President Trump?

Mabuse

Trådstartare
Apropå republikanska konventet i USA just nu, tror ni det kan bli Trump som president? Är det möjligt?

Det framstår ju som obegripligt hur man frivilligt kan välja att låta sig styras av nån som Donald Trump, men uppenbarligen är det logiskt om man är amerikan?

Jag har inte följt valet i USA så vågar inte uttala mig om han kan bli president eller inte, men blir han det så blir jag inte förvånad.
Om Trump blir president så bevisar det ännu en gång att allt går bara man har pengar i USA. Han har marknadsfört sig själv på rätt sätt genom att spela på starka känslor då så som rädsla och rasism.
Bara att hoppas på att amerikanerna är smartare än så.

Det känns så overkligt att det är ett högst möjligt scenario, från början ryckte jag mest på axlarna och skrattade lite åt att han gav sig in i leken och tog det inte på allvar.

Det vore fruktansvärt, omän tyvärr inte omöjligt. Dock tror jag att mycket av det han skrävlar om - muren mot Mexico, att kasta ut alla olagliga immigranter etc etc - är orimliga saker som aldrig kommer att bli verklighet. Av rent praktiska skäl. Jag hoppas och tror också att hans regering (eller vad säger man??) inte kommer att ge honom fria tyglar att röja runt som han tror att han ska kunna. Han kanske inte ens själv tänker sig kunna göra så mycket, vallöften är ju inte sällan tomma bubblor.....

Jag kommer aldrig att förstå mig på logiken inför ett presidentval, endast registrerade väljare får rösta, det räcker inte med att vara amerikansk medborgare. :confused:
Det är ett märkligt land.
Tex får man inte heller rösta om man är dömd har jag för mig. Minns inte hur länge det var, men statistiskt sett så faller ju en hel del människor bort från att rösta då.
Flera miljoner röster försvinner.

OT men jag tycker (delar av) Melania Trumps tal var förvånansvärt bra. Det känns skönt, tycker jag, att hon verkar se upp till Michelle Obama så mycket att hon ordagrant säger samma saker som hon gjorde i sitt tal 2008. Kanske finns det lite vett i familjen Trump också då :up:

Vi har ganska nyligen varit i USA i 3 månader och träffat väldigt många olika typer av människor. Och ja vi har träffat många "Trumpers". De finns på riktigt liksom. Folk som på allvar frågade vart vi hade våra pistoler och blev chockade när vi inte hade någon. Några som tyckte det var helt vansinnigt att jag som kvinna jobbade och inte var hemma med våra barn. En gubbe som på allvar frågade hur det kändes att shoppa upp min mans pengar!?! Mitt svar på den frågan var att jag shoppar för mina egna pengar. Vad min man gör med sina pengar bekommer mej inte. Gubben blev sur och blängde lite mot butiken hans fru var inne i.

Det som var väldigt karaktäristiskt för the Trumpers var att de alla var väldigt inskränkta och egoistiska. De kunde tex inte förstå att om Apple tar hem sin produktion till USA så kommer ingen utanför USA köpa Apple något mer. Varför inte då, frågade de på allvar! Jo för att om ni tar hem produktionen så kommer produktionskostnaden gå upp avsevärt och då kommer ni inte kunna sälja till övriga världen för en iPhone skulle kosta 38000kr. Inga problem, vi är 400miljoner i USA så det löser sig, blev svaret. Mjo, men vi andra är 7 miljarder..... De var fortfarande oförstående.

Blir han vald tror jag CIA kommer knäppa honom. Han är för farlig för världen.

Mvh Miks

Vi har ganska nyligen varit i USA i 3 månader och träffat väldigt många olika typer av människor. Och ja vi har träffat många "Trumpers". De finns på riktigt liksom. Folk som på allvar frågade vart vi hade våra pistoler och blev chockade när vi inte hade någon. Några som tyckte det var helt vansinnigt att jag som kvinna jobbade och inte var hemma med våra barn. En gubbe som på allvar frågade hur det kändes att shoppa upp min mans pengar!?! Mitt svar på den frågan var att jag shoppar för mina egna pengar. Vad min man gör med sina pengar bekommer mej inte. Gubben blev sur och blängde lite mot butiken hans fru var inne i.

