Presentera era hundar å er själva :D

Sv: Presentera era hundar å er själva :D

hemlig skrev:
en lagotto romagnolo . Busig tik på snart 10 månader, även här viss selektiv hörsel, beror också på åldern, men är mer trots :p .
Det där är väl en rastypisk bild på en gottis! :D ;) Underbart söt! :love: Kan avslölja att den selektiva hörseln gärna följer med upp i åldrarna. ;)

Har tyvärr inte någon hund kvar att presentera! :(

//Alice

Här e en snabb pres på mina vovvisar.
Black magi (maggie) Ballytopper star (star) Mona lisa (fiffi) Majsan (majsan) Maggi, Star å fiffi e greyhounds, de har alla tävlat, med varierande resultat. Majsan är en blandis som bara e sååå underbar,(när hon inte fäller) Just nu har jag fiffi på foder och hoppas att det ska funka...
Greyhundarna
hundarisoffan.jpg

Majsan
Majsanjuli-05.jpg

Har en mops Lucifer, eller Great Hearts Benjamin som har heter egentligen. Han är lite drygt två år och min egen! :love:
Han är som de flesta mopsar; matglad, väldigt personlig med en stoooor personlighet, lite "stor hund i liten kropp" och ja.. full av bus och skratt :)
Intilligent.
Har funderat på att ställa ut honom, men han har bara en boll nere, den andra ligger kvar, så jag vet inte om det går?! Hursom.
Här är han
LUC.jpg

Sen har vi Amy som är en sex-årig blandistik mellan golden och labrador. Söt och i bra form för att vara så pass gammal ändå. En riktigt morsgris och riktigt envis när hon väl bestämmer sig för att vara det.
En lätt, intelligent hund.
AMY_2.jpg

Har en tretton veckor gammal Dvärgpinscherhane, Little Pimilly´s Adventurous Antony - "Harry".
Han är en otroligt glad och pigg hund som vill vara med överallt.
När han inte busar med sina leksaker så ligger han helst av allt och sover i "mammas" knä.
Han är helt enkelt en kanonhund som jag så småningom ska träna lydnad och agility med, samt ställa ut.

Jag har en shetland sheepdog (sheltie) som är 11 år och som familjen haft i 9 år.
Hon heter Eastdale Endearing Black Devon, kallas Devon.
Hon är väldigt busig trots sin ålder.. älskar sin boll och att sova i min säng, helst under täcket och på kuddarna.
Andra intressen är att skälla på alla som går på grusvägen utanför vårt hus, jaga katter, fåglar och höns.

e_endearing_black_devon.jpg

giffan skrev:
Här e en snabb pres på mina vovvisar.
Black magi (maggie) Ballytopper star (star) Mona lisa (fiffi) Majsan (majsan) Maggi, Star å fiffi e greyhounds, de har alla tävlat, med varierande resultat. Majsan är en blandis som bara e sååå underbar,(när hon inte fäller) Just nu har jag fiffi på foder och hoppas att det ska funka...
Greyhundarna
hundarisoffan.jpg

Majsan
Majsanjuli-05.jpg

ser ni den gräddfärgade sötnosen det e Fiffsan :love: :love: som jag har nu

Jag har en bladras: långhårig schäfer, schäfer, borader collie, collie, rotweiler och labrador.
Han fyller 3 år den 17 september och är väldigt busig :) Han är väldigt lättlärd och ska bla bli filmstjärna. Han är också väldigt överenergisk vilekt kan vara jobbigt. Ska också ställas ut såsmåningom.

Maximus Red tar sig en simtur på köksgolvet?
DSCN7781.jpg

Varulv?
a83dbfaf.jpg

Söt :D
16ae671a.jpg

Jag har ( som de flesta gamla användare vet ) en Grand Danois hane vid namn
Diplomatic's Mean Melwin, till vardags kallad Atlaz..

Atlaz är egentligen en helt underbar hund som har lockat med alldeles för många skratt...
Det bästa han vet är att få springa, och då menar jag verkligen springa tills man faller :smirk:
Fotboll är också något han sysselsätter sig med, eller fånga frisbee.

Annars är det super kul att lära sig valla ( hans bästa kompis är en BC )

Atlaz har och jag har gått några kurser, men nu har vi annat att träna på.
Vi får se hur allt blir nu på Måndag ( spänd av förväntan)

Midsommar2005021.jpg

Majsan är schäfer, samojed/hamilton stövare. Visst e hon fin Har själv fött upp henne.

Jag måste väl också bidra med några bilder.

