Presentera era hundar å er själva :D

T

The_black_angel

Hejsan!

vad kul det vore om vi kunde presentera oss å våra hundar?! :bump:

Jag å min sambo har en greyhound som heter Fiffi.. fast vi kallar henne för Fiffis, Fiffsan, "tyck synd om mej hunden" :crazy:

Hon e en glad å busig hund som trivs hos oss.. vi har inte haft henne så länge.. å ska jag vara ärlig så tyckte jag inte om henne ifrån början men nu älskar jag min lilla gnäll hund :smirk:

Hennes intressen är att vara med å titta på tv (helst ska hon sitta i knät :p )
å så gillar hon att leka med sitt godis ben ;)

ska snart sätta ut en bild på henne :love:

Sv: Presentera era hundar å er själva :D

Jag är alldeles ny här på Buke men jag kanske får vara med ändå. :smirk:

Jag och min sambo har en liten dobbisflicka på 6 år. Carmen heter hon. Hon är en omplaceringsvovve så vi har ganska mycket jobb med henne men hon lär sig ganska snabbt. :) Hon har funnits inom min släkt tidigare så jag känner henne ändå ganska väl.

Hon är väldigt gosig och pratig och vill alltid vara med överallt. Hon älskar att ligga och sola, leka med sin aktivitetsboll, springa lös och öva på saker och att sno mattes duntäcke. Dessutom kan hon "skratta". :D

8bb68837.gif

4d3cbcd5.jpg

hej hopp! våran familj består av mig, sambon och två barn och vi har en engelsk bulldogg herre vid namn bo.
han kallas bosse och är 2 år gammal. som den bulldogg han är gör han saker när han själv har tid och lust...
man går inte ut om det regnar, man hatar att gå upp före kl. 11 på dagen, man lägger sig platt på marken om man inte vill gå in (vackert väder är då ett krav)... listan är oändlig :angel: .
men våran bosse är också den barnkäraste på jorden, älskar promenader och är så personlig att man ibland glömmer att han är hund och inte ett av våra barn :p
skall försöka få in bild senare!

Jag bor ihop med min syster i 3:a tillsammans med våra 4 hundar. Min systers; Ida, 7 årig Dvärgschnauzer och Perrin 13 veckor Staffordshire Bullterrier.
Mina vovvar är Isac, 9 år och Happy 4, båda Dvärgschnauzrar.
De är allihop riktiga soffpotatisar men hittar man på något är de med till 110%, Perrin är iofs busig mest hela tiden, men han är ju bara bebis. :love:
Vi håller mest på med agility, så ofta jag hinner och ibland trots att det inte finns tid också. :D

Både jag och min syster är studenter så vi får pussla lite för att fixa saker, speciellt med nu med valpen, men är man hundtokig så är man! :bump: ;)

Kan snabbt presentera oss, väldigt enkelt.
Tjej i 20+ åldern som bor hemma hos föräldrarna (suck :crazy: , fast man tjänar ju på det). Jobbar hos en vet. och har min vovve med mig hela dagen.
Här finns två hundar.
En labrador retriever , 9½ år nu. Tik, jättego mot allt och alla men som börjar få viss selektiv hörsel, särskilt om hon hittar nåt gott ute.
Så finns även min egen vovve, en lagotto romagnolo . Busig tik på snart 10 månader, även här viss selektiv hörsel, beror också på åldern, men är mer trots :p .
Här är en till bild på lagotton (är det såhär man använder en rockring?) :D

Galathea skrev:
Jag är alldeles ny här på Buke men jag kanske får vara med ändå. :smirk:

Jag och min sambo har en liten dobbisflicka på 6 år. Carmen heter hon. Hon är en omplaceringsvovve så vi har ganska mycket jobb med henne men hon lär sig ganska snabbt. :) Hon har funnits inom min släkt tidigare så jag känner henne ändå ganska väl.

Hon är väldigt gosig och pratig och vill alltid vara med överallt. Hon älskar att ligga och sola, leka med sin aktivitetsboll, springa lös och öva på saker och att sno mattes duntäcke. Dessutom kan hon "skratta". :D

8bb68837.gif

4d3cbcd5.jpg

ah vilken sötnos :love:

Jag och min sambo har två egna voffar. En sheltie på 10 år och en amstaff på 6 månader.

Det är två väldigt personliga killar som älskar att vara med, vilket dom är i princip alltid. Hittar dom inte på ngt på hyss så ligger dom i soffan och myser.

gizmo_sno1.jpg

nicki_fjall.jpg

Jag och min familj är ägare till en tibetansk terrier, Burre. (hans riktiga namn är egentligen Åh´j då´h sah´n) men fråga mig inte varför. Uppfödare ska då alltid krångla till det :smirk: Han är en tioårig hane som vi har tagit över efter farmor när hon dog. dock så blev det inte några större problem med det eftersom han bara var 1 ½ år när vi fick honom.

Burre (fråga mig heller inte varför det blev hans smeknamn, det var också uppfödarens påhitt) älskar livet! Favoritleksaken är en bandyboll, han hatar alla andra leksaker av de olika slag. Annars så älskar han att sova och att äta :D

burrre.bmp

burrepkinnaviksb.bmp

hannacecilia skrev:
här är han; palatrollets Bo;

th_bosrn04-2.jpg

Nämen va roligt att du har Palatrollets Bo ;) ! Va fin han var :love:
Jag har nämligen Palatrollets Märta, hon är 1 år och 4 mån, världens goaste bebis!
Hon gör precis som din Bo, sover till ca 11, ska alltid ligga i knät i soffan och en envis liten dam. Men jag älskar henne så otroligt mycke! :love: (Det är hon som är på bild till vänster) Förlåt jag lånade tråden lite, men jag blev så glad att se en släkting till min hund.