Det som var väldigt karaktäristiskt för the Trumpers var att de alla var väldigt inskränkta och egoistiska. De kunde tex inte förstå att om Apple tar hem sin produktion till USA så kommer ingen utanför USA köpa Apple något mer. Varför inte då, frågade de på allvar! Jo för att om ni tar hem produktionen så kommer produktionskostnaden gå upp avsevärt och då kommer ni inte kunna sälja till övriga världen för en iPhone skulle kosta 38000kr. Inga problem, vi är 400miljoner i USA så det löser sig, blev svaret. Mjo, men vi andra är 7 miljarder..... De var fortfarande oförstående.

Blir han vald tror jag CIA kommer knäppa honom. Han är för farlig för världen.

Mvh Miks
Herregud :rofl::rofl::rofl:
:eek::eek::eek:

Det är ju pga Trump som Japan vill ändra sin lag och bygga upp armén igen, de räknar inte med att få någon hjälp av USA om Kina och Korea börjar spänna musklerna mer.

Det är ju pga Trump som Japan vill ändra sin lag och bygga upp armén igen, de räknar inte med att få någon hjälp av USA om Kina och Korea börjar spänna musklerna mer.
Tror du på det ? Japan ser väl en möjlighet eller ett nödvändigt tvång eftersom Obama tidigt deklarerade att USA inte kommer att vara världspolis längre pga ekonomin. Trump har väl inte sagt något annat. Obama gick på val att ta hem trupper och Trump går på val att bygga murar.

OT men jag tycker (delar av) Melania Trumps tal var förvånansvärt bra. Det känns skönt, tycker jag, att hon verkar se upp till Michelle Obama så mycket att hon ordagrant säger samma saker som hon gjorde i sitt tal 2008. Kanske finns det lite vett i familjen Trump också då :up:
Jag tror att folk ska ta det lite lugnt. Familjen Trump umgicks med familjen Obama förmodligen runt de åren, som jag förstått det. Hon beundrar väl Michelle och Michelle är verkligen en kvinna värd att beundra. Trump är jättekonstigt politiskt, han är helt enkelt populist. Ingen vet vad för politik han kommer att föra om han nu kommer bli vald. Trump ber väljarna om charte blanche helt enkelt.

Tror du på det ? Japan ser väl en möjlighet eller ett nödvändigt tvång eftersom Obama tidigt deklarerade att USA inte kommer att vara världspolis längre pga ekonomin. Trump har väl inte sagt något annat. Obama gick på val att ta hem trupper och Trump går på val att bygga murar.
Ja, det tror jag. Nu går ju Trump till val med att lämna NATO om inte Europa börjar betala mer, skulle vara kul om USA började betala sin skuld till FN.
Jag tror att folk ska ta det lite lugnt. Familjen Trump umgicks med familjen Obama förmodligen runt de åren, som jag förstått det. Hon beundrar väl Michelle och Michelle är verkligen en kvinna värd att beundra. Trump är jättekonstigt politiskt, han är helt enkelt populist. Ingen vet vad för politik han kommer att föra om han nu kommer bli vald. Trump ber väljarna om charte blanche helt enkelt.
Beundrar så pass mycket att hon kopierar talet? Tror det blev en jättefadäs och frågan är väl hur trevlig Donald var efteråt.

Om det inte vore så förskräckligt och påverkade resten av världen så skulle jag nästan av ren nyfikenhet säga "varsågoda och rösta på honom!" bara för att se vad som kommer att hända :cautious: För det verkar så orimligt och knäppt att jag börjar skratta och tro att hela landet är en dokusåpa :cautious:

Beundrar så pass mycket att hon kopierar talet? Tror det blev en jättefadäs och frågan är väl hur trevlig Donald var efteråt.
Jag tror det var en talskrivares huvud som rullade långt den kvällen! Snacka om att eliminera Melania som självständig tänkande kvinna och first lady samtidigt som det förnedrar Trump något enormt. Det är nästan så man tror det var avsiktligt!?!

Mvh Miks

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 686
Senast: Farao
·
  • Låst
Samhälle Det fanns en USA-tråd om allmänt som händer där. Men jag tycker det kan finnas en som enbart rör frågor om valet. 2016 var första...
25 26 27
Svar
523
· Visningar
28 204
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Skulle behöva lite input och hjälp att tänka och då är ju Buke absolut bästa platsen! Gammal medlem, anonymt konto just nu. Är 30+ och...
2
Svar
37
· Visningar
3 889
Senast: DarkInNight
·
Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
4 095
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur