Prata med STC?

Mammas

Trådstartare
Har haft lite problem i min kommunikation med STC. Köpte hästen (07:a) direkt när hon föddes så på registreringspapprena stod uppfödaren som fodervärd. Tog hem hästen i november, ringer till STC och meddelar att hästen flyttat, jag som ägare nu har hand om hästen och meddelar min nya adress. Han knappar in det och allt är frid och fröjd...

Trodde jag tills uppfödaren ringer och säger att hon har fått brev om frysmärkningen. Ganska imponerande att posten öht kom fram, då hon har ett -son-namn och bor i Gävle medan brevet var adresserat till henne på den adressen jag uppgivit att jag flyttat till när jag ringde i november. Ringer då till STC igen för att fösöka förklara hur det ligger till, (till historien hör väl också att jag var rätt irriterad just då och har då vissa tendenser att vara lite otrevlig :angel:) och han jag talar med verkar inte koppla så mkt jag säger öht, förklarar situationen och att uppfödaren inte längre är fodervärd, att jag som ägare har hästen, vilket som är min adress osv. Han är tyst en liten stund och frågar sen typ "jaha, du vill ändra på tiden för frysmärkningen?" och jag säger att nej, det är lugnt, det fixar jag, men... och då verkar han sluta lyssna igen.

Så är det någon som har tips för hur jag ska få dem att förstå vem det är som har hand om hästen?
Eller ska jag vänta tills hon är färdigreggad och se vad som står där (frysmärkningen var någon månad sen)?

Och sen - är dom alltid lika korkade? Kommer det alltid vara lika stora problem o prata med dem?

Sv: Prata med STC?

Jag vet inte, men jag råkade ut för samma sak. Flyttade minhäst förra hösten och meddelade nyadress. Dock fick jag ingen kallelse till frysmärkningen till den nya adressen. Slutade med att jag fik åka 14 mil (enkel tur) för att frysmärka han.
Pratade då med STC och tydligen så hade den jag pratat med lagt adressen fel (?) och därför nådde den inte deras register. Som ägare stod jag och den rätta adressen , men hos frysmärkare fanns fel adress (verkligen fel också).
Annars har jag aldrig haft problem med dem.

När hästen väl är frysmärkt struntar STC i vem som har den i sitt stall (tills den går in i träning, vill säga).

Jag har aldrig haft problem tack och lov med STC i liknande situationer som ovan, då sålde jag ändå mitt föl efter att jag skickat in språngsedel och papper men innan frysmärkning. Förmodligen har du bara haft otur, prova igen om det inte blev rätt den här gången.

Oki, men om de ändå inte bryr sig får det vara, då får jag ta det med dom när hon ska in på träningslistan ist.
Tack för svaren!

Att man ska ange var hästen är uppstallad är för att den som sköter frysmärkningsplaneringen (som jag) ska kunna lägga upp ett schema.
Var hästen tar vägen efter frysmärkningen behöver man inte rapporera alls.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 158
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 109
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 863
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka