Presentera era inkörningsprojekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Presentera era inkörningsprojekt.

Kl

Oj det var länge sedan jag skrev här. Ungefär ett år sedan tror jag:o För nu är min kille snart 2,5 år gammal. Kan iofs säga att vi inte har kommit så långt i mitt inkörningsprojekt. Hade velat gå en kurs och sedan gå vidare ifrån det men vi får se hur det går:)

Vi tömkör iaf en del mest ute i naturen men även på banan och han är riktigt duktig:)

28889137.jpg

28889177.jpg

Ja, han är en sötnos:)

Precis! Jag vill inte stressa något och eftersom jag själv aldrig har kört in en häst så vill jag ha kunnigt folk runt mig för att minimera olycksrisken. Men jag håller på att höra mig för lite i trakten om vi har någon som är duktig och håller kurser:)

Perfekt ju! Det brukar ju alltid finnas ngn som känner ngn som är duktig :)

Vad duktig han är! Han kommer ju att vara inkörd innan du lämnar ifrån dig honom till Helena!! Och inriden för den delen!

Uppdatering:

Efter att ha stått i ett stall med en stallägare som ljög om det mesta (o lite till) o sen inte tålde att bli påkommen m lögnerna:o, har vi nu flyttat tillbaka till "inkörningsstallet" igen.
Tacka vet jag hästfolk/stallägare som är av den gamla hederliga sorten :bow:!!

Har sedan flytten varit ytterligare 2 ggr hos Sven i Åstorp för körträning, vilket har gått jättebra! Det enda är väl att Shiloh är lite otålig av sig o har svårt att stå still + koncentrera sig. Men vi jobbar på det ;)!
Känns som han är inne i en slyngel-period:devil: ftf!

I "nya" stallet har det köpts in ett skrittband som Shiloh nu har provat 2 ggr. Han har redan börjat få kläm på det hela.
Känns som ett bra komplement till körningen o ridningen!

Shiloh idag, 2:a gången på skrittbandet :cool:!
DSC05394.jpg

DSC05393.jpg

Bättre att du står hos C som du känner så väl :)

Lycka till med träningarna! Han är bra den mannen.

Trodde tråden med var om att just presentera..
Men min lilla shettisdam Sickan, var såå duktig igår! Jg hängde på draglinor, sådana av rep och kätting, och så en svängel för att hålla ihop dem lite. Hon knatade helt obekymrat på, fast hon var allt lite gladare och piggare än hon brukar, tror att hon är jätteglad att vid 14 års ålder få en riktigt uppgift i livet och får jobba lite granna. Så jätteduktig är hon! Älskar den här lilla tjejen! Så okomplicerad och lätt att ha göra med, men hon är inte tråkig! Smart häst, som lär sig URFORT!
Kan säga att det här var ca 6e gången hon blev tömkörd nånsin, och andra gången på vägen om man säger så! Hållt till i en hage annars.

Nä! Så lätt slipper du inte undan!

"--------------------------------------------------------------------------------

Eftersom jag vet att vi är flera här som håller på att köra in våra hästar, både unga som gamla, tänkte jag att det kunde vara trevligt med en tråd för oss där vi kan dela erfarenheter och motivera varandra!
"

Så kom igen med era uppdateringar!

Idag har Gotte haft sele på för första gången och träns och bett är han redan van vid. Snart dags att börja tömköra.
"Gammelåsnorna" gick i par för första gången också och det gick över förväntan bra...

DSC_0528.jpg

Visst är han av den absolut charmigaste sorten :-) Man smälter verkligen när man ser honom...

Jag har tre idag och så ska jag hämta ett sto om två veckor som vi ska ha på prov och troligtvis kommer jag att köpa in henne. Sedan väntar vi föl till sommaren också. De är så fruktansvärt charmiga att arbeta tillsammans med. Mitt äldsta sto är som en hund. Hon brukar få gå lös i trädgården en stund och sedan kommer hon in till mig i stallet när hon har kikat färdigt på det hon var nyfiken på.

*kl*

Har ju inte varit så aktiv här men nu har iaf Vilja dragit en draglina för första gången. :D Gick helt smärtfritt så nu är det bara att köra på!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 127
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 418
Senast: WSLPZF
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 913
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar