Praktik/veckoelev någonstans?

Amk

Trådstartare
Jag har försökt köra in min häst på egen hand, och senare också med hjälp av tränare. Dock blir det inte så kontinuerligt, och jag är osäker på vissa av tränarens ställningstaganden i körningen.

Den här hösten har jag tid att åka iväg och träna med hästen under 1-3 veckor. Kan det vaar en god idé att gå vidare med hans inkörning på detta sätt, eller är det för kort tid? Eventuellt kan jag vara vorta längre. Är jätteglad om någon har tips på vart jag kan vända mig (bor i östergötland, så gärna södra/mellersta sverige)! Om ni har tips på tränare får ni hemskt gärna skicka ett pm, eller om ni har andra tips på hur jag kan gå vidare. Det är tyfligen ont om folk som hjälper till med inkörning, framförallt om man inte har kallblod :smirk:

Sv: Praktik/veckoelev någonstans?

Det finns nog många som kan hjälpa dig! :)
Hur långt har du kommit med inkörningen, berätta mer! Vad har du för häst?
Jag känner till några olika ställen du kan ta kontakt med, men det är lättare att hjälpa om du berättar mer om dig, din häst och vad du har för mål med körningen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 095
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 597
Senast: Ceta
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025