Här är jag och sambon med vår Rottishane Bozze i anskällning.
http://pg.photos.yahoo.com/ph/nixonsmatte/detail?.dir=fa74&.dnm=9703.jpg&.src=ph

Bozze igen med Kid (sambons son) på ryggen, vår ridgeback Nixon i bakgrunden.
http://pg.photos.yahoo.com/ph/nixonsmatte/detail?.dir=fa74&.dnm=2504.jpg&.src=ph

Vår Schäferhane Frigg:
http://pg.photos.yahoo.com/ph/nixonsmatte/detail?.dir=fa74&.dnm=3d1e.jpg&.src=ph http://pg.photos.yahoo.com/ph/nixonsmatte/detail?.dir=fa74&.dnm=c296.jpg&.src=ph

Dina länkar funkar inte, om det inte är tänkt att man ska komma till någon blogg eller JAG.

Hej!
Jag har en Jack Russel hane på ett år, just nu inne i värsta trotsåldern.... men annars är han en helt underbar hund.
Just nu går vi en fortsättningskurs som går kanon bra! :bump: Efter avslutad kurs får vi se vad vi ska hitta på,jag är väldigt sugen på att prova agility.
Vi bor med våran familj i en förort till Stockholm, trivs jätte bra,stora skogar och 20 min till city.

Jag och min pojke vi har en liten tik hemma på lite mer än tre månader. Hon är en korsning mellan borde collie och labrador. En snäll vovve som kör med pojkens gamla hund som bor hos svärmor numera. Är busig och vet att hon inte får vara bakom soffan men ska prompt in där ändå :)
"gamlingen" är en jaktlabrador på lite mer än tre år som är snäll och älskar barn, bollar och att springa lös (harar ska tydligen vara kul och jaga med har jag hört). Ganska livlig herre som vet vad han vill, inte så kelen och arg på alla mopedister efter att han nästan blivit påkörd.

Har inga foton på de små liven tyvärr.

Fin lagotto! Har en här hemma med, en tik på 3 år, Tosca heter hon. Skulle bara undra om din lagotto är matfixerad?

Galathea skrev:
Jag är alldeles ny här på Buke men jag kanske får vara med ändå. :smirk:

Jag och min sambo har en liten dobbisflicka på 6 år. Carmen heter hon. Hon är en omplaceringsvovve så vi har ganska mycket jobb med henne men hon lär sig ganska snabbt. :) Hon har funnits inom min släkt tidigare så jag känner henne ändå ganska väl.

Hon är väldigt gosig och pratig och vill alltid vara med överallt. Hon älskar att ligga och sola, leka med sin aktivitetsboll, springa lös och öva på saker och att sno mattes duntäcke. Dessutom kan hon "skratta". :D

8bb68837.gif

4d3cbcd5.jpg

ÅÅÅÅÅ! Du beskrev just min hund!! :love: Och du, vilken vacker hund du har!! :love:

Jag har en dobermannflicka på 5 år som jag haft sedan hon var liten valp. En helt underbar hund som ger mig mycket. Hon älskar värme, att sola elerl ligavid kameinen när jageldar är så skönt tycker hon. Hon leker också mycket och är en riktigt snäll hund mot nadra hundar, så länge de accepterar att hon är ledare. Om hon stöter på en anna nhund som är ledare så accepterar hon det också.
Cararras Enya heter hon.
x1pbglk-vqL4BuNncn5nyAF64nkia-Qnz-VCgUJ86_tRQXaWBg_5dyzJa3P7kmgipGPXPRARc4yyZZBgMaQPeIufRkcN7--sDOFddMap-bJ2FK9xvU9h_reSjoBwPyDuORBmXNIMrpxN97mCy9qK04leg

Sedan har vi valpen som är 6 månader gammal nu, också en helt underbar hund. Fick henne av min man i födelsedagspresent och kunde ju inte säga nej till henne. Då fick jag veta att hon var renrasig oreggad dobbis, men så var det inte utan en av hennes föräldrar har lite labbe i sig så helt renrasig är hon tyvärr inte. Men hon är precis som en dobbis och påminenr så mycket om enya!
Hon hter Cararras Nadya.
x1pbglk-vqL4BuNncn5nyAF64nkia-Qnz-VCgUJ86_tRQX7sxl8APXo7XuDBJXIiLFzr60lP8oKbrl8Kjt3w_slKFvE251RXWkt3StiIt-8YUCT7Fo_LYj6eSu2JDrIX-xGF1ShTuCRsZB9XARYqc2-Kg

Jenny heter jag, bor med mina föräldrar och de två vovvarna...
Robin är 5 år och är en Engelsk Setter. Han är genomsnäll men lite disträ och gör ingenting i onödan. Men han är allas älskling och gör lite som han vill :p

Xzerrim är en 4årig saluki och kom till oss den 1 maj i år. Han är enormt försiktig och rädd för det mesta men han är väldigt mysig och man kan sitta i soffan och klia honom en hel dag!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 971
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 687
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama