Sv: Presentera era inkörningsprojekt.
Vad kul med nytt projekt!
Vi har äntligen, efter att ha hittat vagnar uppe på vinden i nya stallet , kommit igång med inkörningen igen!
Förut har vi dragit däck i linor och det har gått bra.
Liten film på detta!
Nu har vi testat med först en skakel i taget och nu äntligen; EN SLÄPA!
Herrn gick först lite runt på stallplanen med den på och snälla pappa och pv som höll fast den, inte en min rörde han och svängarna fattade han direkt! Så kul!
Idag var vi ut en sväng med släpan bakom och det gick riktigt bra. Vi körde väl ca 15 minuter kanske men jag tyckte det räckte. Han klarade en 90 graders sväng och en kurva i trav!
I 90 gradarn reagerade han lite men svängde fint och lugnade sig direkt! Så skönt att se.
Ska sse om jag kan få bilder på släpan i morgon.
Hur länge tycker ni man ska köra med släpa? Om allt går bra och man släpar ca 1 gång i veckan?
Nu är jag så peppad på att få honom inkörd! Hihi
Just det lite presentation kanske:
Glad To See You xx
Fullblodsvalack 14 år, fd gallopör.
Vad kul med nytt projekt!
Vi har äntligen, efter att ha hittat vagnar uppe på vinden i nya stallet , kommit igång med inkörningen igen!
Förut har vi dragit däck i linor och det har gått bra.
Liten film på detta!
Nu har vi testat med först en skakel i taget och nu äntligen; EN SLÄPA!
Herrn gick först lite runt på stallplanen med den på och snälla pappa och pv som höll fast den, inte en min rörde han och svängarna fattade han direkt! Så kul!
Idag var vi ut en sväng med släpan bakom och det gick riktigt bra. Vi körde väl ca 15 minuter kanske men jag tyckte det räckte. Han klarade en 90 graders sväng och en kurva i trav!
I 90 gradarn reagerade han lite men svängde fint och lugnade sig direkt! Så skönt att se.
Ska sse om jag kan få bilder på släpan i morgon.
Hur länge tycker ni man ska köra med släpa? Om allt går bra och man släpar ca 1 gång i veckan?
Nu är jag så peppad på att få honom inkörd! Hihi
Just det lite presentation kanske:
Glad To See You xx
Fullblodsvalack 14 år, fd gallopör.