present till nybliven mamma

Bamse

Trådstartare
min kusin fick en pojke igår. Och nu sitter jag och funderar på vad man kan ge dom i present. Någon från buke som har något förslag? Inga kläder eftersom hon redan har fått flera påsar med barnkläder.
Och inta alltför vanligt heller. Vill att de ska vara lite annolunda. Så kom med förslag :D
 
Sv: present till nybliven mamma

JAG fick sist en fint iordninggjord skokartong fylld med "spagrejjor" till MIG: Det uppskattade jag väldigt mycket. Dessutom hade givaren skrivit ett roligt rim som jag skrattade mycket åt.

Jag härmade presenten när en gammal granne fick barn. Hon blev så glad att hon började gråta. Hon menade att det var ju bara bebisen som fick presenter av alla andra, så min present betydde lite extra för henne!!!:)
 
Sv: present till nybliven mamma

De bästa jag fick när min son kom var när mina föräldrar städade hela mitt hus (jag hade planerat å göra de, men sonen bestämde sig för att komma tidigare) och sen på kvällen gjorde iordning en riktigt stor lasange som räkte till en massa matlådor :bow:
 
Sv: present till nybliven mamma

Om hon ska amma kan ett fint nattlinne som öppnas där framme vara praktiskt. Fast inte för fint kanske eftersom det kommer tvättas typ varje dag. Choklad uppskattas också, det är lätt att blodsockret sjunker, och alla vet ju att det hjälper mot hormonobalans ;)
 
Sv: present till nybliven mamma

Mina bebisar har fått mycket ont i magen om jag ätit choklad när jag ammat :cry: *älskar choklad*, men det är nog inte helt ovanligt tyvärr.
 
Sv: present till nybliven mamma

jag hade faktiskt funderat på en fin chokladask till mamma och kanske ett gulligt gossedjur till bäbisen. Är de för tråkigt? :confused:
 
Sv: present till nybliven mamma

tror inte att hon kommer amma faktiskt. Eftersom hon bara är 16 år (fyllde för 2 veckor sedan) och ska gå ut 9:an i vår. Så de kommer troligtvis bli mormor&farmor till barnet som kommer sköta de under dagarna. Och då kommer de ju inte bli någon ammning
 
Sv: present till nybliven mamma

tror inte att hon kommer amma faktiskt. Eftersom hon bara är 16 år (fyllde för 2 veckor sedan) och ska gå ut 9:an i vår. Så de kommer troligtvis bli mormor&farmor till barnet som kommer sköta de under dagarna. Och då kommer de ju inte bli någon ammning

Jag vet inte vad jag ska skriva men jag tycker det där låter jätte jobbigt för blivande mamman :(

Min kompis som fick barn under skoltid kom bara till skolan för att skriva prov eller om det var något obligatoriskt. Då ställde hennes mamma upp och tog ledigt från jobbet.
 
Sv: present till nybliven mamma

Det första min systerdotter fick av mig när hon föddes var en mjukishäst... :p :p det skall börjas i tid, samtidigt fick hon ett set med kläder som var om det var 62 eller 68 eller nåt sånt som hon kunde ha när hon var några månader...
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 177
Senast: Liran
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 663
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp