Presentera era hundar å er själva :D

Sv: Presentera era hundar å er själva :D

linafina skrev:
Jag och min sambo bor tillsammans med vår schäferhane Jason. Vi köpte honom som valp och nu är han 1 år och 3 månader gammal. Jason är en mycket glad, busig och snäll. Han älskar att simma och vara ute mest av allt.

Här har ni Jason.

http://i2.photobucket.com/albums/y38/mitnik/Jason/DSC02360.jpg

Sån scarf har Josefin också men där står det: "Kamphund-jag kämpar mot övervikt!"

Lite halvtaskigt kanske men det är ju sant och tur att hunden inte kan läsa! :D

Jag är en tjej på 19,5 år.. (mer säger jag inte) ;)

..och har en sobelfärgad Tibetansk Spaniel hane f.2000, Body Rock's Kent heter han men till vardags kallas han för Tintin :love:
Han är en mycket söt, mycket egensinnig och mycket hastig hund, som har mycket svårt för att sitta stilla och att vara tyst.. :smirk:
Därav var det väldigt enkelt att lära honom kommandot "skall!" :D

Denna lilla herre bestämmer gärna allt själv, och har en speciell förmåga att linda husse (min pappa) runt lillfingret :D

Han behöver hanteras ganska bestämt med en fast men lugn och mjuk hand, annars går han lätt över styr och beter sig rent av odrägligt (gnäller, skäller, piper, tjatar hål i huvudet på en, springer efter en i hasorna, drar och sliter i kopplet.. ja you name it).
Husse är tyvärr för slapp med detta, men det får han ta konsekvenserna av.
"Jag ORKAR inte passa din hund, han bara gnäller hela tiden :eek: "
"Jaha, men du måste säga åt honom, att han ska vara tyst och gå och lägga sig! Inte bara låta honom köra med dig."
"Men.. Nää, det kan jag inte, då blir han ju ledsen.." :rofl:

Tintin drar sig absolut inte för att gå långa, raska promenader, träna agillity och leka. Samtidigt är han mycket gosig och kelen och sitter gärna med och myser i tv-soffan eller ligger i mattes säng.. H
an älskar när man bär runt på honom, han skulle kunna sitta i mattes famn och åka med hela dagen :love:

Lite info och bilder på den lilla boven kan du se här (klicka på stamtavla för att se bilder på släkten):
http://tibbe.1go.dk/Tintininfo.htm

Familjen har en hund till, Tibetansk Spaniel hanen Tyson f.1996. Han är PRECIS lika envis som ovanstående, dock mycket mera lugn och omsorgsfull i allt han gör.
Han gnäller inte heller lika mycket som Tintin, utan kör med hypnostekniken (när han tigger vid bordet :o sitter han och råstirrar på en).
Det kan ta hundra år att gå en promenad med honom för han ska lukta på ALLT, kissa lite, sprätta här, sprätta där.. Ibland har han svårt att bestämma vilket ben han ska lyfta på när han ska kissa :p Han kan snurra flera varv innan han har valt rätt :D Och sen tar det typ tre timmar att hitta rätt tuva att bajsa på, den måste vara hög och väl synlig för alla.. Det är ju TYSON som har varit här och gud nåde den som missade det!
http://tibbe.1go.dk/Tysoninfo.htm

Det finns inte ord för vad jag känner för dessa hundar, de är mina älskade hjärtevovvar!! :love:

Senast ändrad av en moderator:

Ras: Byracka

Freja1Amindre.jpg

jag har en långhårig schäfertik som heter Hailee. Hon fyller två år idag!!! :love: (19/9)
såhär ser hon ut:
http://www.geocities.com/emmahpemma/Hailee.html?1127112549400
hoppas länken fungerar!! :crazy: :D

Hailee har jag haft sen i maj i år, allt jag vet om hennes tidigare liv är att hon har bott mitt i en stad, och att hon var grymt underaktiverad när hon kom till mej! :crazy: och så har jag ett valpbesiktningsintyg på henne som är gjort på veterinärstationen i Katrineholm.

Hailee är en glad och trevlig hund! hon blir lite väl glad ibland, hon har inte riktigt förstått att inte alla vill hälsa på henne! :D
Däremot är hon inte så glad i andra hundar...hon gör utfall och beter sig allmänt illa när vi möter hundar på våra promenader. men vi jobbar på det, och det går framåt! numera så är hon iallafall kontaktbar och inte helt blockerad vid hundmöten!

Agility tycker hon är JÄTTESKOJ!!
så vi ska bygga lite agilityhinder hemma på gården.
enligt Hailee så duger ett ihoprullat liggunderlag lika bra som "öppen tunnel".. :D
hon kryper gladeligen igenom allt som kan likna en tunnel. och hoppar över allt som går att hoppa över, och balanserar på ALLT. boxkanterna brukar hon hoppa upp och balansera på (120-130cm högt). :crazy: det gör hon helt på eget initiativ, det är aldrig någon som ens har kommit på tanken...förutom hon själv då! :crazy: :D
ja, hon är en lite påhittig hund! :rofl:

Senast ändrad:

Jag har en liten Briard tjej på ca. 8mån (Bella)
Hon är en egen uppfödning som skulle säljas men när ingen tingade henne så ägnade jag lite "för mycket" tid åt henne så hon blev min egna lilla kelgris :o

Bellas sida

Vi har ett ganska speciellt förhållande eftersom det alltid har varit jag som haft hand om henne och hennes syskon (jag spenderade nog mer tid i valplådan än tiken :crazy: ).

Jag och min man har en korthårig collie på 5 månader som heter Rover, han är min första hund och det är inte alltid så lätt att veta hur han bäst ska tränas eller uppbåda tålamod när man stöter på problem. Tur att han är en sån snäll hund!

Rover:

050821009.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 971
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 687
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama