Ja, fast en åtta veckors valp tas oftast bara ut kort i början för att göra det den ska och de större hundarna promeneras. Sen kan de få strosa runt nån gång på upptäcktsfärd också men jag har haft vintervalpar senaste gångerna och när det minus så blir de kalla rätt fort när de är små.Oj. Här blir det tvärt om, jag släpar inte ut de vuxna varje gång jag tar ut valp. Valpar behöver ju ut hur ofta som helst jämfört med vuxna. Mer som att jag passar på att ta med de vuxna så ofta som möjligt ändå för att de ska få röra på sig lite även om långpromenaderna en period blir kortare än normalt.
När valpen är lite större följer den med på de kortare rundorna och ibland nån längre när jag orkar bära på den när den blir trött. De växer ju rätt fort och vid fyra månader är de med på typ alla promenader men nu tänkte jag på när jag hämtar en åtta veckors valp att det blir ju ensamträning automatiskt för att de andra hundarna ska få sina rundor. Se ska tilläggas att jag haft flyt som fått valpar som det funkat bra med att lämna en stund. Långpromenaderna har jag gjort när en tvåbent är hemma tills jag märker att valp är trygg med att lämnas längre och längre stunder så i början är det de korta svängarna xalp får vara hemma och det har funkat bra och de äldre hundarna får bara korta svängar första veckan eller två när inte nån annan familjemedlem är hemma och så utökas det allteftersom. Sen får valp följa med ibland även när den är liten men mitt tålamod med snigeltempo ska orka med det. Vi bor ju i hus numera så våra valpar har i regel blivit rumsrena fort när det bara är att öppna dörren så är den ute.