positivt gravtest i dag!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

redwine

Är 37 år (har inga barn innan)och vi började "försöka" få barn vid senaste ägglossningen, skulle haft mens i torsdags testade med clearblue tidigt imorse...det var positivt :o :banana: krysset visade sej direkt. Omtumlande minst sagt, det tog sej alltså direkt, är lite oförberedd men väldigt glad....

Någon annan "nygravid" att dela tankar med?
 
Sv: positivt gravtest i dag!!!

Kul och grattis.
Jag blev också gravid på en gång sista gången.
Då var jag 40.
Så jag minns hur snopet som det kändes.
Jag hade haft svårt för att bli gravid med de 2 första barnen så jag trodde att det skulle bli ännu svårare vid 40 fyllda.
 
Sv: positivt gravtest i dag!!!

vad kul Grattis!!!!!!:D
jag är i:rofl: samma situation som dig, gjorde ett positivt test i torsdes, är i v 5, har en pojke på 1,5 redan.
Har inte riktigt hunnit smälta det än, men det har man ju till i juni på sig att göra.
 
Sv: positivt gravtest i dag!!!

Grattis!!:banana:

Jag är 38 år och fick mitt andra barn för tre månader sedan :love:!! En alldeles underbar guldklimp :love: !

Njuuuut av graviditeten och barnet!
 
Sv: positivt gravtest i dag!!!

Jag har inte krysset än men hoppas.... Tänkte dra ut på det ett par dagar till!
 
Sv: positivt gravtest i dag!!!

Tack för all grattissvar:bow: :bow: :bow:

Ja nu har det gått en dag till ff omtumlad och börjar bli lite rädd för allt som kan gå snett:o , och har blivit varse att jag nu har ngn annan än mej själv :angel: att ta ansvar för.

Tänk vad fort allt kan gå, för lite mer än ett år sedan bröt jag upp ett längre förhållande med en man som inte ville ha barn...då tänkte jag att "nu är det kört för min del när det gäller barn" hade i princip (men kanske inte ändå:smirk: )ställt in mej på ett fortsatt liv utan barn. Så träffar jag en man och ganska snabbt faller allt på plats och det känns verkligen rätt.
 
Sv: positivt gravtest i dag!!!

vad kul Grattis!!!!!!:D
jag är i:rofl: samma situation som dig, gjorde ett positivt test i torsdes, är i v 5, har en pojke på 1,5 redan.
Har inte riktigt hunnit smälta det än, men det har man ju till i juni på sig att göra.

En till va kul! vi får väl följas åt här på chatsidan....Jag trodde att jag var unik:smirk: börjar redan bli så där pinsamt gravid tycker magen växer och trodde att det bara var jag som var i 5e veckan i hela världen, och att det sår skrivet i pannan. Trodde att jag var en ganska sansad person, men nu verkar hormonerna susa runt i hela systemet. vill inte jobba bara ligga och dagdrömma, tycker helt plötsligt att man borde få vara gravledig även 9 månader innan förlossningen (också). Ska jag jobba och ta ansvar för andra också ? oj oj hur ska detta gå har nytt jobb som chef sedan juni, trodde ju inte då att jag skulle bli gravid, men förmodligen är det bara bra när jobbet inte blir "allt".

Uhh vad jag babblar på har ingen koll märker jag, dags att sova...
 
Sv: positivt gravtest i dag!!!

Inte nygravid, men nyförlöst. :)

Det tog sig också på första försöket.
Som inte ens var ett planerat försök utan det råkade bara vara vid ägglossning (vilket jag iofs visste).
Trodde det skulle vara lite svårare än så. :o
Är 39 och har aldrig varit gravid tidigare.

Njut av graviditeten. För mig var det en underbar tid. :love:
 
Sv: positivt gravtest i dag!!!

:D ja visst känner man sig unik...men det har man lov till, att det finns andra i samma situation gör ju inte just ens egen graviditet mindre unik...:angel:
jag känner inget alls än, men jag kände inte så mkt sist heller, inga illamåenden, inga sug efter ngt speciellt,
hoppas att jag slipper havandeskapsförgiftningen denna gången bara....har inte tid till det....:smirk:
Jättekul om vi kan följas åt, vi bode båda vänta barn i slutet av juni :banana:
 
Sv: positivt gravtest i dag!!!

Grattis!!! Inte nygravid längre, sonen blir snart 6½ månad, men jag var ca 36½ när jag födde, första barnet dessutom.
 
Sv: positivt gravtest i dag!!!

GRATTIS!!:D

Är själv i v. 28 och börjar längta oförskämt mkt efter att lill-tjejen ska komma ut i dagens ljus!!:p

Jag är 23, men fick ändå försöka 5 ggr innan det tog sig :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 747
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 166
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 598
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 890
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp