Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Apropå republikanska konventet i USA just nu, tror ni det kan bli Trump som president? Är det möjligt?
Det är ett märkligt land.Jag kommer aldrig att förstå mig på logiken inför ett presidentval, endast registrerade väljare får rösta, det räcker inte med att vara amerikansk medborgare.
HerregudVi har ganska nyligen varit i USA i 3 månader och träffat väldigt många olika typer av människor. Och ja vi har träffat många "Trumpers". De finns på riktigt liksom. Folk som på allvar frågade vart vi hade våra pistoler och blev chockade när vi inte hade någon. Några som tyckte det var helt vansinnigt att jag som kvinna jobbade och inte var hemma med våra barn. En gubbe som på allvar frågade hur det kändes att shoppa upp min mans pengar!?! Mitt svar på den frågan var att jag shoppar för mina egna pengar. Vad min man gör med sina pengar bekommer mej inte. Gubben blev sur och blängde lite mot butiken hans fru var inne i.
Det som var väldigt karaktäristiskt för the Trumpers var att de alla var väldigt inskränkta och egoistiska. De kunde tex inte förstå att om Apple tar hem sin produktion till USA så kommer ingen utanför USA köpa Apple något mer. Varför inte då, frågade de på allvar! Jo för att om ni tar hem produktionen så kommer produktionskostnaden gå upp avsevärt och då kommer ni inte kunna sälja till övriga världen för en iPhone skulle kosta 38000kr. Inga problem, vi är 400miljoner i USA så det löser sig, blev svaret. Mjo, men vi andra är 7 miljarder..... De var fortfarande oförstående.
Blir han vald tror jag CIA kommer knäppa honom. Han är för farlig för världen.
Mvh Miks
Tror du på det ? Japan ser väl en möjlighet eller ett nödvändigt tvång eftersom Obama tidigt deklarerade att USA inte kommer att vara världspolis längre pga ekonomin. Trump har väl inte sagt något annat. Obama gick på val att ta hem trupper och Trump går på val att bygga murar.Det är ju pga Trump som Japan vill ändra sin lag och bygga upp armén igen, de räknar inte med att få någon hjälp av USA om Kina och Korea börjar spänna musklerna mer.
Jag tror att folk ska ta det lite lugnt. Familjen Trump umgicks med familjen Obama förmodligen runt de åren, som jag förstått det. Hon beundrar väl Michelle och Michelle är verkligen en kvinna värd att beundra. Trump är jättekonstigt politiskt, han är helt enkelt populist. Ingen vet vad för politik han kommer att föra om han nu kommer bli vald. Trump ber väljarna om charte blanche helt enkelt.OT men jag tycker (delar av) Melania Trumps tal var förvånansvärt bra. Det känns skönt, tycker jag, att hon verkar se upp till Michelle Obama så mycket att hon ordagrant säger samma saker som hon gjorde i sitt tal 2008. Kanske finns det lite vett i familjen Trump också då
Ja, det tror jag. Nu går ju Trump till val med att lämna NATO om inte Europa börjar betala mer, skulle vara kul om USA började betala sin skuld till FN.Tror du på det ? Japan ser väl en möjlighet eller ett nödvändigt tvång eftersom Obama tidigt deklarerade att USA inte kommer att vara världspolis längre pga ekonomin. Trump har väl inte sagt något annat. Obama gick på val att ta hem trupper och Trump går på val att bygga murar.
Beundrar så pass mycket att hon kopierar talet? Tror det blev en jättefadäs och frågan är väl hur trevlig Donald var efteråt.Jag tror att folk ska ta det lite lugnt. Familjen Trump umgicks med familjen Obama förmodligen runt de åren, som jag förstått det. Hon beundrar väl Michelle och Michelle är verkligen en kvinna värd att beundra. Trump är jättekonstigt politiskt, han är helt enkelt populist. Ingen vet vad för politik han kommer att föra om han nu kommer bli vald. Trump ber väljarna om charte blanche helt enkelt.
Jag tror det var en talskrivares huvud som rullade långt den kvällen! Snacka om att eliminera Melania som självständig tänkande kvinna och first lady samtidigt som det förnedrar Trump något enormt. Det är nästan så man tror det var avsiktligt!?!Beundrar så pass mycket att hon kopierar talet? Tror det blev en jättefadäs och frågan är väl hur trevlig Donald var efteråt.