I våran familj, finns det just nu :

4 Australiska Terriers 8 år, 1 år, 6 månader och 3 månader
2 Border Collies 3 år och 1½ år
1 Jämthund 8 år
1 Finsk Spets 1 år

Bilder på alla utom den unga Finska spetsen kommer här
Däremot finns en bild på vår förra Finska Spets med :love:

th_Valp1.jpg

th_lilleskutt.jpg

th_Rix2.jpg

th_tarro.jpg

th_vickie1.jpg

th_astrix.jpg

th_Charlie4.jpg

th_Cassandra1.jpg

Jag och min man har en 8 månader gammal golden retrieverhane :love: som vi haft i snart en månad. Underbar kille, kan busa och leka utomhus (söka köttbullar och hoppa på bänkar är några av favoriterna...) och vara lugn och go inne. Han är helcool om man kommer till nya ställen. Djuraffären och torget var inga problem
Bild på underverket

PICT5165_small.JPG

fler bilder finns här
www.dtek.chalmers.se/~nordh/ludde

Jag har en Tysk Mittelspitz-tik på drygt 2,5 år. Hon har bott hemma hos mina föräldrar fram till alldeles nyligen, fick en valpkull i somras - tanken var att jag skulle ta en av valparna, men då en av de andra valparna är sjuk och lite svag så vill vi behålla honom i familjen. Så då lämpade det sej bättre att jag tar "mamma hund" och "min" valp har sålts.

Hon kallas Minna, heter egentligen Sess Miros Ja´Mina. Hon är pigg och glad på de flesta aktiviteter, allt hon får vara med på är kul. Vi har testat lite agility tidigare, men inte haft möjlighet att träna något under den tid hon bott hos mamma - men förhoppningsvis ska vi kunna anmäla oss till en kurs nu. Hon är väldigt kvick, snabb i vändningarna och älskar att springa full fart runt, runt.

Hon är svår att ta kort på eftersom hon är helsvart och hårig, men här är en av de bättre tagna i vintras;

minnabus.jpg

Länk; http://www.geocities.com/evelinarnnberg/minnabus.jpg

Jag e en småvirrig tisdoptimist på 20 år som pluggar till veterinär

Min hund delar jag med mina föräldrar (var pappas från början) och hon är en en 12 årig eng springer tik hon är döv och vet precis hur hon ska utnyttja det, :p dock är hon för det mesta väldigt lydig men inte om hon ser änder eller barn för det är det bästa hon vet!

Hon har varit apportör och eftersökshund vid jakt men nu e hon pensionär. Hon älskar att få vara med när det händer saker och vill bli kliad bakom ögonen och får hon godis så gör hon vad som helst :d

Jag 20 + har en vovve eftersom min dalmatiner fick gå bort i vintras.. Adopterade precis som "The_black_angel" från en släkting som inte intresserade sig för honom mer än de först 2 veckorna.
Zippo är nu snart 11 månader och kissar fortfarande som en liten flicka (lyft på benet 2 ggr).. Favvo sysellsättning; SOPOR :cool: (man behöver bara vara borta 20 sek så har han öppnat skåpet och börjat glufsa... :rofl:

Tycker väldigt mycket om "mamma" (jag).. När jag kommer hem... HÅLL I HUSET!!!
:angel:

Han är fruktansvärt pigg och uthållig.. Springer 3 timmar i stallet var dag (bokstavligt talat runt hästen när jag rider.. varv för varv) när vi sen kommer hem så kan han leka med Oliver (bästisen) i 2 timmar till.. Han blir inte trött :(

Finns så mycket att skriva.. orkar inte.. Bara se på han så ser man hur mycket bus den här hunden håller på med..
Baby.jpg

Jag o sambon har två barn.... jämthundshane, 6 år, världens snällaste o klokaste... jakthund.
GD hane på 11 mån. -ett vilddjur, ena stunden far han runt som ett vilddjur, andra stunder sover han bara, en riktig morsgris...
Han är väldigt pratglad, när vi ser tv, kommer han o sätter sig i soffan han med o ser tv. väldigt personlig.
Blandis hane, 3 år, otroligt charmig o snäll- ute på foder hos min kusin sen 1,5 år tillbaka, där får han stanna då han stormtrivs.

Våra vovvar som våra barn=)

Jag och min sambo har för tillfället tre hundar.
Vi arbetar med hundar varje dag iform av kurser och utbildningar.
Jag har mest valp och grundkurser samt problemhundskurser, medans min sambo håller i tjänstegrupperna, Ipo't och spåret.

Vi har en rottishane på 4år som heter Bozze. Han är utbildad personskyddshund, men jag har börjat köra IPO med honom och ska snart avlägga BH.
Sen har vi en Schäferhane, Frigg, på 11mån som också körs i IPO, men han är tyvärr skadad nu.
Sist med inte minst Nixon vår ridgeback. Han fungerar mest som familjehund, men jag kör lite spår med honom. Har testat på skyddet, men han är inte direkt någon naturbegåvning.
Om två veckor ska jag kolla på en Schäfertik, är jag nöjd med henne, tar jag då med henne hem. Det är rent genetiskt en extremt bra hund.

min egna hund sedan 27 augusti :bump:

Tara, en tik på 1 år o snart 2 månader; Schäfer/Rottweiler/Berner Sennen

PICT0219.jpg

PICT0182.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 971
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 687
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama