Nej, nej, nej ... INTE elvisp till potatismos, da blir det ju segt som lim.
Här blir moset bara fluffigt och mjukt med elvisp. Inga problem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, nej, nej ... INTE elvisp till potatismos, da blir det ju segt som lim.
BRA!Nej ingen diskussion, bara ett konstaterande att makaronerna kokas i mjölk och kryddas enligt tidigare inlägg
Ojojoj! Blir det gröt eller väldigt puddinglikt? Försöker konceptualisera.Jag kan toppa det med mammas gröt som bestod av maizena och mjölk. Socker och kanel på. Serverades med ännu mer mjölk.
Snart dyker den här tråden upp i semmelversion. Stuvad semla, semmelmos eller kanske deep fried semla?
Pulversemla. I ett kungsörnens bakmix-kit. Inklusive bakpulversemla, fejk-aprikoskärne-mandelmassa och spraygrädde.Snart dyker den här tråden upp i semmelversion. Stuvad semla, semmelmos eller kanske deep fried semla?
Det finns inga sådana platser i lägenheten.Förvarar du potatis i kylen? Den ska förvaras torrt och mörkt. Då håller den länge.
Jag brukar ha mina i en papperspåse i skåpet under diskbänken. Typ sopskåpet.Det finns inga sådana platser i lägenheten.
Jag har den i skafferiskåpet.Det finns inga sådana platser i lägenheten.
En papperspåse fungerar och sen in i något skåp/garderob el dyl.Det finns inga sådana platser i lägenheten.
Har också mina i kylen. Har inte gott om skåp eller garderober här så behöver det till annat. Äldre hus och lägenheter har ofta fler sådana, saknar skafferi, ett riktigt gammalt, men det byggs inte alls i nya lägenheter på samma vis konstigt nog.Det finns inga sådana platser i lägenheten.
Kronans potatiskaka är jättegodMorotskaka goes potatoe?
Så mycket disk blir det väl inte?Jag älskar både pulvermos och potatismos Sedan är det ju helt olika saker, smakar olika och fyller liksom olika funktion.
Pulvermos gör jag på under två minuter och minimalt med disk. Riktigt mos tar ju en evighet i jämförelse och lämnar ett mindre diskberg efter sig.
Fast nu tar du i så du spricker här. Skulle människor bli ätstörda av att andra inte gillar samma mat som de gillar? Det låter helt otroligt långsökt. Det känns som om du anstränger dig lite väl mycket för att bli kränkt här.
Jag älskar verkligen salt lakrits och blir inte ett enda dugg kränkt över att människor från andra länder typ klöks av smaken. Och eftersom de tycker att det smakar SKIT så får de väl säga det? De menar ju inte att jag är en skit, eller ens på något sätt sämre än dem. Jag kan liksom inte ta äcklet över smaken personligt på något vis? Men du tycker att det hade varit rimligt om jag blev sårad?
Jag tycker fortfarande att det är för långsökt och att man letar lite väl mycket över något att bli kränkt över. Ja man ska visa (mycket) hänsyn, men redan på första sidan blir tonen skämtsam. Vet man med sig att ens hjärna just nu kan feltolka ordentligt så ska man kanske sluta läsa där? Kanske är det läge att be om ett filter för att sortera ut mattrådar helt och hållet?Folk med ätstörning kan absolut påverkas av uttryck som indirekt värderar deras matval. Att säga att nån mat är äcklig är en sak, att säga att man inte förstår hur nån kan äta nått är en annan. Det sista kan tolkas som negativ värdering om personen, inte maten.
Å andra sidan kan det vara ett uttalande som faktiskt handlar om den som säger det, och hur hens situationsuppfattning ser ut. Utan värdering av vare sig maten eller andra personer.Folk med ätstörning kan absolut påverkas av uttryck som indirekt värderar deras matval. Att säga att nån mat är äcklig är en sak, att säga att man inte förstår hur nån kan äta nått är en annan. Det sista kan tolkas som negativ värdering om personen, inte maten.
Den låter jättegod!Kronans potatiskaka är jättegod
https://receptfavoriter.se/recept/kronans-kaka.html
Glutenfri dessutom
Jag tycker fortfarande att det är för långsökt och att man letar lite väl mycket över något att bli kränkt över. Ja man ska visa (mycket) hänsyn, men redan på första sidan blir tonen skämtsam. Vet man med sig att ens hjärna just nu kan feltolka ordentligt så ska man kanske sluta läsa där? Kanske är det läge att be om ett filter för att sortera ut mattrådar helt och hållet?
Å andra sidan kan det vara ett uttalande som faktiskt handlar om den som säger det, och hur hens situationsuppfattning ser ut. Utan värdering av vare sig maten eller andra personer.
Man kan inte alltid i sammanhang där det inte finns påkallat något behov av särskild anpassning undvika alla former av uttalanden som behöver kontextuell tolkning.
Och bara för att komplicera det hela så antar jag att det inte är helt ovanligt(?) att någon med ätstörning kan ha tendenser att övertolka uttalanden som att de kan vara värderande i matfrågor där grunden för det mer objektivt kanske är svag. Och då blir det ju ännu svårare förväntan att lägga på en talare att s.a.s. förhandsgardera sig mot feltolkningar.