Presentera era staffar!

Slyntrollet

Trådstartare
tänkte att det skulle vara kul att få se och höra lite om era eng.staffar, amstaffar och blandisar mellan dessa
(pitbulls är välkomna de med):)

vilken ras:
namn:
ålder:
användning(sällskap, lydnad etc..):
egenheter:

tja, fylll på vad ni vill berätta, vill bara se alla små söta grisar och grodor som skuttar omkring hemma hos bukefolket!

här är vår lilla gris Dantes inferno, am.staff eng.staff blandis, på bilden 8 veckor och nyligen hemkommen :love::
index.php

sedan har vi familjens Buster (Rocksteady), 12 årig liten staffekille som bor hos sin permanenta fodervärd:
index.php

Sv: Presentera era staffar!

Bilderna syns inte, det står att bilddagboken är begränsad..

Jag har en 3-årig staff som heter Selma.
Hon är bufflig, busig, sjövild, mysig, lydig och mesig. Ungefär :D

Vi tränar lite lydnad för skojs skull, letar svamp på höstarna, tränar små konster, går långpromenader.. allt möjligt :)

repet.jpg

Här kommer mitt bidrag.
Ras: Staffordshire/Pitbull.
Ålder: Fyra år den 18 Maj.
Namn: Zingo.
Andvändning: Sällskap.
Egenheter: Demonstrerar sitt missnöje över att få vara ensam med att förstöra mattes dyrare saker, trådlös telefon och två dagar senare mobilen.
HPIM0215.jpg

Staffarna måste ha en telefon-förstörar-gen :idea:
Selma har bitit sönder två mobiler :D

Här är min vovve:

Ras: Staffordshire Bullterrier
Ålder: Han fyllde 2 år i slutet på mars i år
Namn: Korax (smeknamn: Apan, grisen, knorren, hörrö)
Användning: Sällskap, kelgris
Egenheter: Massor. Kan inte räkna upp alla!
men han har iaf inte förstört några telefoner. Knaprat lite på en vägg och knipsat en sladd. men det var under valptiden.

Bilder finns i albumet här: http://www.pixbox.se/alb_show_id380567_page0.html

Här kommer min lilla staffeblandning. :love:
http://i173.photobucket.com/albums/w59/ela_79/P1010574.jpg?t=1183928049

http://i173.photobucket.com/albums/w59/ela_79/P1010670-1.jpg?t=1183928357
http://i173.photobucket.com/albums/w59/ela_79/P1010153.jpg?t=1183928168

http://i173.photobucket.com/albums/w59/ela_79/P1010741.jpg?t=1183928215

Han heter Nalle och är två år. Hans mamma är en amstaff och pappan en dobberman. Resultat en jättemysig kille.

Han är en helt underbar familje hund som älskar att arbeta. Han fungerar bra i familjen och är mycket lättlärd. Tränar en del lydnad för skojs skull. Kommer tyvärr inte att våga ge mig ut på tävlingsbanan av rädsla för platsliggningen.
Nalle skulle själv inte starta ett slagsmål, men han avböjer inte heller ett slagsmål. Älskar verkligen denna blandningen men han har något hett temprament, man bör veta vad man har för hund i kopplet :angel:

Söt! Han påminner lite om en Weimaraner :)

vilken ras: 75% amstaff 25% APBT
namn: Vanilla Sky "Nilla"
ålder: Blir ett år 19 juli!
användning: Sällskap (min ständiga vapendragare), kelgris
egenheter: Det är måååååånga. Hon är otroligt människokär, och är helt fast i sin föreställning att alla älskar henne också.
Hon tror att hon är liten, typ vavvastor. Hon ska sova på min mage, vill hemskt gärna upp i knäet, och en gång när vi var med tuaphua och hennes pappisar, så skulle Nilla härma pappisarna och hoppa ned i min väska...

8 veckor och precis hemkommen
12223463.jpg

Fortfarande valp, men större, i famnen på "mormor" (min mamma)
12223462.jpg

9 månader gammal på väg in i skendräktigheten
12223464.jpg

10 månader med familjens gamla JRThanne

12223465.jpg

Sista bilden på din Nilla och JRT är helt underbar!!:love:

American Staffordshire Terrier
Namn:Wizage Crazy Canada
Ålder: 13 mån den 20:e
Användning: Sällskap, utställning
Egenheter: Fruktansvärt snäll, tror gott om allt och alla. Älskar att pussas och vill ligga så nära som möjligt. Morgon och kvällstrött..:rofl:
Minsnygging.jpg

Ras: American Staffordshire Terrier
Kön: Hane
Färg: Blue fawn
Ålder: 17 mån i juli
Användning: Sällskap, träning för hemmabruk, utställning

Kamera%20295.jpg

Ras: Staffordshire Bullterrier
Kön: Tik
Färg: Pied (Röd och vit)
Ålder: 4 år i juli
Användning: Sällskap, lekkompis

SP_A0012.jpg

Och så en bild på kärleksparet ihop:
SP_A0114.jpg

Han har nog inte hetare temperament än någon annan här i tråden ;) Min hane startar heller aldrig bråk, men han backar inte en millimeter och skulle aldrig ge sig självmant. Och det räcker med 1-2 sekunder så har den andra hunden fått skador på sig. Därför jag inte skulle få för mig att blanda den här rasen alls. Man måste verkligen veta vad man har i kopplet, inte behöva gissa.

Glee, Selma behöver kanske sällskap. Zingo har nu sällskap, kolla.
zingoochflinta.jpg

Söta! :love:

Det var nog inte i brist på sällskap hon gjorde det, jag var i samma rum båda gångerna.. Det var nog mer att mobilen såg ut som en leksak :D

Säkert hetare än Selma, hon är en riktig mes. :D

Det är Milda med. Fast hon har rykt ihop med Benjamin några gånger, men båda mina slutar när man säger åt dom så inget allvarligare har hänt. Benjamin slutar förvisso att bråka även med andra hanar vid tillsägelse, även om man får ta i med rösten då.

Men hon tar åt sig superlätt av tillsägelser, även om dom inte ens är riktade mot henne. Blir även ledsen om man är på dåligt humör, typ att jag och sambon diskuterar högljutt eller något sådant. Lite för vek för min smak, men hon är en bedårande liten tjej! :love: Och Benjamin älskar sin flickvän högt :D

Haha, Selma är likadan. Om man råkar sucka så att hon hör kommer hon springande och fjäskar. Det värsta hon vet är när man muttrar "faan".. har funderat på att börja säga så istället för "nej" :D

De är ett gulligt par! :love: Passar ju jättebra ihop med färgerna.
Selma har också en amstaffkille, han är bara ett halvår. Fast det är väl rätt stor åldersskillnad på Milda och Benjamin också :D

Slänger ut en fråga!

Hur ser temperamentet ut på amstaff?

Jag tycker det verkar vara framåt hundar, arbetsvilliga med hjärna?
De ser ju iaf fräcka och sportiga ut.

Vill man ha en sällskapshund som får hänga med på aktiviteter. Som är lätt att sätta vardagslydnad på och som inte har ett uns jakt i sig, är då Amstaff The Dog?

Hur stor är temperamentsskillnaden mellan hane och tik?
Sjukdomar?
Övriga problem?

Har haft JRT och de passar mig utmärkt (positivism, intelligens, arbetsvilja & energi) med en detalj undantagen - jakten finns där och den är SVÅR att hålla i schack.

Får de syn på något (hare, katt, fågel) och jag inte är med och tar tillbaka uppmärksamheten så upphör inkallningen efter cirkus 5meter :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka