ska jag till stallet och smörja sen då ;)
OJ! 8500:eek: Nypris hos mig 13.900 fick för 12.

:banana: pruta...:angel: hon va tvungen att bli av med den å tur hade jag! eftersom ja inte hade mer pengar.. å de va 8500 inkl frakt... :angel:
Precis hämtat den nu! Såå fin!! Så nu ska ja till stallet å prova å hoppas att den ligger perfekt!! :bump:

åhh jag vill så gärna ha en, och så nu när jag fått ihop 12.000 så höjer dom priset med ytterligare 2000:cry:
ännu längre väntan...suck:(

:banana: pruta...:angel: hon va tvungen att bli av med den å tur hade jag! eftersom ja inte hade mer pengar.. å de va 8500 inkl frakt... :angel:
Precis hämtat den nu! Såå fin!! Så nu ska ja till stallet å prova å hoppas att den ligger perfekt!! :bump:

Jag hoppade i min igår. Oj oj vilken skillnad mot den jag ridit i förut (Lemetex Cresta = mycket stöd) Men jag tror den blir perfekt när jag lärt mig rida i den ;) den sitter iaf som handen i handsken på hästen och det är en klar fördel (min gamla hade börjat åka bakåt vid hopp)

Idag har jag faktiskt köp min Versaille:love:
Sadelutprovaren var här idag och vi provade lite sadlar men gud! Ja kunde bara inte slita mig från versaillen!:d
Mjukare ny sadel har jag aldrig ridit i!!(jag var den ända som ridit i den)
kan bara tänka hur den kommer vara om några veckor!!:banana:
Och den satt som smäck på hästen! Ångrar mig aldrig!!!

Red i min igår!! Supermjuk men jag hatar dock ny sadlar... men massa smöja så går de perfekt! vänjer mig nog med den oxå.. van vid stoora klossar.. :angel:

Ja knarrade som fan gjorde den när jag provred:rofl:
Och dom där vita vaxprickarna ska putsas bort fort som attan:devil:
Men annars är jag överlycklig!!!:love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 041
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
491
Senast: iNHALE
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
985
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10